Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Spørs om du kan handle med de, men det virker som om du kan veksle de inn ihvertfall. http://www.norges-bank.no/sedler_og_mynt/tilbaketrukket.html
lillesky Skrevet 27. juli 2006 #3 Skrevet 27. juli 2006 Jeg har jobbet i butikk, og da tok vi ikke inn gamle mynter, for da måtte vi veksle dem inn, og for bedrifter koster det mye. Jeg tror det var sånn det var, begynner å bli noen år siden. Men prøv.
Pasha Skrevet 27. juli 2006 #4 Skrevet 27. juli 2006 vi tar i mot gamle sedler og mynter og sender dem med til banken. (klart kommer du med en mynt/seddel fra 1910 (eller der omkring ) blir det jo en annen sak, men de pengene som var før de vi har nå tar vi i mot som betalingsmidddel)
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. juli 2006 #5 Skrevet 27. juli 2006 Vi tar ikke imot noen gamle penger. Koster å veksle dem inn når vi sender dem med nattsafeposen (banken på senteret er lagt ned, vet ikke engang om det koster noe å få vekslet dem inn der). Uansett er det ikke vårt problem (for ikke å snakke om at vi ikke skal betale for det!) når kundene ikke har klart å veksle inn tiere fra åttitallet.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #6 Skrevet 27. juli 2006 Uansett er det ikke vårt problem (for ikke å snakke om at vi ikke skal betale for det!) når kundene ikke har klart å veksle inn tiere fra åttitallet. ← Det har du helt rett i. Likevel vil jeg tro de butikkene som velger å gi kundene sine en sånn service gjerne får kunden igjen.
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 Vi tar imot gamle penger der jeg jobber i allefall.
Gjest Chrizzy Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 (endret) Uansett er det ikke vårt problem (for ikke å snakke om at vi ikke skal betale for det!) når kundene ikke har klart å veksle inn tiere fra åttitallet. ← Jeg spurte ikke fordi jeg ikke har klart, tror ikke det finnes så mange som er så lat/udugelige at de ikke har giddet å veksle inn 50- øringer på flere år, fordi de har lyst å sitte i sofan istedenfor Endret 28. juli 2006 av Chrizzy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå