Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Siste dagene har det vært litt vått bak og på sidene av do. Det begynte med noen dråper, og nå blir det bare mer og mer. Litt krise siden jeg er hjemme alene, og min samboer ikke kommer hjem før om en uke. Føler jeg må gjøre noe før det siden det bare blir verre og verre. Men hvem ringer man til når det skjer sånt, er det rørlegger eller byggfirma, eller?? Er lettere stressa nå, siden jeg får besøk i dag som skal være hele helgen, og jeg skal på jobb i morgen og søndag..
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #4 Skrevet 28. juli 2006 Det er mye kondens på doen, så jeg også trodde det til å begynne med. Kanskje det blir mer kondens på do når det er varmt ute? Men utfra hvor disse små "vannpyttene" ligger virker det ikke så sannsynlig lenger.. Har begynt å få skikkelig noia her, og ser for meg den høye regninga Må snart ut døra for å henge gjestene mine også, så stresser vælt.. Tusen takk for svar, forresten!! Da ringer jeg nok en rørlegger. Må bare se det an litt til først..
Gjest gotthard Skrevet 29. juli 2006 #5 Skrevet 29. juli 2006 når det er så varmt og lommert som nå, blir det ofte mye kondens. legg et honkle under og se ann du.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #6 Skrevet 29. juli 2006 Må snart ut døra for å henge gjestene mine også, så stresser vælt.. ← Henger du folk?
skrue Skrevet 29. juli 2006 #7 Skrevet 29. juli 2006 Da ringer jeg nok en rørlegger. Må bare se det an litt til først.. Tørk alt helt tørt først og følg med på hvor vannet eventuelt kommer fra.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #8 Skrevet 29. juli 2006 Hva om vannet kommer opp fra sluket under dusjkabinettet, selv om man ikke dusjer? Vannet kommer opp der ved bruk av vasken og når en drar ned i toalettet, hva kan være galt?!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #9 Skrevet 29. juli 2006 Hva om vannet kommer opp fra sluket under dusjkabinettet, selv om man ikke dusjer? Vannet kommer opp der ved bruk av vasken og når en drar ned i toalettet, hva kan være galt?! ← Tette avløpsrør. Du kan prøve med plumbo.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #10 Skrevet 29. juli 2006 Tette avløpsrør. Du kan prøve med plumbo. ← Hva mener du med avløpsrør, er det toalettvann det som siver opp av sluket under dusjkabinettet?!!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #11 Skrevet 29. juli 2006 Hva mener du med avløpsrør, er det toalettvann det som siver opp av sluket under dusjkabinettet?!! ← Hvis sluken på dusjen er koblet til samme avløp som toalettet så kan det nok komme kloakk opp ja. Hvis vannet kommer opp når du trekker ned i toalettet så kan det nok tyde på det ja. Alle rør som leder vann vekk kalles avløpsrør.
Pauline Skrevet 29. juli 2006 #12 Skrevet 29. juli 2006 Du kan prøve dette: Dra dusjkabinettet til side og rens sluken. Etterpå stikker du hageslangen ned over i sluket og spyler. Legg merke til om vannet trekker ned. Viss det ikke trekker ned, kan du prøve med plumbo før du "tar spyleprøven" igjen. Les godt på plumboen og gjør som det står. Dersom det fremdeles er tett, er det bare å ringe til en rørlegger. Han kan eventuelt henvise deg videre. (Dersom do er tett, kan du slå en bøtte vann nedi, eller bruke slangen på samme måte. Lærte jeg av en rørlegger jeg ringte til en sein søndag etter at min da tre år gamle sønn hadde stappet mange festlige ting i do. Det vvar samme person som tipsa om hageslange til tette rør) Lykke til!
Mrs. B Skrevet 29. juli 2006 #13 Skrevet 29. juli 2006 Men vær forsiktig med bruk av Plumbo det kan også ødelegge rørene mener jeg å ha hørt. Les godt det som står på pakken.
14062003 Skrevet 30. juli 2006 #15 Skrevet 30. juli 2006 Vi får svære dammer av kondens på hytta - av doen. Spesielt på sommeren, men også bittelitt på vinteren. Vi passer på å lufte særs godt etter en dusj, for det er ikke bra at det er så rått i et rom lenge. Det hjelper dessverre bare litt, så det må nok gjøres noe der snart...
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #16 Skrevet 30. juli 2006 Tusen takk for mange svar, alle sammen!! Har vært så opptatt at jeg ikke har hatt tid til å svare før. Nei, jeg henger ikke mine gjester Men til saken.. Det ser ut til at det bare er kondens. Vi har toalett i et eget rom, og dusj,vask og vaskemaskin i et annet. Har tørket bort alt vannet, og etter en stund kommer det mye kondens på toalett"ryggen", som drypper ned på gulvet. Det kan være det kommer litt vann fra andre steder også, men dette er nok hovedgrunnen. Venter og ser til det blir litt kaldere ute før vi evt. gjør noe med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå