Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1401669.ece

Israelske avislesere raser mot Norge etter karikaturen i Dagbladet.

Siden har debatten rast, og mange av leserne fordømmer Norge. Her er et utvalg av kommentarene fra The Jerusalem Post:

• "Å representere en jøde som en nazist, er langt fra banebrytende kreativitet. Men Norge er ikke akkurat kjent for sin briljans."

• "Når den siviliserte nasjonen Norge godkjenner en slik hatsk og avskyelig karikatur mot Israel men ikke godkjenner anti-islamske karikaturer fordi de er redde for voldelige reaksjoner så kan man ikke gjøre annet en å le av respekten for Norge. Vi israelere synes synd på deres mindreverdige intellekt og lave selvtillit."

• "Nordmenn er veldig muslimvennlige, og veldig raske til å legge skylden på Israel for alt mulig. Som dere vet er Norge en oljestat, og så lenge det er krig vil oljeprisene forbli høye."

• "Etter utbruddene i Danmark i fjor på grunn av karikaturene som fornærmet Allah og Islam skulle man tro Norge visste bedre. Skam dere, skam dere!"

• "Navnet Vidkun Quisling er synonymt med forræder. Dersom du ikke vet hvem Quisling var, var han en Sønn av Norge som tok side med nazistene, og han hadde mye støtte. Dette er bare mer av det samme, mer av den samme ulla. Franskmenn, tyskere, nordmenn, det spiller ingen rolle, de er alle antisemitter."

• "Som en norskfødt canadier med stor respekt for Israel er jeg forferdet over at en norsk avis kan trykke en slik antisemittisk karikatur – spesielt siden det er mye fiendtlig antisemittisme i Europa for tiden. Avisen bidrar direkte med å spre denne sykdommen (...) Jeg vil be alle nordmenn om å stanse denne ondskapen og boikotte denne avisen helt til de publiserer en unnskyldning. Jeg er født i Oslo, men i løpet av de siste 20 årene er alt blitt ødelagt og jeg skammer meg nå over mitt hjemland."

• "Det er trist at nordmenn vet at reaksjonen vår vil være diplomatisk. Vi kommer ikke til å gjøre opprør eller brenne ambassader eller kaste all osten fra butikkene."

• "Det er ikke overraskende at det fortsatt er en stor andel nordmenn som er mot jøder og Israel. Vi vet at under andre verdenskrig var det mange nordmenn som støttet Hitler. Barna deres sier nå:

Aha, jøder, dere dreper uskyldige som nazistene gjorde under andre verdenskrig. De applauderer praktisk talt Hizballah."

Min hjemmeside:

http://home.no/andreas3/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en tragedie at den Israelske regjeringen har klart å hjernevaske det Israelske folket på samme må\te som Hitler gjorde i Tyskland i 30 årene.

Skrevet (endret)

Nå er det vanlig at det er de største tullingene som som regel gidder å kommentere slike artikler. Jeg fant en god del fornuftige innlegg og, men det meste var tull. Ikke ulikt hva som skjer på db.no og hos aftenposten.

Jeg gidder iallfall ikke basere mitt syn på israelere og amerikanere (mange av dem som postet der) på hva de har klart å poste i den artikkelen.

men det var ganske mange godbiter!

"Nordmenn er ikke akkurat kjent for sin intelligens" - hilsen amerikaner. Ehh, nei. I usa er vi vel som regel kjent for isbjørner og det at vi er en by i Sverige.

Endret av punktom
Skrevet

Vel, la meg følge logikken til Israel og USA et lite øyeblikk:

Jeg vil heller skamme meg over å være nordmann og derfor også antisemitt, enn å være stolt over å være en massemorder og krigsforbryter.

Gjest Gjesta
Skrevet

Finn Graffs alternativ da han jobbet med denne tegningen var vel faktisk å ta hardere i enn han til slutt gjorde.

Men for all del, han kan vel alltids bombes til taushet dersom han plager dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...