Gjest Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Jeg har hatt store problemer med meg selv i det siste angående et forhold som tok slutt og dermed dårlig samvittighet og litt slikt.. Problemet er at jeg omtrent ikke har spist pga dette og dermed har gått ned mellom 6-10 kilo, noe jeg absolutt ikke liker, jeg likte og ligge på 74.. Mern har noen noen tips for og gå opp i vekt, noe mat som gjør at man legger på seg o.s.v.. Kosthold har liksom aldri vært min sterke side og når det gjelder fettinnhold, kalorier og slikt så er jeg totalt dum...
Woodnymph Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 For dem som vil gå ned i vekt gjelder prinsippet; "Få ikke i deg flere kalorier enn du forbruker". For deg er prinsippet omvendt - fjern IKKE. Ikke la deg friste til å fylle opp med junk som ikke er bra for helsa, men spis mye og godt, og tren mindre kondisjon (det er det som tar fettet.)
hecuba Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 Dersom du liker å være i aktivitet, er det fint om du trener litt ved siden av, slik at du går opp i vekt på en sunn måte. Men nøkkelen er å spise mer. Hvis du gikk ned fordi du spiste mindre, er dette tydeligvis ikke et genetisk problem, så du burde kunne rette opp i det fort. Vet ikke hvor mye du kan av ernæringslære, men du bør ligge på hvertfall 500 kcal over ditt dagsforbruk. Det vil gi en vektøkning på ca 0.5 kg i uka. Den letteste måten å få et veldig høyt kaloriinntak er jo å spise junk, sjokolade og å drikke brus. Det er jo ikke videre sunt, men det er hvertfall en måte. Vil anbefale deg å gå inn på Iform.no og regne ut hva ditt dagelige kaloriforbruk er, og så sette opp en matplan hvor du tar sikte på minimum 500 kcal over dette(hvis du trener må du ha mer, for du får høy forbrenning). Snakk gjerne med folk på forumet. De kan gi bra tips av matvarer, kosttilskudd og annet du kan ha hjelp av.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #4 Skrevet 28. juli 2006 Jeg var gjennom et samlivsbrudd i vår og tok av fem kilo. Dette i løpet av den første uken da jeg ikke klarte å spise noe er enn en banan om dagen. Deretter begynte jeg å spise som normalt, men jeg har ikke lagt på meg et gram likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå