Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Har du nok selvinnsikt til å svare? Denne lista skal visstnok være skrevet av de mannlige journalistene i Nettavisen. Hvilke av disse "syndene" begår du? For meg blir det: * Bruker bunad til mange anledninger og synes det er fint. * Bruker hudfarget strømepebukse noen ganger, jeg regner ikke med at så mange skal kikke og se om jeg har stayups eller ikke. * Tror trusa mi noen ganger synes under buksene, selv om jeg bruker g- streng. * Hvitbleiket hår med mørk ettervekst: Jeg tar riktignok striper og ikke helbleiking, men noen ganger går det for lang tid før jeg kommer meg til frisøren. * Jeg synes lilla er fint, selv om jeg ikke bruker det så veldig ofte lenger.
Festus Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 (endret) Mine synder... * Bruker bunad når det passer seg (17. mai, konfirmasjoner, dåp, bryllup, ) * Bruker strømpebukser ja.. gjerne hudfargede (pudder) * Har stor veske ja... men ikke når jeg skal ut på by'n.. * Har ei lilla t-skjorte som jeg bruker... * Bruker sikkert for "posete" klær, men er ganske stor, så alternativet blir klær jeg føler er for "små".. og det er da vitterligen heller ikke pent... * Har et par collegegensere også, men de brukes bare i "riktig" sammenheng - klubbgenseren brukes kun til trening/ klubbarrangement, korpsgenseren brukes kun på korpsarrangement. Kunne sikkert vært verre... ? Endret 28. juli 2006 av Festus
Gjest *kosejoker* Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 * Bruker bunad til 17. mai, konfirmasjoner o.l. Og synes det er fint? * Bruker strømpebukser til tider, men foretrekker strømper. * Stor veske. Hvor skulle jeg ellers hatt alt? :klø: * Joggebukse. Det ER jo godt å gå i. Men blir som regel bare hjemme da. * Sko som ikke passer. Stakkars beina mine. * Collegegensere. Det vil si; jeg har en. Men den var fin altså..
Malama Skrevet 28. juli 2006 #4 Skrevet 28. juli 2006 (endret) Hmm... jeg bruker av og til "hudfargede stayups" Også har jeg en sort strømpebukse. (Ja, for jeg finner ikke stayups med så høy denier, den skal være "tykk, matt og sort" nemlig. og brukes for det meste i begravelser, og da er jeg ikke ute etter å se bra ut uansett, egentlig. Hvor lekkert er det med røde øyne og poser under øynene uansett?) Jeg elsker lilla også, og har derfor en god del t-skjorter som er lilla/rosalilla. Og noen av dem er for korte, så da kan magen synes... De liker jeg dog ikke å bruke, uten et skjørt jeg har som går.. ja, nettopp hlt opp til navelen. funker fint me korte t-skjorter da. Men vissnok så er ikke bukser så langt opp bra, det gjelder kanskje ikke skjørt, siden det ikke gir "besøk opp i skrittet" når det er skjørt?) Også HAR jeg et par klær i størrelse 34, det aller meste jeg eier er i 36 og bar et par plagg er 38. Skoene mine er i 36 også. Men så ER både sko og klesstørrelsen min 36 da... Også bruker jeg bunad hver gang det passer. 17. mai, konfirmasjoner og barnedåp. Og jeg bruker den til og med MED skaut. og strømpebukse (RØD!!!). (og skal få sydd nytt skaut og bytte til sort strømpebukse fra neste sommer av da, ettersom jeg skal gifte meg) Og jeg liker å bruke bunaden min, og slutter ikke med det i disse sammenhenger nei! Endret 28. juli 2006 av Malama
kitekatt Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 (endret) Det jeg følte meg mest truffet av her var faktisk stor veske Innimellom hender det jeg bruker hudfargede strømpebukser, men det er sjelden. Kan ikke fordra strømpebukser, så bruker helst stay ups, selv under bukser på vinteren. Lite er eklere enn å ha dette ekstra tøyet stramt over rumpe, hofter og mage og det aller værste å gå med er disse hold-in strømpebuksene. Men hudfargede stayups benyttes Har også noen bluser i lilla, men jeg synes de er fine jeg..hehe. Men skjønner utmerket godt hva de mener med lilla klær, derfor er jeg meget forsiktig og nøye på at nyansen er riktig og hva slags plagg det er. Det har vel også forekommet at jeg har brukt litt for trange klær..men prøver å unngå det. Kommer mest av at jeg kan få vannansamlinger i kroppen visse perioder i mnd, og dette oppdager jeg ikke før jeg er på jobb og det er for sent å skifte. Da ser klærne fort en strl. for liten ut Endret 28. juli 2006 av kitekatt
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2006 #6 Skrevet 28. juli 2006 Bunad: Jeg vil nå alltid syns at bunaden jeg har er det fineste men den blir uansett kun brukt til 17. mai. Veldig sjelden ellers, evnt en konfirmasjon/dåp. Bandskjorter med band du aldri har hørt: Nope. Bestemortruser: Nope. Strømpebukser: Kun stayups eller strømper med hofteholdere. Men det hender de er "hudfargede".. Korte topper: Er IKKE bra på noen etter mitt skjønn! grøss. For små klær: Nei, man går da i klær som faktisk passer ens størrelse. Sko som ikke passer: Man går da med sko som passer. Men ja, det KAN forekomme at man får et eller annet gnagsår. Men da plastrer jeg ikke føttene så de ser ut som de har fått herpes nei For mye sminke: Akkurat passe er et nøkkelbegrep Buksene opp til navelen/bukser som går opp til navelen: Nope. Truser du ser gjennom tettsittende bukser: Nope. Posete klær: Nope. Vesker på størrelse med en monstertruck: Fullt så store vesker som monstertrucker har jeg ikke nei. Men jeg er veldig glad i store, romslige vesker til sitt bruk..så her "synder" jeg vel i forhold til artikkelen For kort skjørt: Ikke for kort nei. Bar hud om vinteren: Nope. For mye dill: Glad i accesories, men less is more det må balansere. Om jeg kjører flere kjeder på en gang, som feks lange gullkjeder, da toner jeg ned øredobber/armbånd etc. Hatt? Nope. Det eneste er evnt en kul solhatt på stranda. BH som synes: Det eneste som evnt syns litt, er skulderstroppene. Ikke baksiden av den. Neglelakk som har begynt å gå av: Forsøker å oppdrive en neglelakkfjerner så fort jeg kan om den flasser av. Morsomme strømpebukser: Nope! Collegegensere fra skoler du ikke vet hvor befinner seg: Nope. Sykkelbukser: Nope. Joggebukser på hverdager: Nope. Hvitbleiket hår med mørk ettervekst: Morten Gamst Pedersen gjør dette og kaller det striping (enig med bruk av skrekkeksempel ) Nope. Alt som er lilla: nei, jeg bruker ikke lilla. Det eneste er bittelitt lillainnslag på et silkesjal jeg har, brukt som hårbånd eller "belte". Litt Emilio Pucci inspirert.
Mistress_of_Puppets Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 Hmm...Litt morsom liste Noe er jeg veldig enig i, mens andre ting synes jeg er veldig fint, så jeg lager en liten kommentarliste: Bunad: Har ikke selv, men synes faktisk det er helt nydelig! Bandskjorter: Denne likte jeg! Haha... det er så patetisk med folk i bandtrøyer som knapt vet at det er et band. Og jeg kan faktisk synge hele "Run to the Hills" Så jeg bruker bandtrøyer, men kun med band jeg liker! (og det er vel lov!?) Bestemortruser: Nei... Strømpebukser: Tull. Strømpebukser er jo et must om vinteren. Korte Topper: Grusomt! På alle! For små klær: Fantastisk! Endelig noen som har skjønt det! For mye sminke: Ille! I hvert fall det berømte brunkrem-skillet. Posete klær: Ehh...Hehe...Det er min store synd tror jeg ... men mikser det med tighte klær da... Store vesker: Høyst uenig! Store vesker er fint i min mening... Hatt: Jeg liker hatter jeg Og lilla er fint Resten gidder jeg ikke kommentere.
Søtpotita Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 Sko som ikke passer Strømpebukser Hatt BH som synes Neglelakk som har begynt å gå av Morsomme strømpebukser Joggebukser på hverdager Alt som er lilla
vixen Skrevet 28. juli 2006 #9 Skrevet 28. juli 2006 Synder? Hm... Neglelakk som har begynt å gå av Sko som ikke passer
Gjest gjesta Skrevet 28. juli 2006 #10 Skrevet 28. juli 2006 Skavvise... Jeg er glad i strømpebukser, også noen såkalte morsomme. Hudfargede bruker jeg ikke. Noen ganger bruker jeg sikkert mer (øye)sminke enn mange liker. Jeg har noen second hand-bukser som går godt over navlen. Noen ganger liker jeg poseklær. Jeg tror ikke de guttene jeg liker er enig i at dette er synder. Bortsett fra mye sminke, kanskje...
Gjest diorgirly Skrevet 28. juli 2006 #11 Skrevet 28. juli 2006 Bunad Strømpebukser Korte topper BH som synes Neglelakk som har begynt å gå av Joggebukser på hverdager Synes de tok hardt i jeg
Gjest -eline- Skrevet 28. juli 2006 #12 Skrevet 28. juli 2006 Morsomt, men jeg synder visst mye jeg, jaja... kjæresten klager ikke så da bryr jeg meg ikke så veldig Bunad: Bruker bunad 17. mai og andre lignende anledninger, og føler meg kjempefin! Bandskjorter med band du aldri har hørt: Nei Bestemortruser: Nei Strømpebukser: Ja, ser ikke problemet. Korte topper: Heh...ikke siden jeg var 16 elns. For små klær: Nei Sko som ikke passer: Vanligvis ikke, men har bommet på skostørrelsen etpar ganger (type laang shoppingdag og opphovnede føtter=feilkjøp...), men gnagsårplaster redder jo dagen... For mye sminke: Neh, not me. Buksene opp til navelen/bukser som går opp til navelen: ...er så kort i overkroppen at navelen min ikke akkurat er så høyt oppe ...og med en kropp uten hofter så vil INGEN se meg med lavere bukse enn rett under navlen, men til mitt forsvar så er ikke buksene mine DRATT opp der sola aldre skinner Truser du ser gjennom tettsittende bukser: Neh Posete klær: Neh Vesker på størrelse med en monstertruck: Liker vesker som har plass til bærbaren, papirer, sminke og alt annet man trenger, men de er ikke akkurat Nicole Richie-størrelse For kort skjørt: No way! Bar hud om vinteren: Nei vettu hva! For mye dill: Liker accesories, men alt med måte Hatt? Ja takk! kler det jeg, og har bare fått skryt fra det motsatte kjønn av det sådetså! BH som synes: Skjer at skulderstropper synes, men aldri bakside etc Neglelakk som har begynt å gå av: Siden jeg biter fingernegle ( ), så lakker jeg kun tånegler og de passer jeg på at ikke er avflasset... Morsomme strømpebukser: Nei, det overlater jeg til lillesøstra mi. Collegegensere fra skoler du ikke vet hvor befinner seg: Nei Sykkelbukser: Ikke siden begynnelsen av 90-tallet Joggebukser på hverdager: Ikke ute på byen nei Hvitbleiket hår med mørk ettervekst: Morten Gamst Pedersen gjør dette og kaller det striping Nei takk, har lyse striper, men de er faktisk også STRIPER, ikke helbleik Alt som er lilla: Jeg er fin i dyp lilla jeg... Og har masse klær i det, skjønner ikke problemet
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2006 #13 Skrevet 28. juli 2006 Kopierer puppetdamas liste Bunad: Samme for meg, folk må få gå i det de vil. Bandskjorter: Denne stemte. Hater dem som går med tunge-tskjorte og ikke aner hvem det er sin logo. Bestemortruser: Det bruker jeg heller ikke, men herregud da. La folk gå med det de ønsker (bortsett fra band-tskjorter ) Strømpebukser: Jeg bruker strømpebukser STRIPETE så mye jeg vil, takk. Korte Topper: Fint som scene-antrekk, stygt i byen. For små klær: Ja, men vet ikke alle det? For mye sminke: Ja, men la folk gjøre som de vil. Posete klær: SAMME FOR MEG. Store vesker: Jeg har en halvstor veske. Den er utmerket å ha jakke i hvis jeg skal på byen, og trenger den på natta. Hatt: Luer er ok, hatter er fete de og. Jeg har aldri blitt så oppgitt som av denne artikkelen. Hvem tror de at de er? Og forsøket på å virke amerikansk-sarkastiske feilet så grundig at jeg får kreft. Noen bør sende en klagemail!
Gjest Gjesten Skrevet 28. juli 2006 #14 Skrevet 28. juli 2006 Koffor i all verda e eg singel? Alt eg gjer feil er jo stor veske og ein tendens til å kjøpe sko som er vonde, men eg plastre aldri såra, går normalt om eg blør, og tar heller på nåken sko som gneg andre plassar til såra har grodd...
Gjest Kanelia Skrevet 28. juli 2006 #15 Skrevet 28. juli 2006 Morsom artikkel Mine "synder" er: *De gangene jeg bruker strømpebukse er den som oftest hudfarget. *Stor veske synes jeg er fint, har faktisk tenkt på å kjøpe meg en som er enda større enn den største jeg har... Må kanskje revurdere...? *Det hender jeg skifter til joggebukse etter jobb ja... det er jo behagelig å ha på. *Og lilla er fint! I alle fall i små mengder.
Nilma Skrevet 28. juli 2006 #16 Skrevet 28. juli 2006 Bunad: Ja, til enhver anledning der det passer seg, og samboeren min elsker det! Bandskjorter med band du aldri har hørt: Nei Bestemortruser: Nei Strømpebukser: Ja, men både de og stay-upsene mine er faktisk hudfarget, ikke såkalt "solbrun" *grøss*. Korte topper: Kunne ikke falle meg inn! For små klær: Nei Sko som ikke passer: Veeeel, det er vel et av de områdene hvor jeg kan finne på å lide for skjønnheten. For mye sminke: Nei Buksene opp til navelen/bukser som går opp til navelen: Jepp, sier som -eline-, INGEN ville sett meg med bukse som går noe særlig nedenfor navlen (men det er fordi jeg må ha et sted å gjøre av valkene mine ). Truser du ser gjennom tettsittende bukser: Tror ikke det. Posete klær: Nei Vesker på størrelse med en monstertruck: Nei, tror de fleste veskene mine kan kalles middels. For kort skjørt: Nei, aldri kortere enn til knærne. Bar hud om vinteren: Nei For mye dill: Nei, dill i beskjedne mengder og tilpasset antrekket. Hatt? Synes det kan være kult, men bruker ikke selv. BH som synes: Neineineineineineinei, hverken stropper eller hekter. Neglelakk som har begynt å gå av: Nei, det er noe av det styggeste og mest sjuskete jeg ser. Morsomme strømpebukser: Nei Collegegensere fra skoler du ikke vet hvor befinner seg: Nei Sykkelbukser: Nei Joggebukser på hverdager: Kun til hjemmebruk. Hvitbleiket hår med mørk ettervekst: Nei, huff! Alt som er lilla: Lys lilla ser jeg sykelig ut i, men jeg har et par mørk lilla topper.
Gjest BagLady Skrevet 28. juli 2006 #17 Skrevet 28. juli 2006 Bunad og strømpebukser er mine synder ser jeg. Ellers er jeg veldig nøye på at ikke bh eller truse skal vises under klærne, og ikke dille for mye med tilbehør og vesker. Og komfortable sko er alfa omega for meg.
ZIBRA Skrevet 28. juli 2006 #18 Skrevet 28. juli 2006 (endret) Bunad: Har ikke Bandskjorter med band du aldri har hørt: Nei . Bestemortruser: Nei Strømpebukser: Bruker jeg det så er det hele, med hudfarge... Bruker det for å ikke fryse,... Korte topper: Nei For små klær: Nei Sko som ikke passer: Av og til... For mye sminke: kanskje litt mye iblandt.. Når jeg skal på byen. Buksene opp til navelen/bukser som går opp til navelen: Aldri Truser du ser gjennom tettsittende bukser: Nei Posete klær: Jepp, noen saggy bukser.. de skal være sånn.. Vesker på størrelse med en monstertruck: Nei, men skulle gjerne hatt det.. For kort skjørt: Ja, som jeg bruker hjemme når det er 35 grader varmt i leilighet.. Bar hud om vinteren: kan gå med singlet på byen ja. For mye dill: Nei, det synes jeg ser helt forferdelig ut.. Hatt? hehe, nei BH som synes: Skulderstroppene synes ja. Men ikke bak Neglelakk som har begynt å gå av: Aldrig Morsomme strømpebukser: Nei Collegegensere fra skoler du ikke vet hvor befinner seg: Eh.. NEI Sykkelbukser: nei Joggebukser på hverdager: Nei Hvitbleiket hår med mørk ettervekst: Jepp, men skal farge håret idag for jeg synes ikke det er så fint nei... Alt som er lilla: Tror ikke jeg har noe lilla, men skjønner ikke hva som er så galt med den fargen... Endret 28. juli 2006 av ZIBRA
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #19 Skrevet 28. juli 2006 hmm, ble irritert på den lista jeg... jaja, kanskje fordi jeg "synder" i følge disse guttene: -trusa vises til tider. hvor pokker skal jeg finne en som ikke synes da? -innimellom vises navlen, når toppen kryper opp. men den er ikke for liten... -av og til tyter det litt mer enn jeg liker, spes over buksekanten. MEN, da ser jeg meg rundt, og ser så mye flesk, at da føler jeg meg helt ok. kan aldri bli et glansbilde uansett.
Gjest mela Skrevet 28. juli 2006 #20 Skrevet 28. juli 2006 Den eneste synden min her blir muligens at bhstroppene synes med enkelte topper. Også har jeg en lilla tskjorte. Ellers har jeg både strømpebukser og for små sko men jeg bruker aldri noen av delene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå