Gjest Anonymous Skrevet 1. januar 2003 #1 Skrevet 1. januar 2003 Jeg lurer litt på hvor mye som er forventet av oss som brudepar å betale for brudepikens utstyr. Vi tenkte i utgangspunktet å betale kjole til henne og en bukett som var litt i stil med meg. Hun er en ekte prinsessejente på 8 år og har masse utstyr til det meste. Hva skal/har dere betalt av brudepiker/svenner sitt utstyr og hvor mye kom det på ? Når vi først fikk en pris så var den på et betydelig lavere beløp enn det som nå visst viser seg å være tilfelle. Vi gleder oss veldig til å ha henne til brudepike, men går det an å si direkte til foreldrene at det kommer an på prisen på kjolen etc. om vi kan betale hele beløpet eller er det uhøflig?
Imax Skrevet 1. januar 2003 #2 Skrevet 1. januar 2003 Jeg mener at brudeparet må betale for kjole og blomster, evnt. hårpynt. Sko kan man diskutere (dersom man trenger nye osv). Dersom håret skal settes opp av frisør, mener jeg foreldrene får betale dette. Husk at foreldrene antakelig bruker mye penger på bryllupet deres uansett (reise, klær, gave til brudeparet), og at det blir mye dersom dere vil at de skal betale kjole. Husk også at når det er dere som velger kjole, blir det litt rart om man ber foreldre om å betale (det er sjelden man får brukt kjolen igjen, jenta vokser fort!). Dersom kjolen blir for kostbar - demp på kravene og finn en annen kjole. Det er mange flotte kjoler til piker som ikke koster alt for mye. Kanskje det ikke er så viktig at kjolen ligner din... Hilsen en som skal ha TRE brudepiker og EN brudesvenn!
Gjest mummi Skrevet 1. januar 2003 #3 Skrevet 1. januar 2003 vi betalte alt til vår brudepike.hun fikk kjole,sko,frisør med hår pynt,og perlekjede og armbånd. det kunne ikke falle meg inn og la hennes foreldre betale alt dette. det er ikke alle som har råd til alt dette.
Elefantina Skrevet 2. januar 2003 #4 Skrevet 2. januar 2003 Synes det er naturlig at brudeparet betaler for klærne, men å kjøpe smykker er vel kanskje å gå litt langt? Hvite sko er vel ikke særlig anvendelige til annet enn denne anledningen, så brudeparet bør vel betale dette også. Strømper, hårpynt osv. synes jeg foreldrene bør betale dersom ikke dere som brudepar har svært spesielle ønsker om hvordan dette skal være.
Gjest nitacath Skrevet 5. januar 2003 #5 Skrevet 5. januar 2003 Da mine to barn var brudepike og brudesvenn i min vennindes bryllup betalte brudeparet hele stasen, leie av kjole og hvitt til toåringen (gjett om han var søt) og nydelig prinsessekjole til seksåringen. I tillegg betalte de blomsterbukett til piken og knappehullsblomst til gutten. Selv kjøpte jeg henholdsvis hvite og sorte sko til barna. Nå skal jeg gifte meg, og det kunne ikke falle meg inn å be foreldrene betale dersom jeg selv skal bestemme hva barna skal ha på seg...
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2003 #6 Skrevet 7. januar 2003 Det er jo en mulighet å betale kjolen til brudepikene og f.eks finne hårpynt, smykker o.l. på Glitter el.l. Da blir det ikke så innmari dyrt. Et tips er å lage en fin gavepakke som brudepiken/e får på den store dagen med litt pynt (smykke, ring, armbånd el.l) som en liten hilsen fra dere. Hvis dette er uaktuelt, så har jo de fleste småjenter litt pynt liggende fra barnedåp eller lignende... En annen ting: Skal du ha flere brudepiker, så pass på å bli enig med deg selv om enten en eller alle skal til frisør. Det kan bli vanvittig forskjell hvis ikke. Jeg synes iallefall det er et poeng at alle er noenlunde like. -moi-
Augustbrud02 Skrevet 8. januar 2003 #7 Skrevet 8. januar 2003 Personlig synes jeg at brudeparet skal betale alle utgiftene i forbindelse med brudepiker eller brudesvenner. Dette var også grunnen til at vi droppet det, vi følte vi ikke hadde råd til en slik ekstrautgift. Det som bør være naturlig å betale er iallfall sko, kjole og hår.
monja Skrevet 9. januar 2003 #8 Skrevet 9. januar 2003 Vi skal ha tre brudepiker av den litt "større sorten" vi...to er 11 år og en er 14 år. Vi betaler kjoler, sko og blomster til dem. Håret skal forloveren min ordne. Kjolene ble kjøpt på salg i fjor (satt ned fra 399 til 99 kr) og blomster og sko får vi ta til sommeren. Så det behøver ikke koste skjorta heller. De gleder seg iallefall masse, og ser virkelig fram mot den store dagen. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå