Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut på en måneds backpackertur til varme strøk. Trenger input til hva jeg skal ha med av klær!

Vil ha minst mulig baggasje, men likevel nok klær til strand, sightseeing, korte hikingturer og kvelder ute på "by'n".

Vil reise i bukse, har sett på sånne bukser som du kan ta av bena på også får du en shorts, men de buksene er ikke så lekre(men veldig praktiske..).

Kan en linbukse være tingen? En linbukse er luftig og vid og kan lett bli en slags "finbukse" om du vasker den og har en fin topp til.

Andre forslag til bukser?

Har tenkt å ha med en shorts, en kapribukse, et par skjørt også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeans, de kan du jo rulle opp bena på hvis det blir varmt.

Skrevet

Jeg hadde med en sånn praktisk, men kjedelig zip off-bukse som du nevner. Og jeg var veeeldig glad for at jeg hadde den med! Noe mer praktisk skal du lete lenge etter, og de fra Fjellräven er ikke tunge heller. Etterhvert syntes jeg faktisk ikke de så så ille ut :ler:

Lin ville jeg ikke tatt med meg. Det blir jo krøllete før du rekker å bruke den.

Skrevet

Ja, lin krøller ja... når jeg tenker meg om. Kanskje dumt med lin da, har jo IKKE tenkt å ha med strykejern! :-) Jeans er heller ikke aktuelt, det er ikke komfortabelt(for meg) å ha jeans på fly, det er for varmt og klamt og tørker sent(skal vaske tøy på turen).

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis du absolutt MÅ ha en langbukse, så sats på en i bomull. Gjerne litt tynn og løssittende.

Hvis jeg skulle hatt langbukse med ville jeg hatt en sportsbukse (ev zip off), for det er greit å ha for turer i fjell/skog etc.

Skrevet

Ja, må ha langbukse inne på fly/buss(kaldt pga aircondition) og til lette turer i skog/mark i tropiske strøk. ..kanskje jeg velger en zip-off likevel. Det er jo ikke stunden for å være lekker når en er på en nattbuss eller langt inni skogen...kan jo heller ta på meg skjørtet eller capribukse når jeg skal være fin.

Skrevet

Lin er ikke no' å ha med seg på tur nei. For det første tar det lang tid før lin tørker (hvis du trenger å vaske) og for det andre kan lin føles VELDIG klamt i varme strøk. Bomull som det nevnes her er et pustende stoff som er behagelig å ha på seg + at det tørker fort. Tynn jersey kan også være noe (f.eks topper) en gammel jeans som du klipper av overfor knærne er også en idè.

Hvor skal du reise forresten?? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var veldig gla for at jeg tok med meg jeans på tur. De MÅ man ikke vaske så ofte, pluss at de ser greie ut selv om man har har svettet litt i dem og tar de på på kvelden også..

Gjest Gjest
Skrevet

- helst en litt tynn jeans med bootcut/ rette ben, slik at den puster litt og er lett å brette opp beina på.

Gjest Gjest
Skrevet

Sånn bukse til å ta av bena på finnes i forskjellige utgaver - ikke alle ser like grusomme ut.

Jeg har en i tynt kunstfiberstoff (tørker veldig fort). Det aller beste med den er imidlertid at den ikke har søm midt bak. Det er på en måte sydd innn et stykke rundt rompa, sånn at ingen sømmer gnikker eller irriterer når man sitter så lenge.

Skrevet

Da søsteren min var på seks måneders backpacking i mellom amerika og asia tok hun seg med et par linbusker og tror hun var ganske fornøyd med det valget. Som du selv har sagt, de er løse og behagelige og svale. Og når du er på backpacking tror jeg ikke tar lang tid før du driter i om de er litt krøllete... ;) Og vær så snill og ikke følg rådet om olabukser da. Ikke bare er de supertunge å bære på, de blir jo også rimelig svette og klamme i varmen....

Skrevet

SE om du finner en bukse som kan brettes opp slik at den blir piratbukse ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Har tenkt å ha med en shorts, en kapribukse, et par skjørt også.

Her har du en modell som blir både bukse, capri og shorts.

Ser du skriver det med aircondition på offentlig kommunikasjon.

Det jeg bruker å ha med meg, er ei fleecebuske. Den tørker fort og er lett å krølle sammen så den tar liten plass. Så har jeg kjøpt et av de viscosehåndkærne hos Nomaden - de bruker jeg også som minipledd over meg hvis airconditionen er for kald.

Gjest Gjest
Skrevet
Lin er ikke no' å ha med seg på tur nei. For det første tar det lang tid før lin tørker (hvis du trenger å vaske) og for det andre kan lin føles VELDIG klamt i varme strøk. Bomull som det nevnes her er et pustende stoff som er behagelig å ha på seg + at det tørker fort. Tynn jersey kan også være noe (f.eks topper) en gammel jeans som du klipper av overfor knærne er også en idè.

Hvor skal du reise forresten?? :)

Unngå for all del bomullsbusker!! De blir fort klamme og tørker slettes ikke fort. Er vel et av de dummeste stoffene i reiseklær som finnes. :ler:
Gjest Gjest
Skrevet
Her har du en modell som blir både bukse, capri og shorts.

Ser du skriver det med aircondition på offentlig kommunikasjon.

Det jeg bruker å ha med meg, er ei fleecebuske.  Den tørker fort og er lett å krølle sammen så den tar liten plass.  Så har jeg kjøpt et av de viscosehåndkærne hos Nomaden - de bruker jeg også som minipledd over meg hvis airconditionen er for kald.

:rodme:

Jeg glemte linken.

Her er den http://www.nomaden.no/main/index.php?page=...hpshop&Itemid=1

Skrevet

Tenk behagelig og praktisk, ikke fin ;) jeg liker veldig godt å ha med meg bomullsklær, er så behagelig! Unngå olabukse hvis du skal til tropiske strøk, brukte min én gang på tre måneder....gangen etter droppa jeg hele olabuksa!

Skrevet (endret)

Jøss, hva slags linbukser er det dere har?! Linbukse er det første jeg ville anbefalt! Det er det eneste fornuftige å ha på seg i varmen, det tar lite plass og mine linbukser krøller ikke i det hele tatt! Og de er jo så tynne så de tørker fort!! Dessuten, hvem bryr seg om krøller når man er backpacker?

Olabukse er bare tull! Den tar stor plass, er tung og ubehagelig!

Har aldri prøvd sånn zipp-bukse, for jeg er så fornøyd med lin!

God tur!! Hvor skal du? :rosasmil:

Endret av afr0dite
Skrevet

Ikke noe vits med både shorts OG capribukse! velg en av delene, og dropp det ene skjørtet! Holder i massevis!!

Skrevet

Det finnes zip-offbukser som i tillegg har roll-up nederst på beina. Da kan du brette/rulle opp nederste del og feste med en strikk og en knapp som sitter på innsiden. Da har du både shorts, piratbukse og langbukse.

Jeg ville valgt en farge som ikke er for lys og heller ikke sort, slik at den ikke ser skitten ut med en gang. Grønn eller brun kanskje?

Det er en fordel om buksene tørker fort også. Microfiber er ganske greit sånn. I tillegg er det behagelig å ha på seg.

Skrevet

Jeg skal til Sør-Amerika, tropiske områder. Takk for alle tips!! :)

men skjønner ikke alle disse jeans-tipsa, når jeg har sagt at jeans er helt uaktuelt å ta med pga tungt, klamt og trangt, og tørker sent....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...