fruenge Skrevet 1. januar 2003 #1 Skrevet 1. januar 2003 Forsøker å bli gravid, men det er et par ting jeg stusser på etter å ha lest og fulgt med en stund her inne. Når jeg har mensen hver måned , betyr ikke det at det har løsnet et egg som ikke er befruktet? men noen har sagt at det er ikke sikkrt at man er fruktbar hver måned. Er man ikke fruktbar hver mnd når man får mens hver måned? Mulig jeg er treg nå, men dette er litt uklart. (og så snakker jeg selvfølgig ikke om når man går på p-piller) Noen måneder har jeg sterke smerter andre ganger ikke. Kanskje jeg har EL på en av disse. Håper ikke det stemmer men at det er alle Har tatt denne EL testen i 3 mnd nå og fått utslagalle tre. Og da betyr det at det er egg i anmars ikke sant?
Gjest Anonymous Skrevet 1. januar 2003 #2 Skrevet 1. januar 2003 Leste noe om dette lenger nede på siden her, temaet var: ang. eggløsning. Tror det kan svare på ditt spørsmål. Lykke til :D
fruenge Skrevet 2. januar 2003 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2003 Takk for tipset. Har nå lest, men bl ikke veldig mye klokere annet en ja man kan ha mens uten EL. MEn ikke forsto jeg hvordan dette kan skje.
Silfen Skrevet 2. januar 2003 #4 Skrevet 2. januar 2003 Jeg er heller ikke helt sikker på hvordan og ikke husker jeg for mye av hva vi lærte på skolen om emnet. Men det har med hormoner å gjøre. Det må altså hormoner, økte mengder sådan, til å frigjøre ett egg. Det er ikke alltid det skjer. Men har du regelmessig mens og vet du er fruktbar, så har du sannsyligvis også regelmessig el. Jeg vet ikke om du har vært noe inne på SG? Der vet de mye mer om sånt no enn jeg. Jeg vet hvertfall at når man prøver å bli gravid, men ikke blir det på en stund, så er det mange som får pergo (?) får å stimulere el. Dette med elsmerter vet jeg ikke noe om, siden jeg ikke opplever det. Men skal jeg gjette, så vil jeg tro at om du har mer smerter en mnd, trenger det ikke bety at du ikke har el de mnd med lite smerter.
fruenge Skrevet 2. januar 2003 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2003 Takk for tips og råd jenter. Jeg har i dag bestilt time til gyn spesialist for å sjekke om det er noe i veien med oss. Har ikke prøvd lenge, men jeg har ingen tid å miste, han er 40 og jeg 34. Vil føle meg mer avslappet dersom jeg vet at ting er i orden. Da er det jo bare å ta tiden til hjelp, men i motsatt fall vil vi komme igang med det som evt kreves så fort som mulig. Har løyet på meg en del mnd og sagt vi har forsøkt i over et år. Jeg føler meg slem, men dette er bare en del av slik jeg er, ja ikke slem. Men jeg hater uvisshet, må vite!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå