Gå til innhold

Rengjøring av Stekeovn

Anbefalte innlegg

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Hvordan holder dere stekeovnen deres ren og pen innvendig?

Bruker min ett par ganger i uken, og synes den blir så fort stygg med matrester, etc. Har fått tips om å legge et lag aluminiumsfolie på bunnen av ovnen. Har noen prøvd det?

Setter stor pris på tips og råd!

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg har prøvd aluminiumsfolie, og det fungerer helt fint.

Gjest Gjest
Skrevet

ligger dere bare alu.folie i bunnen, og så steke dere vanli ?

Skrevet

Jeg bruker ovnsrens som jeg kjøper på dagligvare. Spray på og skurer en gangn imellom

Skrevet

hvor ofte skifte aluminiumsfolien? Legge ny inn hver gang???

Skrevet

Jeg bruker skraperen jeg bruker på den kjeramiske toppen min og skrapte det som satt fast bort. Det var veldig enkelt og så mye bedre ut gitt ;)

Etterpå vasket jeg der.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Takk for mange gode tips!

I morgen skal jeg til verks med skraperen og Mr Muscle, samt gummihansker. Og etter at det er ferdig, blir det aluminiumsfolie i bunnen for evig og alltid

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Jeg har pyrolyse. :sjarmor:

Det lurer jeg også på hva er

Skrevet

Med pyrolyse kan man sette ovnen på et renseprogram på 500 grader som brenner alle matrester og annet griseri til aske. Så er det bare å børste ut når ovnen er kald.

Skrevet

Jeg brukte Mr Muscle ovnsrens (etter råd herfra tidligere) og det fungerte utmerket! Fulgte bruksanvisningen (spray på og la stå en stund såvidt jeg husker) og ovnen ble skinnende ren uten noe skrubbing eller skraping :klappe:

• 3 måneder senere...
  • 1 år senere...
Skrevet

Hei!

jeg skal velge komfyr og vil gjerne vite om pyrolysen fungerer slik de lover. Svigers sier at hun har hat en slik ovn, men pyrolysen virket bare i begynnelsen. Også sluttet det å fungere etter hvert når det ble mer matrester i ovn.

Skrevet

Hei!

Det er det jeg ikke vet. Om det var same pyrolyse typen som det er på ovner idag. For den ovn hun hadde den på ble kjøpt for kanskje 10-15 år siden. hun sier i hvert fall at det var samme prinsipet.

Skrevet

Tusen takk for linken!

Jeg ble mye klokere av å lese der. For det må vare den katalytiske rens hun hadde. Siden hun nevnte spesielt problemer med fett fra steker.

Hadde nesten ombestemt meg med å kjøpe ovn med pyrolyse, men nå tror jeg jeg satser på det igjen.

Hilsen: Vanja

Skrevet
Tusen takk for linken!

Jeg ble mye klokere av å lese der. For det må vare den katalytiske rens hun hadde. Siden hun nevnte spesielt problemer med fett fra steker.

Hadde nesten ombestemt meg med å kjøpe ovn med pyrolyse, men nå tror jeg jeg satser på det igjen.

Hilsen: Vanja

Er slike ovner dyre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...