Susannah Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 Jeg har opplevd noe litt kinkig. I mai traff jeg en bekjent og hun kunne fortelle at hun og forloveden skulle gifte seg i hoest, og sa (uoppfordret) at da maatte vi sette av en spesiell dato, for da ble vi invitert til fest. Jeg har gledet meg i lengre tid og ventet paa invitasjon, men den kommer ikke! Naa har andre venner faatt den for lenge siden.... Jeg bor utenlands for oyeblikket og fabler om at invitasjonen har forsvunnet i posten, men jeg maa vel bare erkjenne at vi er utelatt fra gjestelisten? Jeg kan forstaa det, de har stor familie. Er jo ingenting jeg kan gjore - pinlig aa ringe og sporre hvor den blir av... Trist, jeg som hadde gledet meg saann... Hva ville du ha gjort?
Arkana Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Jeg vet ikke helt hva jeg ville ha gjort. Synes det hadde vært litt pinlig hvis jeg spurte om det og hun hadde valgt å utelate meg fra selskapet. Jeg ville nok regne med at jeg ikke var invitert, tror nok sjansene for at invitasjonen har kommet bort i posten eller lignende er svært små. Jeg synes ellers at det er ganske unødvendig å invitere andre til fest for så å trekke tilbake invitasjonen. Hvis man ikke vet om man har plass/råd/lyst til å invitere noen er det bare dumt å si noe før invitasjonen er sendt.
Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2006 #4 Skrevet 27. juli 2006 Vanskelig. Hvis du ikke har noe kontakt med henne så kan du vel kanskje ikke ringe henne heller, sånn tilfeldigvis for å slå av en prat og se om hun sier noe om bryllupet etc.? På den annen side- hvis dere sjelden snakkes så er det kanskje derfor du ikke har blitt invitert? Skjønner at dette føles leit, hun burde jo aldri ha sagt at du var invitert og så (evt) strøket dere fra gjestelisten uten å ha sagt i fra i det minste og kommet med en veldig god grunn.
Snippa Skrevet 27. juli 2006 #5 Skrevet 27. juli 2006 Kan du ikke be noen av de andre som har fått invitasjon om å spørre om du er bedt? Evt be noen spørre hvem som er bedt?
Samantha Skrevet 27. juli 2006 #6 Skrevet 27. juli 2006 Kan du ikke be noen av de andre som har fått invitasjon om å spørre om du er bedt? Evt be noen spørre hvem som er bedt? ← Jepp, det ville eg gjort. Leik litt Nancy Drew rett og slett
Woodnymph Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 Hmmmm...kinkig. Det beste vil jeg si er å ringe henne for å gratulere og høre hvordan forberedelsene går. Hvis dere ikke er så nære at du kan det er vel svare gitt. Da går det samtidig ann å fiske litt. Det var kanskje dumt av henne å nevne det, på en annen side blir man gjerne utsatt for alskens press og mange foandringer underveis på grunn av økonomi etc. Det beste er å ta tyren ved hornene. Jeg har opplevd folk som mente seg invitert, uten at vi hadde sagt noe til eller fra til dem, som ble sure da de oppdaget at de ikke var det. Men husk at det er brudeparets privilegium. Lurer man på noe er det beste å ta direkte kontakt og spørre!
Gjest Cosmic Girl Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 De aller fleste som sender ut invitasjoner til bryllup og som ikke hører noe, vil på et eller annet tidspunkt ringe og etterlyse svar. Man er jo tross alt avhengig av å vite hvor mange som kommer en stund før bryllupet. Hun kommer derfor sikkert til å ringe deg hvis invitasjonen har kommet bort, og du vil ikke høre noe dersom du ikke stod på gjestelisten. Men uansett en veldig pinlig tabbe av venninnen din. Ville si hun burde skamme seg!! Man kan ikke invitere muntlig, for så å ikke følge opp.
Malama Skrevet 28. juli 2006 #9 Skrevet 28. juli 2006 Det var spesielt ja. Jeg har kommet til ved et uhell å "muntlig invitere" noen jeg ikke egentlig mente å invitere. Jeg sendte nemlig sms (så "muntlig" var det jo ikke til mine tanter og onkler om å holde av datoen da den var satt. Ikke noe om søskenbarn, ettersom vi ikke helt har bestemt oss for hva vi skal gjøre med dem. Men jeg sendte "dere" til en enslig onkel av meg (skulle være "du", slik som til den andre enslige) og derved fikk jeg sms fra datra hans som gledet seg. Ja, de tolket selvsagt "dere" som han og barna. Dette var jo fra min side bare et UHELL, men jeg føler en forpliktelse til å be dem likevel, selv om jeg ikke var sikker på om jeg skulle gjøre det. Så de kommer til å bli invitert. Og det var bare et uhell. Hun sa det jo til deg helt med vilje. Da er det merkelig å ikke følge opp med en invitasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå