Gjest Lea Skrevet 1. januar 2003 #1 Skrevet 1. januar 2003 Jeg har sett store hunder som drar vogner med barn oppi på diverse utstillinger. Jeg har ikke tenkt å la hunden min dra tungt, men det hadde vært gøy å prøve dette. Har blitt anbefalt av instruktører å prøve noe sånt på hunden for å gi den litt utfordring. Jeg har ikke sett disse vognene noe sted. Noen som vet hvor jeg får tak i en? Og hva med sælen de har på seg? Vet noen pris på sånt utstyr?
Julie Skrevet 2. januar 2003 #2 Skrevet 2. januar 2003 Hei! Vet ikke om dette er så mye til hjelp, men :-? Hørt om Saccovogn, de er visst vanlige å bruke til trekking. Prøv å søk på ordet? Evt sjekk ut www.canis.no. Klems, Julie
Gjest Qlio Skrevet 3. januar 2003 #3 Skrevet 3. januar 2003 Her kan du kikke på noen linker: http://www.rocky2.com/hundevogn.htm http://www.nes-sledeverksted.no/shop/nytt....sp?Artikkel=101 - her finner du også seler (jeg brukte den blå kombitrekkselen) http://www.hundekjoring.com/market/ListAd.asp - her kan du gjøre ett skikkelig varp!!! http://www.uninor.no/pages/norsk/index.html - om du og hunden synes det er gøy; denne vogna synes jeg er topp! Lykke til, dette er utrolig gøy!!! Hilsen Qlio - savner sin lille nuffegutt, og alle turene med vogna!
Gjest Lea Skrevet 3. januar 2003 #4 Skrevet 3. januar 2003 Takk for tips! Det ser jo kjempemorsomt ut, men jeg vet ikke om jeg tør å la raptus-bolla mi dra en slik vogn med levende mennesker oppi . Ikke med det første i alle fall. Hun er nok litt ung ennå også. Noen peiling på pris (rimelig vogn + sæle + evt annet nødvendig utstyr)?
Gjest Qlio Skrevet 3. januar 2003 #5 Skrevet 3. januar 2003 Du trenger bare vogn og sele for å komme i gang (og litt mot og masse godbiter). Ta kontakt med hundeklubben der du bor, kanskje de allerede har en vogn, så slipper du den kostnaden? Det var hvertfall det som var tilfelle der jeg trente...... Jeg brukte en hjemmelaget sele (samme som kombiselen jeg sendte link til over). Kjenner du noen som kan sy er det bare og trå til!!!! Tror nok du må regne med 500,- og oppover, om du ikke får tak i brukt. Da jeg er litt usikker på reglene for å legge ut annonser på KG sender jeg deg en annonse på PM. Det er en meget billig hundevogn (med samme prinsippet som Sacco-vogna jeg har erfaring med). Vet ikke noe om kvaliteten, men den er definitivt verdt en kikk!!!! Pris: 3.500,- Hva slags hund har du?
Gjest Lea Skrevet 3. januar 2003 #6 Skrevet 3. januar 2003 Jeg har en Rottweiler. Hun er for ung ennå, så jeg må nok vente med å belaste for mye. Men hun kan gjerne trekke en tom vogn fikk jeg beskjed om. En Rottweiler blir sjelden verdensmester i noe annet enn stahet, så vi skal bare leke oss litt vi.. :D
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #7 Skrevet 3. januar 2003 Lek er veldig viktig og undervurdert!!! Få hunden til å tro at dere leker (en kontrollert) lek sammen med deg og vogna, og du får en hund som elsker og jobbe SAMMEN med deg (og ikke fordi du "tvinger" den til det). Det er vannvittig gøy! En Rottweiler er en flott rase, sterk og muskuløs, se ikke bort i fra at hun kanskje kan trekke deg når hun blir voksen (min hannhund veide ca 50 kg da han trakk meg og mine 65 kg uten problemer). Kos dere masse!
Gjest Lea Skrevet 3. januar 2003 #9 Skrevet 3. januar 2003 Hunden min er ganske liten til å være Rottweiler da... hehe! Dessuten har vi ikke sjekket henne for HD ennå, så det må gjøres først, men uansett kan hun jo trekke en tom vogn eller noe sånt. Sterk er hun uansett.. Har diskutert dette litt med sambo og han er med... . Men vi venter nok til hun er ferdig utvokst først.. tar ingen sjanser. Tusen takk for masse info.
Gjest Qlio Skrevet 3. januar 2003 #10 Skrevet 3. januar 2003 Jeg er enig i at dere bør vente til dere har røntget hunden for HD og AA. Uansett størrelse; tenk på ungene deres (om dere allerede har/har planer om å få senere). De veier ikke stort, men synes det er veldig artig. Her følger litt sentimentalt kliss fra 2 av mine erfaringer med vogn/hund/barn: Kommer aldri til å glemme datteren til en av mine venninnner som var med meg og Qlio (navnet på hunden) på en sen kveldstur. Vi hadde en hjemmemekka vogn som ikke hadde sete, men hadde lagt ett saueskinn på "båra", 4-åringen på toppen godt kledd med varme klær og pledd. Der lå hun i vinternatten, rett ut og kikket på stjernene mens "tante" peste med hunden foran. Nå er hun snart 7 år, men husker fortsatt den turen, og hvor sterke stjernene var den kvelden! En annen gang hadde jeg med meg mine 2 små søskenbarn i Sacco-vogn, det var vel og merke da hunden min var godt trent og vandt med vogna. Da satt vi i vogna alle 3 igjennom skogen i en ellevill fart. Qlio koste seg når han virkelig kunne strekke ut på flate skogsveier i sitt eget tempo (jeg gikk alltid av i bakker), og løp så søla spruta rundt oss til ungenes ville glede. Så det er ikke bare egne unger som vil ha det bra med din hund som en evt. hundekjører. Hunden din har også nytte av det. Tenk på den enorme sosiale treningen du får! Jeg må innrømme at jeg misunner deg litt den fasen dere er i nå, dere har vannvittig mye og se frem til. Uansett hvordan dere velger og trene hunden (og husk at trening er så mangt). Jeg ønsker dere kjempemasse lykke til med røntgen, trening og ett lykkelig og trygt hundehold!
Gjest Lea Skrevet 3. januar 2003 #11 Skrevet 3. januar 2003 :D Dette høres jo helt topp ut!! Har ikke egne barn og heller ingen planer, men det er jo mulig å laste på litt ting likevel da.. kjenner jo noen unger her og der. Vi håper at det går bra mht HD o.l. Tenker vi skal sjekke det nå i januar/februar.
Gjest Qlio Skrevet 3. januar 2003 #12 Skrevet 3. januar 2003 Jeg klarer ikke helt og avslutte denne tråden jeg (selvom jeg bestemte meg for å gjøre det etter siste innlegg.....). En ting jeg gjorde ofte; putt handleposer på hundevogna eller i kløvsekken! Grunn: min hannhund var rett og slett overviril og ville bedekke alle tisper i nærheten. Men IKKE om han følte at han jobbet (trakk vogn, bar kløvsekk). Nå vil nok ikke du møte denne utfordringen av naturlige grunner, men hunden min likte tydeligvis og føle seg til nytte???? Er det ikke NKK som sier: Hund til nytte og glede
Gjest *Perser* Skrevet 3. januar 2003 #13 Skrevet 3. januar 2003 Heia Kanskje du finner noe her? http://www2.blocket.se/search?caller=sbl_s...l=0&q=&offset=0 Ska du selv sitte bakpå? eg og vil være med 8)
Gjest Lea Skrevet 3. januar 2003 #14 Skrevet 3. januar 2003 Takk for link.. Klart du kan få være med, men jeg tviler på at en Papillon duger til å dra en slik vogn .
Gjest *Perser* Skrevet 3. januar 2003 #15 Skrevet 3. januar 2003 hihi ja det hadde blidt verdens kjent da dakkar voven :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå