Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Jeg har aldri vært sammen med noen på denne måten. 3 år samboerskap. Hvordan gjør man det slutt eter å ha levd så tett sammen?

Jeg vil ikke mer..

Hjelp meg å gjøre det bedre for han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har aldri vært sammen med noen på denne måten. 3 år samboerskap. Hvordan gjør man det slutt eter å ha levd så tett sammen?

Jeg vil ikke mer..

Hjelp meg å gjøre det bedre for han..

Du kan ikke gjøre det bedre for han, du skal gjøre det slutt. Inget annet å gjøre enn å sette deg ned med han å fortelle hvordan ting er. Vær ærlig. Ikke pakk for mye inn, det kan gi forhåpninger. Det blir vanskelig, men det er noe du må gjennom om du har bestemt deg at det skal være slutt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror ikke det finnes noen lett måte å gjøre det slutt på. Det beste er bare å være ærlig, ikke gi han falske forhåpninger om du ikke mener det, bare for å være "snill".

Svar på spørmålene hans, finn deg i at han ringer 100 ganger om dagen er periode og har det vondt. Men vær sakelig og ikke lyv om ting. Pass på at det ikke er du som trøster han, men behandl han med respekt fordet.

Ett brudd er stort sett vondt for begge to, men pass på at du ikke lar han trøste deg, det er tross alt du som vil gå.

Ellers så er det vel bare å sette seg ned å ta en prat, pakk en ba og bo hos en venninne noen uker og ta ting derfra. Jeg synes man kan ta hennsyn, er ikke noe poeng å spytte på en som ligger nede.

Lykke til

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er faktisk i akkurat samme situasjon, så jeg lurer også. Må man flytte ut på dagen, eller bør man bli litt i leiligheten? Det virker jo veldig brutalt å si "nå er det slutt", for så å forsvinne for godt på få timer, når man har vært sammen i flere år.

Samtidig så er det kanskje allerede maks brutalt å gjøre det slutt i det hele tatt? Og det å tilbringe natten i samme seng (selv om den er aldri så bred) blir muligens mer som seigpining?

Uansett må man jo møtes for å fordele eiendeler og vaske ned leiligheten...

Du sier at han kommer til å ringe 100 ganger om dagen, bør jeg da snakke med ham 100 ganger om dagen? Det er kanskje lettere for ham å bli ferdig med meg om jeg bare ignorerer telefonsamtalene?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes at i begynnelsen bør du svare 100 ganger om dagen... Men vær ærlig med han, pass på at du ikke gir han forhåpninger. Men vær snill og i møtekommende. Om du ikke gjør slutt med han fordi han har gjort noe galt, synes jeg ikke det er noe poeng å oppføre seg dårlig.

Ang. når og hvordan flytte ut så er det ikke noe fasit på det. Men den ene kjæresten min måtte jeg bare bort vekk med en gang. Men med min forrige samboer synes begge det var "godt" å sove sammen noen netter til, fikk pratet og grått masse. Da ble det slutt fordi vi ikke fungerte sammen som kjærester, selv om vi fortsatt elsket hverandre.

Men om du er drittlei hele fyren er det kanskje best og pakke en bag og bo hos en veninne en stund. Du kommer nok til å få en reaksjon du og, selv om du er sikker på hva vil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...