Gå til innhold

Hva gav dere i dåpsgave til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer veldig på hva vi skal gi lille M i dåpspresang...

Hva har dere gitt til deres små?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å gi et minne som også gleder i voksen alder?

En fin duk, et fint bilde, en fin skulptur osv.

Gjest Gjest
Skrevet

De leste jeg kjenner gir ingenting. Et selskap regnes som gave i seg selv, og de får jo mye av andre.

Skrevet

en sangbok og et kort der det bla stod at vi skulle synge mye sammen i årene som kom...og det gjør vi...

Skrevet

Vi ga ingenting, men betalte hele selskapet.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi ga ingenting, men betalte hele selskapet.

Flaks for ungen, At den slapp å betale selskapet selv mener jeg

:babysmokk:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg gav ingenting i dåpsgave til mine egne barn - har faktisk ikke hørt om noen som har gjort det, heller.

Gjest Gjest
Skrevet
Flaks for ungen, At den slapp å betale selskapet selv mener jeg

:babysmokk:

:ler:

Jeg har også reagert på at flere påpeker at de betalte selskapet.

Hvordan skulle ungen kunne finansiere det? Har hørt om at noen blir født med sølvskje i munnen, men likevel da. :ler:

Hvis man gir ungen sin dåpsgave, så er det for at ungen skal ha et minne videre i livet.

Skrevet

Ingenting. Tror det er ganske vanlig egentlig.

Skrevet

Ga ikke noe til dåpen.

Vil heller gjøre noe litt spesielt ut av ettårsgaven. Da vet vi litt mer om jenta vår, og hun er ennå for ung til å ha fått bruk for noe særlig av typiske dåpsgaveting. Litt artigere å si at det fikk du av oss da vi hadde kjent deg i ett år, enn å si at det var noe av alt det du fikk på dåpsdagen din.

Hun fikk masse ræl til dåpen sin, som kan minne henne om den, for å si det slik....

Vi spurte en del, og det var faktisk ingen av de vi spurte som hadde gitt egen gave til knøttet i dåpen.

Men det må jo selvfølgelig bli slik som dere selv føler er riktig.

Fru NItha

Gjest gjest 0
Skrevet

Det man kan gi barnet sitt som de virkelig har bruk for og ikke koster all verden er et obos medlemsskap! Jeg skulle iallefall ønske at jeg hadde hatt det fra jeg var liten nå som jeg skal etablere meg.

Gjest Gjest
Skrevet
Litt artigere å si at det fikk du av oss da vi hadde kjent deg i ett år, enn å si at det var noe av alt det du fikk på dåpsdagen din.
Hvorfor det?

Hva er f.eks. forskjellen på å gi et litografi på ettårsdagen fremfor til dåpen?

Hun fikk masse ræl til dåpen sin, som kan minne henne om den, for å si det slik....
Desto bedre grunn til å kjøpe et skikkelig minne til barnet sitt på dåpsdagen.
Skrevet

Vi gav jenta vår et gullkjede, med en H som anheng på den ene lange streken av den er det mange bittesmå diamanter, på den andre I er navnet hennes gravert. Vi gav henne også et tinnfat, hvor det er gravert inn fødselsdato, vekt, dåpsdato osv...

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg synes det er litt snodig med dåpsgaver som skal "minne om dagen". Barna er uansett for små til å huske noe av dagen uansett, ingen minner er knyttet til sølvkopper etc annet enn at foreldrene sier til barnet at "den fikk du når du ble døpt, nå kan den stå på hyllen din".

Hvis man først skal gi en gave til et så lite barn så burde det være noe som det vil få nytte av senere, Vampyra sitt forslag var godt.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes det er litt snodig med dåpsgaver som skal "minne om dagen". Barna er uansett for små til å huske noe av dagen uansett, ingen minner er knyttet til sølvkopper etc annet enn at foreldrene sier til barnet at "den fikk du når du ble døpt, nå kan den stå på hyllen din". 

Hvis man først skal gi en gave til et så lite barn så burde det være noe som det vil få nytte av senere, Vampyra sitt forslag var godt.

Javel? Jeg har mye forskjellig jeg har fått da jeg var så ung at jeg ikke husker noe som helst og alt er kjære og gode minner fra folk som stod meg nær.

Det man bør huske på ved obos-medlemskap, er at behovet vel bare er der ved opphetet boligmarked så man kan få brukt forkjøpsretten?

Min mann fikk obosmedlemskap i dåpsgave, etter det overtok foreldrene innbetalingen frem til han begynte å jobbe og betalte selv i noen år. Til slutt tok han til vettet og fant ut at det bare var penger rett ut av vinduet. Han hadde ikke planer om å bo i borettslag, så der var tusenvis av kroner til obos gått fløyten. Tenk så mye koseligere å hatt et pent litografi å kikke på, fremfor de innbetalingsblankettene.

Skrevet
Det man bør huske på ved obos-medlemskap, er at behovet vel bare er der ved opphetet boligmarked så man kan få brukt forkjøpsretten?

Min mann fikk obosmedlemskap i dåpsgave, etter det overtok foreldrene innbetalingen frem til han begynte å jobbe og betalte selv i noen år.  Til slutt tok han til vettet og fant ut at det bare var penger rett ut av vinduet.  Han hadde ikke planer om å bo i borettslag, så der var tusenvis av kroner til obos gått fløyten.  Tenk så mye koseligere å hatt et pent litografi å kikke på, fremfor de innbetalingsblankettene.

Vi fikk kjøpt vår leilighet pga obos-medlemsskap, ikke noen opphetet boligmarked, men vi var de eneste blandt de interesserte med medlemsskap og da fikk vi overta høyeste bud. Det er dessuten ikke snakk om tusenvis av kroner, det koster bare 100 kroner året.

Gjest gjest1
Skrevet

Er ikke vanlig å vår familie at foreldrene gir noe

Gjest Gjest
Skrevet
Vi fikk kjøpt vår leilighet pga obos-medlemsskap, ikke noen opphetet boligmarked, men vi var de eneste blandt de interesserte med medlemsskap og da fikk vi overta høyeste bud. Det er dessuten ikke snakk om tusenvis av kroner, det koster bare 100 kroner året.

Javel? Jeg sjekket akkurat sidene til obos, og der var det oppgitt å koste 200. Blir fort 4-5000 kr hvis medlemsskapet går til man har passert 20. Eller?

Dere hadde like fullt fått kjøpt leiligheten deres hvis dere hadde meldt dere inn en uke før dere kjøpte.

Skrevet
Javel?  Jeg sjekket akkurat sidene til obos, og der var det oppgitt å koste 200. Blir fort 4-5000 kr hvis medlemsskapet går til man har passert 20.  Eller?

Dere hadde like fullt fått kjøpt leiligheten deres hvis dere hadde meldt dere inn en uke før dere kjøpte.

Ja, 200 kroner var det visst, men det er nå ikke så viktig. Hvem vet om man får bruk for det eller ikke, det kan faktisk godt komme til nytte. Bor man i Oslo er sjansen for at man bor i et borettslag ganske stort, og hvis man allerede har et obos-medlemsskap kan jo det være grunn god nok til å velge en obos-leilighet.

Dessuten gir obos-medlemsskap mange andre fordeler. Vi sparer mer enn 200 kroner året pga fordelene (f.eks. gratis medlemsskap i SmartClub = 100 kroner spart, vi har benyttet oss av diverse rabatter når vi har pusset opp eller da vi skulle ramme inn et bilde). Vi sparte 560 kroner ved å benytte oss av obos-dag på Tusenfryd. Å være obos-medlem gir mange fordeler utover forkjøpsrett.

Vi hadde meldt oss inn dagen før faktisk. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Vi hadde meldt oss inn dagen før faktisk.  ;)

:ler: Jeg hadde faktisk tenkt å bruke det som eksempel, men drøyde det litt for å slippe å få motsvar om at jeg var useriøs.

Men da er jo du det beste eksempelet på at obosmedlemsskap i dåpsgave bare er bortkastet. ;)

De rabattene du nevner kan man også få på andre måter, men la oss nå ikke starte en diskusjon om det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...