Gjest utlogget og flau Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Jeg har gjentatte ganger hatt mareritt om mitt bryllup med typen (kaller han bare typen selv om vi også har vært samboere en stund)... Han har ikke fridd, men jeg drømmer nå alikevel. "Speak now, or forever hold your peace" er vel bare noe presten sier på amerikanske filmer, men presten i marerittet sier det også. Og ei jente reiser seg. Jeg våkner før det skjer noe mer. Denne jenta kjenner endel av mine venninner, så via dem vet jeg ganske mye om henne og hennes fortid med typen min. De passet visst såå godt sammen, og hun blir av og til nevnt av typen min sine kamerater pga sine bra kvaliteter... For tre år siden flytten han fra hjembygda si for å studere (da flyttet han til byen jeg bor i). Kontakten mellom dem dabba av, og da begge fikk seg kjærester på hver sin kant nesten samtidig (det ble slutt mellom han og dama etter to måneder og vi ble sammen for snart to år siden), mista de kontakten helt. Jenta er syv år yngre enn typen min (dvs fyller/har fylt 20 i år en gang), men de var interessert i hverandre før han flytta. Det er mest det at hun er så ung som gir meg en dårlig følelse. Det får meg til å tenke på hvor spesielt det mellom dem må ha vært. Jeg kjenner typen min. Han har aldri vært noen fjortisjeger, han har før bare vært sammen med damer på sin alder (og jeg er 26). Hvorfor brukte han så mye tid med denne jenta? De ble nesten sammen før han flytta vekk. Jeg er egentlig ikke sjalu av meg, men jeg føler meg litt utdanka av jenta når jeg høres snakk om henne, selv om det er jeg som er sammen med typen min. Har følt meg trygg så lenge vi har bodd her, men nå snakker han om å flytte tilbake til bygda si. Og der bor jenta fremdeles! Vil ikke vise at jeg er sjalu. Har lyst til å møte henne for å bekreftet det jeg håper, nemlig at de er helt ferdige med hverandre. Venninnene mine har ikke sagt noe om at hun fremdeles vil ha han i alle fall, og typen min sier aldri noe om henne... Men jeg er så usikker... Intuisjonen min stemmer så godt som alltid, og jeg føler at noe ikke kommer til å gå min vei i denne situasjonen. Bør jeg prøve å få med typen på et treff med henne (sammen med mange av hans andre gamle venner og da helst)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå