Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 må jo le litt... skal levere inn en avføringsprøve, men hvordan i helsikke skal jeg gjøre det?? Fått sånn glass og beskjed om hvor mye. Bør helst ta litt fra 3 forskjellige steder i avføringen... herregud... (hysterisk latter)
Spoven Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 Du kan jo prøve å bæsje i potte eller på et plastnett? Ser for meg masse griseri om du må hente prøvene mens de er på tur ut...
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 Hva med å gjøre det i en bøtte? Putt en stor bærepose nedi først, så er det bare å knyte igjen og kaste etterpå....
Gjest vimse Skrevet 28. juli 2006 #4 Skrevet 28. juli 2006 Noen bæsjer på papptallerken, noen legger plastfolie i toalettet.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 Jeg bruker en av barnas gamle lekebøtter (godt rengjort selvfølgelig) med en plastpose oppi. Dette fungerer greit. Husk å avkjøle/fryse prøven før du sender den, hvis ikke får laboratoriefolket lettere bakoversveis når de åpner lokket...
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #6 Skrevet 28. juli 2006 Jeg måtte ta 6 avføringsprøver etter en reise til sydligere strøk ved 6 forskjellige avføringer, og da fikk jeg tips om å putte en masse dopapir nedi doen først. Det gikk ganske greit, for da holdt alt seg oppå papiret, slik at jeg fikk tatt prøvene. Men jeg fikk beskjed om at jeg ikke måtte kjøle ned eller fryse prøven før jeg leverte den, for da kunne den bli ødelagt. Måtte sende den med en gang etterpå. Synes nesten det å gå på postkontoret og levere den var det flaueste..
Knurr Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 Synes nesten det å gå på postkontoret og levere den var det flaueste.. ← Ja, fordi de glassene går akkurat IKKE inn i vanlige postkasser! Det er grusomt! Har forresten rpøvd versjonen med masse dopapir i do. Det følger med en liten skje og greier. Ved sånne prøver, synes jeg veldig synd på Virvel og hennes kolleger.
Gjest Virvel Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 Takk for omtanken, Knurr. (Jeg personlig har faktisk fint lite med bæsjen å gjøre, men det finnes ting som er mye eklere enn bæsj...) Til trådstarter: Gode tips du har fått her alt, men uansett hva du bæsjer i; pass på at det er rent. :-D
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #9 Skrevet 28. juli 2006 Pass på at det du bæsjer i er rent da!! Slik at du ikke drar bakterier inn i prøven som ikke skulle vært der.. For da blir jo resultatet ditt feil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå