Gå til innhold

Sunneste alternativ til rømmedipp?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg elsker dipp, og forsøker kutte ut potetgullet og heller ha grønnsaker...I samme slengen tenkte jeg å finne sunnere variant enn rømmen...

Hva skal jeg velge da? :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kesam eller yoghurt naturell.

Skrevet

Yoghurt Naturell er kjempegodt! Jeg synes nesten det smaker bedre enn rømmedipp, det blir mye friskere og lettere.

Gjest Gjest
Skrevet

Er det ikke veldig my kcal/sukker i youghurt da?

Gjest Fantus
Skrevet

Det aller magreste alternativet er mager kesam. Jeg syns det blir god dip til grønnsaker og sånt.

Skrevet
Er det ikke veldig my kcal/sukker i youghurt da?

Det er mindre kcal og sukker i Yoghurt Naturell enn i vanlig fruktyoghurt. Dessuten har Tine en lettvariant hvis man vil være enda sunnere. (Den har jeg ikke smakt da...)

Kesam synes jeg er helt okey, men den blir fort ekkel om den står i kjøleskapet mer enn noen timer (som ferdigblanda dipp). Skiller seg veldig!

Gjest Gjest
Skrevet

Creme fraische?

Ellers synes jeg det er godt å dippe i søt, sterk cilisaus.

Gjest Elfrida
Skrevet

Creme fraiche er da like fett som seterrømme.

Skrevet
Det er mindre kcal og sukker i Yoghurt Naturell enn i vanlig fruktyoghurt. Dessuten har Tine en lettvariant hvis man vil være enda sunnere. (Den har jeg ikke smakt da...)

Det er jo ikke sukker i yoghurt naturell i det hele tatt. Hvis du med lettvariant tenker på den som heter "Mild & Lett" eller noe sånt, så er den faktisk veldig god, mye bedre enn vanlig yoghurt naturell. :)
Skrevet
Kesam synes jeg er helt okey, men den blir fort ekkel om den står i kjøleskapet mer enn noen timer (som ferdigblanda dipp). Skiller seg veldig!

Ja, men det er bare å røre en runde eller to med ei skje så er den like fin!

Skrevet
Hvis du med lettvariant tenker på den som heter "Mild & Lett" eller noe sånt, så er den faktisk veldig god, mye bedre enn vanlig yoghurt naturell. :)

Var den jeg mente ja. Da må jeg prøve den neste gang! :)

Gjest Gjest
Skrevet

mild og lett youghurt er den beste altså? er dette tine og lett å finne?

og hva ER sunnest av kesam (vanlig?) og denne lett youghurten da?

mmmmmmmm...holiday........................ :sjarmor:

Skrevet (endret)
mild og lett youghurt er den beste altså? er dette tine og lett å finne?

og hva ER sunnest av kesam (vanlig?) og denne lett youghurten da?

mmmmmmmm...holiday........................ :sjarmor:

Dersom du tenker kalorimessig så inneholder Kesam Original (8%) 116 kcal/100g, mens youghurten Mild og lett naturell har 57 kcal/100g.

Og ja, det er Tine som fører begge (kesam går under Sans-serien)

Endret av NullHull
Gjest Gjest
Skrevet

men hva med de krydderposene da, de fra maaruud? er de grei å bruke, eller fulle av kalorier? eller finnes det sunnere alternativer, ferdig i pose?

Gjest Gjest
Skrevet
Dersom du tenker kalorimessig så inneholder Kesam Original (8%) 116 kcal/100g, mens youghurten Mild og lett naturell har 57 kcal/100g.

Og ja, det er Tine som fører begge (kesam går under Sans-serien)

wooooooo,da skal jeg prøvde mild og lett....noen som har brukt denne med holiday mix? Er det noe godt da,eller heller rennende?

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg pleier å la dip'en stå i frysern en liten stund, maks en halvtime, så blir den ikke så rennende. Funket med 50/50 lettrømme og youghurt ihvertfall, bare youghurt har jeg ikke prøvd (fordi jeg ikke synes det er så godt ;) )

Skrevet

Hvis du skal bruke youghurt kan du kanskje la den renne av seg litt veske først. Hell den i et kaffefilter og la det stå en stud så blir du kvitt litt veske og den mer tykktflytende.

Skrevet

Jeg synes konsistensen ble helt ok med vanlig yoghurt naturell. Har ikke prøvd lettvarianten, men tipper den er hakket mer flytende.

Gjest Gjest
Skrevet
Creme fraiche er da like fett som seterrømme.

Er det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...