Gå til innhold

Hjelp - skal kjøpe barnevogn.....

Anbefalte innlegg

Gjest pragma
Skrevet

Skal kjøpe barnevogn snart, men har liten peiling på merker og hvilken type vogn det er lurt å kjøpe. Noen som kan hjelpe meg?????????? Godt nyttår forresten til alle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du kjøpe bagvogn, sportsvogn, duo eller kombi?

Gjest Pragma
Skrevet

det er akkurat det jeg lurer på - hva er best? Det er jo til en baby det er snakk om... Hva er forskjell på duo og kombi? Mange har snakket varmt om disse kombivognene... Sportsvogn er vel å utelukke på dette tidspunkt?!......

Gjest Hilde K S
Skrevet

Personlig foretrekker jeg Simo eller Brio. Kombivogn helt klart !

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en kombi-vogn. Babyer vokser fort, og det blir fort trangt i en bagvogn, særlig hvis det er høst/vinter og du skal ha plass til voksi-pose e.l. -Og da må du kjøpe ny vogn allikevel.

Jeg har selv hatt kombivogn til mine to barn og supplert med en mindre sportsvogn når de har blitt større. Kombivognene er store, og det er greit å ha en mindre vogn i bilen, på kortere turer etc.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt kombivogn. Av den enkle grunn at da sliter du på sportsvogndelen mens du bruker bagen. Bedre å kjøpe duovogn, hvor sportsvogndel og bagdel er separat.

Nå har jeg hatt to duovogner og to sportsvogner.

Hatt Emmaljunga, som er helt ok.

Basson duo, grei, men den ruster veldig lett rundt hjulene. Det er ikke særlig pent å se på.

Har hatt Quinny 4 hjuling og den er en drittvogn. Måtte til slutt bytte den inn og fikk en Teutonia 3 hjuling tilbake.

Teutonia kan brukes fra fødsel, ved at du bruker en softbag i vognen med fotbrett. Jeg er ikke sikker på om det går an å bruke hardbag i den.

Konklusjon: Teutonia er den suverent beste vognen jeg har hatt! Uten tvil. Den er lett, enkel å kjøre, selv i snør og slaps. Den tar liten plass når den slås sammen.

Men, det er et men, hehe. Hadde jeg skulle kjøpt vogn til baby igjen, så ville jeg kjøpt en bagvogn, enten ny eller brukt. Om du tenker på at du skal bruke sportsvogn/bagvogn i tilsammen minst to år, så er det temmelig lett å bli lei etter 6-10 mnd med bagvogn og samme type sportsvogn etterpå.

Så det blir vel min egentlige anbefaling: kjøp deg en bagvogn og finn deg en sportsvogn etterhvert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...