Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste er enige at det er damer som er ansvarlige for den politikk som føres i det landet her, det bevises med at kvinnemennesker har hatt flerparten av stemmesedlene de siste 90 år…

Hvordan skal vi hanske et nytt år og med nye muligheter? Gang på gang har det vist seg nytteløst å prøve å gi kvinner noe som helst ansvar, uansett vrir de og vender på det og konkluderer med at vi lever i en mannsverden….. Ansvarsfraskrivelse er et ord som på grunnleggende måte forklarer hva man mener med damer og deres retorikk.

Et forslag er å luke ut de mest useriøse mennesker når det gjelder stemmerett og retten til å styre med å ha en liten politisk test før man legger sin seddel i urnen. Vi vet at kvinner er mindre opptatt av politikk og kan lett defineres som uvitende i forhold til majoriteten av menn.

Dersom man kunne stilt noen spørsmål så ville man kjapt fått fortgang og forstått hvordan det ligger an med det politiske klimaet i Norge… Det er en del viktige spørsmål.

- Hvilkene kostnader følger med kvinner i styrerom? Da tenker man på ekstrautgifter som vaskehjelp, barnehagepass, fleksitid, 6-timers dag, sykefravær, oftere pauser, røyker mer, mindre utført arbeid, mer syting, bare skravling om tull og intetforståelse, ungen er syk… osv…osv…osv…

- En kvinne som har blitt ”voldtatt” får i gjennomsnitt ca 100 000 kroner i oppreisning og annet erstatning, kan dette være en medvirkende årsak til voldtektsanmeldelser?

- Igjen har andelen kvinneledere gått ned, nå har vi prøvd med kvoteringer, tilretteleggelser, lovendringer, fokusering på ”viktigheten av å ha kvinner i styrerom”, - selv med støttekontakt klarer ikke kvinner å beholde lederjobben… unnskyldningen deres er som oftest, - ”det var vanskeligere enn jeg trodde”…..

- Abort, siden kvinner fikk selvbestemt abort, har det kostet 420 000 fostere livet. Vel noen av de hadde spontantabortert allikevel, men siden andelen abortinngrep er fast så kan vi avslutte med at kvinner uansett aldri lærer.

- Abort igjen, at kvinner har enerett over fosteret er så langt unna likestilling som overhodet mulig, dersom ikke faren får sin medbestemmelse vil vi heller aldri bli likestilte, man kunne nesten mistenke kvinner for å ikke ønske likestilling? Argumentet er at mannen må ta ansvar for hvor han dropper spermen, men damer skal ikke ta ansvar for hvem hun legger egg med.

- Verneplikt for kvinner kontra siviltjeneste. Dersom en kvinne er uten barn når hun fyller 30 kan hun bli innkalt til verneplikt eller siviltjeneste, dette skjer ”aldri”… har letet nettet rundt etter informasjon, men tydelig at dette er en sovende lov….

- Andre kvinnefordeler; kvinner blir som kjent erklært soningsudyktige dersom de passer på å bli gravide når dem skal sone dommene sine… dette er god gammeldags kvinnetrikseri, det kan virke som dere drar alle de muligheter dere kommer over….

- Uærlighet, svært få kvinner er ærlige omkring deres rette vesen, som oftest underrapporterer dere andelen ganger dere har hatt ONS, vært utro, antallet seksualpartnere og andre løgner. Heldigvis er kvinneløgn viden kjent, slik at påtalemyndigheter oftest henlegger voldtektsanmeldelser.

- 80 % av de som søker separasjon er kvinner, med disse tallene og faktum at 50 % av ekteskap går i fløyten forstår jeg hvorfor færre og færre menn stoler på jenter og deres ”trofasthet”.

Hovedproblemet bak disse faktorene er selvsagt kvinnejuntaen og andre kvinneorganisasjoner de oppmuntrer kvinner til a) løgn, slik tidligere likestillingsdirektør Yssen proklamerte med å oppfordre jenter i ansettelseprosesser lyve om sin sivile status. b) ansvarskfraskrivelse, ingen kvinner har noen gang av disse ”likestillingsmyndighetene” selv vært ansvarlig for det ”turbulente” livet husbråk kan føre til. Dersom man skal gifte seg, har man også en PLIKT til å undersøke om partneren er voldelig/slem, akkurat som menn oppfordrer hverandre til å sjekke dama.

Waco

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ops, glemte kvinnerasismen *flau*...

Kvinner er oftere fiendtlige innstilt overfor sine medsøstere utenlandsk. Det er tatanjatråden et bevis på. Det kan virke som om norske kvinner ikke tåler kritikk angående deres væremåte og lettsindighet....

Vel så er norske damer billige, men hva gjør vel det? Kan dere ikke være ærlige? Det finnes vel knapt å oppdrive en ugift jomfrujente mellom 16 og 50 år, hvorfor ikke bare si det som der, istedetfor å prøve fornektelsen språk?

W

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

:roll:

Waco- Kg's mester i pisspreik!

Milla

Skrevet

...er dette er seriøst forsøk på å få til en diskusjon? Høres mer ut som en samtale mellom en drosjesjåfør og en stupfull, dritings nyskilt mann som nettopp har vært på by'n og blitt avvist av samtlige kvinner han la an på. Inklusive den minst attraktive dama som var ute den kvelden...

Godt Nytt år, forresten.

Maiken

Skrevet

Javel jenter... er dere uenige kanskje? Eller er sannheten vond? Det kan ikke være lett det der å være så lite innstillt ovenfor selvkritikk som det dere er....

Waco

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Dette er ikke noe forsøk på a starte en debatt- fordi det er ikke noe som kan debatteres.

Det er bare sure oppstøt fra en patetisk sinnsforvirret liten gutt med liten tiss og en dominerende mor.

Milla- kan sin Freud

Skrevet

Kanskje det er den motvilligheten dere har til å diskutere saker som angår dere selv, som er årsaken til at menn fremdeles har funnet det mest nyttig å diskutere likestilling og kvinnerettigheter...

Her inviterer jeg til debatt... og hva skjer? - Akkurat som ventet, ingen av dere klarer motargumentere sannheter, så istedetfor å tåle litt konstruktiv debattemne... så vil dere heller diskutere lengden på tissefanten min....

Så lenge jeg kan pisse navnet mitt i snøen er jeg fornøyd....

Waco

Skrevet

Godt nytt år til deg også waco. Hyggelig at du fortsatt er blandt oss og spyr ut din galle.

Let the man rest i peace.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Her inviterer jeg til debatt... og hva skjer? - Akkurat som ventet, ingen av dere klarer motargumentere sannheter

Det er ikke noe å debattere, det finnes ingenting i det du har skrevet som kan debatteres på noen som helst måte.

Milla

Skrevet

Godt nytt år til Maiken.... og til deg fruenge....

Som ventet misforsto dere mine hensikter... jeg skriver ikke dette for å spre ut galle... eller være vanskelig på andre områder...

Dette er rett og slett interessante debattemneer....

Her skulle jeg være brobygger..... en forståelsens mann, en kar som mer en gjerne er villig til å lytte til hva damer har å si... deres kommentarer... hva mener dere om at firehundreogtyvetusen aborter har blitt gjennomført etter at dere fikk frie tøyler?

- Hvorfor synker kvinneandelen i lederstillinger selv om dere har alle mulige tilrettelegginger?....

- Hvorfor ber ikke likestillingsombudet dere om å ta litt ansvar for hvem dere gifter dere med?

Men siden det er en slik mobb som møter en gutt som lurer litt... vil ha litt informasjon og deres meninger....

Ja det er det ikke rart at dere må beskyttes mot dere selv.....

Gjør hva dere vil, ta aldri noen ansvar....

W

Burka på hurpa

Skrevet

Det er fryktelig vanskelig å argumentere for noe som man ikke står for selv. Hva forventer du, egentlig? Hva ville gitt deg mental orgasme?

At en av kvinnene her inne la seg flat for dine ubegripelige ufundamenterte analyser og innrømmet at : Ja - slik er jeg?

Hadde utsagnene dine (ikke du - jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvem du egentlig er som person) vært analytiske på den måten at det kom frem at dette er selvopplevd eller erfart, så kunne jo i og for seg temaet/ene vært interressante nok.

Men når det blir lagt frem som om det kom fra en teoretiker som ikke har hverken tyngde eller erfaring, så blir det bare kjedelig.

Som kvinne som både har utført abort, som sitter i et av disse styrerommene som du tror du vet så mye om, som fikser både yrkesliv og egne, selvforsørgede barn, som har kvittet seg med mann i stedet for å leke offer...Og ikke minst...merk deg dette...som aldri en eneste gang har oppnådd eller utført noe av dette fordi jeg har hatt noen som helst særfordeler (heller tvert imot)...

...så kjenner jeg at vagina tørker inn ved tanken på å skulle gå inn i en så dyptpløyende debatt som det du legger opp til her med en person hvis meninger er basert på intet mer enn sammensauset, unyansert og grøtet kviseprat.

Alt jeg har sett av dine initierte strenger er at du ikke hverken kan eller vil diskutere. Du gnåler. Som om du var en av de kvinnene du selv beskriver. Slutt med sytingen. Hvis ikke kommer du aldri til å nå lengre enn til tastaturet du sitter foran akkurat nå og poste innlegg ut i intet.

Maiken

Skrevet

Akkurat ja.... så det er meg som privatperson som er problemet her... vagina tørker inn... maiken det er ikke våtheten i vaginaen din vi diskuterer her....

Jeg vil ikke bli personrettet... vel så fint at du ikke kjenner deg igjen da... så da utelukker vel det debatten.....

Det er sånn med noen jenter... de vil ikke kjenne seg selv igjen, de vil ikke diskutere.... nå kan det vel være slik... at det er færre kvinneledere idag enn for tre år siden... og hva skyldes det... det er slike ting vi må snakke om...

Pr. dags dato har ikke en mann noen medbestemmelserett over sitt eget foster..... er det av det gode...? Skal jeg som ikke har opplevet å være i den situasjonen ikke snakke om den.... Maiken er du et bevis på kvinnelogikk?

Hvorfor er 80 % av de som søker seperasjoner kvinner....?

- Så man vil ikke svare... fordi det ikke er selvopplevd?

Hvorfor har ikke kvinner siviltjeneste...?

- Man unnlater å svare fordi at personen som stiller spørsmålet er uinteressant.....

Retorikken deres er værdt en doktoravhandling alene....

Så Maiken vil heller at vi diskuterer person enn meninger...

W

Skrevet

Hei waco

Jeg svarer, som du ser, gjerne en gutt som bare lurer litt.... og vil ha informasjon og meninger........

Det meste av dette har jeg tidligere prøvd å debattere, waco, men av en eller annen grunn ender debattene aldri, for ethvert motargument eller tilbakevisning av påstander lagt ut som fakta, blir ikke imøtegått igjen - det kommer stadig nye villskudd på debattstammen...

Men et "lite" forsøk på en stille 1.nyttårsdag:

De fleste er enig i at det er menn som er ansvarlige for den politikk som føres her i landet, for det er flest menn i nominasjonskomiteene, og dermed flest menn som står på listene når man skal stemme, og slik har det vært de siste 100 årene, og egentlig lenger, for stemmerett til kvinner er ikke så gammel - men det er jo heller ikke alminnelig stemmerett. Før det var det valg i de lukkede embetsmennsrom - nesten som en vanlig norsk nominasjonskomite i dag. grunnen til at det ikke er endret er rett og slett at menn selvfølgelig ikke vil gi fra seg den makten de har hatt i laaaaang tid.

Hvordan skal vi gi det nye året nye muligheter? Gang på gang har det vist seg nytteløst å prøve å gi menn ansvar for noe som helst, uansett hvordan vi vrir og vender på det, er konklusjonen at du - siden det er du som tar opp tråden - lever i en kvinneverden.... Ansvarsfraskrivelse er et ord som på en grunnleggende måte forklarer hva man mener om menn og deres retorikk.

Forslaget om å luke ut de mest useriøse mennesker når det gjelder stemmerett og retten til å styre med å ha en liten politisk teat før man legger sin seddel i urnen synes jeg er lite gjennomtenkt. Det er i en litt annen innpakning prøvd i USA den gang det var spørsmål om negere var oppegående nok til å få stemmerett..... Dessuten er man alt for seint inne når stemmesedlene ligger der - nominasjonskomiteene, waco , nominasjonskomiteene.......

Vi vet at menn er mindre opptatt av politikk enn kvinner, særlig i verdispørsmål, men noen "PQ" test ville neppe avslørt dette. Og det stilles jo stadig spørsmål slik at vi vet det politiske klimaet i Norge. Bare slå opp i en avis, waco, så finner du fort siste meningsmåling - som er slike spørsmål.....

Hvilke kostnader følger med menn i styrerom? Da tenker man på ekstrautgifter som nedlegging av avdelinger, utflagging av bedrifter og fallskjermer, oftere pauser for å få tid til mer klapp på skulder over egen fortreffelighet, skravling om tull og siste fotballresultater eller hester osv. osv.

En mann som voldtar vet at han er nesten sikker på å gå fri, slik rettsystemet er i dag, og oppreisningen er så liten som 100 000 kr., så skulle han bli dømt, er fengselsferien kort, og staten må ofte forskuttere erstatningen. Kan dette være en medvirkende årsak til at antall voldtekter øker?

Igjen har andelen kvinneledere gått ned, antagelig fordi menn ikke vil slippe dem inn til fotballdiskusjonene på styrerommet, og kanskje fordi menn ikke ønsker å vise at det egentlig er lettere enn man tror, og at de lange dagene egentlig er en bløff for å slippe å dra hjem og ta del i ansvaret på hjemmebane.

Antall selvbestemte aborter har selvsagt gått opp siden det ble en mulighet - før var det jo ikke noe som het selvbestemt abort. Og selvsagt er det slik at hvis mannen hadde stått fram og tatt ansvar for sin del av resultatet, ville tallene gått ned. SÅ hvis du vil være sikker på å bli pappa, sørg for å ta ansvar FØR du dropper spermen, og vær litt selektiv med når og hvor du gjør det. Det er et meget godt anti-abortråd.

Verneplikt for menn er snart en saga blott. Forsvaret bygger ned, waco, ikke opp. Men også kvinner blir innkalt i dag.

Kvinner kan bli kjent soningsudyktige - akkurat som menn - dersom det er f.eks. medisinske grunner til det. Har ikke du lest historiene om kvinner som soner dommer for forholdsvis simple forbrytelser, og som må føde overvåket og i håndjern - en nedverdigelse en mann slipper. Så det er ingen automatikk i gravid = soningsudyktig.

Løgn om antall sekspartnere osv, er kanskje ikke først og fremst en kvinnegreie, men mer en mannegreie. Vet om flere menn enn kvinner som lyver her - ofte lyver de på seg flere enn som er reelt. Og menn lyver i rettsalen om voldtekter - det var så frivillig, så .... blåmerkene -nei, ja-kan ikke forklare det, akkurat. Jo - hun sa nei, men det mente hun sikkert ikke.......

At 80% av de som søker sepersjon e kvinner (hvor har du det tallet fra - forresten?) er vel ikke så rart. Styrende menn med lange "kontordager" og en elskerinne på si - en til hverdags - og en til fest.... Vold i ekteskapet - hørt om den? Krisesenterne har.... Jeg forstår hvorfor flere og flere kvinner finner ut at mannens løgner og utroskap ikke er noe å satse på. Da klarer vi oss bedre alene.

Men 50% av ekteskapene, de holder, de. Kan det ha noe med respekt å gjøre tro?

Hovedproblemet bak disse fatorene er selvfølgelig gutteklubben menns beste og andre selvbestaltede mannegrupper. De oppmuntere menn til

a) løgn - slik at de later som at de godtar loven som sier at det ikke er lov å diskriminere gravide i tilsettinger, men finner "gode" unskyldninger for å gjøre akkurat det.

B) ansvarsfraskrivelse - ingen menn sier de er snavarlige for det turbulente livet husbråk fører med seg. "Se hva hun fikk meg til å gjøre" varienten over oppbankede koner/samboere.

Dersom man skal være samboere, gifte seg, bør det faktisk være to grunnpilarer i forholdet - kjærlighet og respekt.

Uenig - helt klart

Nei - sannheten er ikke vond, men halvkvedde viser og liksomsannheter gir ikke noe godt diskusjonsgrunnlag.

Men det kan ikke være være lett å være så lite innstilt på selvkritikk som du gir uttrykk for......

Ellers har jeg ikke erfaring med at menn ønsker å DISKUTERE likestilling. De er mer opptatt av å finne fram argumenter for det motsatte, Og så vil jeg si at i disse sannhetene ikke oppleves som sannheter - men som påstander - men jeg vet også at det finnes mange sannheter - ikke bare en........

Sånn - nå har du fått et svar på det du har spurt om......

Og om du kan pisse navnet ditt i snøen er da en helt likegyldig "sannehet"....

Skrevet

Javel ser man det.... bettie, den gutteklubben grei... den er vel ikke representativ for den mannlige del av befolkningen er den? Ingen jeg kjenner er medlemmer av den foreningen der.... Bankdirektører og fallskjermjegere er menn jeg leser om i avisene eller ser på tv. Jeg vet om elektrikere, rørleggere og datafolk.... en eller annen butikksjef og noen avdelingsledere, vi må nok holde debatten til folk flest hverdag og ikke de idolene dere leser om i se % hør. Men noen damer tror jo livet er såpeopera, så hva kan man forvente av et så fasadepreget sted som kvinneguiden?

Heller er jeg ikke på familiemiddager med Røkke eller Syse. Jeg kjenner ikke de folka der og kan heller ikke bli sammenlignet med dem...

Det er værre med dere jenter, dere kan komme fra alle samfunnslag og allikevel nå lykken! Se på anna smith, ei stripperske som gifta seg for 15 milliarder. Lewinsky da? vikar, forstår du nå... mette marit... hvem var det? Ari Behn var kjendis, Martha kunne aldri giftet seg med en av folket, ragnhild og astrid... prinsessene som ble godseierske og næringslivskone... sånn er det å være kvinne, selv prinsesser gifter seg oppover.

Hvorfor har Røkke så godt forhold til sin xkone, det er ingen hemmelighet at hans suksess på næringsfronten har bidratt littegranne til hennes velvillighet?

Har ikke kvinner en finger med i spillet i de øverste klasselag? Hvor mange prostituerte har ikke gitt sine råd til politikere? Elskerinner, koner?

Hallo, sett ting litt i perspektiv før du uttaler deg om noe du overhodet ikke har greie på. LItt synd at damer er så enkle sånn. Dere kan finne lykken på quartfestivalen. Ingen prinsesse madeleine hadde involvert seg i meg.

W

Kanskje du får det til neste gang?

Skrevet

Trøstemeg, Bettie!!! Du er helt rå!

Makan til evne til å sette ord på sitt syn skal man lete lenge etter. Cyberklapp på skulder'n fra meg!

Vil bare føye til en liten ting som du var inne på. Denne styreromsdebatten er i sannhet en oppskrytt greie. Min erfaring med disse rommene er at det aller meste som foregår der inne er sirkus! Oppskrytt, selvdiggende, ineffektivt sirkus. Kanskje en av årsakene til at det ikke akkurat går så det suser i Norges næringsliv.

Det hele bunner ut i penger. Og makt. Ikke idealisme, ikke innsikt, ikke klokskap og ikke kompetanse. Og så langt ifra fremsynt strategi. Jeg tror mange ville ha blitt temmelig "rutete" i ansiktet hvis det kom for en dag hvilket jåleri og hvilken selvoppskrytt form for selvdigging som faktisk foregår på mange av disse møtene.

Noe som ikke akkurat bidrar til å gi trampeklapp til de som måtte mene (og for den saks skyld er en del av) at disse rommene burde vært forbeholdt den arten som har noe dinglende mellom bena sine.

Shit - egentlig så burde den beste formen for rettferdighet vært å fått frem i dagen hvor mye bullshit som egentlig foregår på slike møter. Det ville medført at:

1. Allerede benkede menn av slike konstellasjoner ville ha gått i hi pga avsløring om tullebukkeri

2. Opphisset debatt om kvotering ville ha gått i vranglås fordi at selve ideen om hvor prestisjetungt slike verv er ville ha falt i grus.

Beslutningsprossesser burde ideelt sett ha vært bygd på kunnskap. Ikke griskhet og lettkjøpte ideer om avkastning.

En ting er ihvertfall helt sikkert: Det å prøve ut nye konstellasjoner i diverse styrerom er vel verdt et forsøk. Min teori er at det norske næringslivet har et enormt forbedringspotensiale, og hvis dette på et eller annet tidspunkt skal utforskes, så er det lite å tape på å teste ut en kvoteringsmodell.

I grell kontrast til hva jeg mente for ikke så lenge siden.

Havner helt på jordet her, men ville bare nevne dette allikevel.

wacko: bare det at du hevder at Bettie er inkompetent i forhold til det hun skriver om beviser akkurat hva jeg gjorde et tafatt forsøk på i mitt forrige innlegg...hvordan kan du ikke se dette selv? Interressant.

Det at enkelte kvinner gifter seg "oppover" eller faller for menn i høyere posisjoner kan vel bety at de vil ha en partner som de anser som likeverdig. Ikke bare ha noe å kn*lle på. I og for seg positivt, spør du meg. Det finnes nok av menn som velger å honke inn i varmen en dame som de kan få humpe på uten noen videre form for utfordring. Er dette noe å skryte av, synes du?

A. Smith? Hun gikk for en eldgammel idiot som drog ut sin siste fantasi. Sier like mye om ham som henne. Det at hun skviste boet hans for penger er igrunnet et bevis for at fyren var en elendig strateg.

Madeleine? Nå leser sikkert du mer Se og Hør enn meg, men jeg har da fått med meg at dama har en ex som oppførte seg som en ramp. Anser du ikke deg selv som bedre enn en ramp med penger?

Igjen: Bettie - du burde fått en slags takk fra waco for at du gidder :wink:

Maiken

Skrevet

Her vi hårsåre idag? Littegranne nærtagende? Må ta alt så alvorlig? Her legger jeg på en bitteliten ironisk kommentar.... og hva skjer? Misforståelser atter misforståelser, ikke rart dere slenger ut dere vrede over nettet....

Man forstår alt til slutt.

W

Bidragende idag.

Skrevet

Oisann...der ble du avslørt, wacko...

Var virkelig det der det beste du kunne hoste opp???

Maiken

Skrevet

Dere eier jo ikke humor, ikke min skyld at jeg ikke kan noen blondinevitser.

På årets første dag ser jeg noen vage problemstillinger, hva får man igjen? Hyl og ballader... er alt dere finner på...

Man bør kunne se andres synspunkter uten å bli ille berørt verken av det ene eller andre....

Men så kom jeg på... at mange jenter vil jo være sure... og da forsto jeg, - en samtale kommer sjeldent alene..

Ser jeg deres aggresive innlegg smiler jeg bare i min barnslige verden over at dette er sikkert bare frusterte fruentimmere som utblåser sine fjollerier for sin fornøyelses skyld....

Å begynne året med skrikeri er noe jeg overlater til dere andre....

W

Ta det med et smil, så blir du ikke så tørr neste gang

Skrevet

Du kan umulig være helt go' du wacko...

Skal ta et glass rødvin til og tenke over strategi i forhold til fremtidige obsterbasige tenåringer :wink:

Natta.

Maiken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...