Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #1 Del Skrevet 27. juli 2006 Noen som vet om lånekassen har begynt å sende ut gjeldsbrev ennå? Alt er "OK" på Min Side, så jeg håper at det kommer snart slik at jeg får pengene den 7. august. Og har jeg forstått det riktig da, at de begynner utbetalingen den 7.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #2 Del Skrevet 27. juli 2006 De har nok sendt det til skolen din. Det har de hvertfall med meg.. Men det er skolene som er trege som oftest... De skal jo sende i retur til lånekassen for å bekrefte at du er student. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #3 Del Skrevet 27. juli 2006 Gjeldsbrevet sendes jo ikke til skolene lenger. Jeg fikk mitt gjeldsbrev i går på altinn. Kanskje det tar en dag ekstra eller to hvis man får det per post? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. juli 2006 #4 Del Skrevet 27. juli 2006 Og har jeg forstått det riktig da, at de begynner utbetalingen den 7.? ← De starter utbetalingene den 7. ja tror jeg, men DU får pengene tidligst den dagen DITT studie begynner (jeg har f.eks ikke oppstart før den 15., og får dermed ikke penger før den 15. heller) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #5 Del Skrevet 28. juli 2006 Blir så frustrert over Lånekassen, på utbetalingsstatus står det at pengene er sendt og at de vil være på konto i løpet av 1-2 dager. Men jeg begynner ikke semesteret før 14.august.. Så vet ikke helt hva jeg skal tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #6 Del Skrevet 30. juli 2006 De starter utbetalingene den 7. ja tror jeg, men DU får pengene tidligst den dagen DITT studie begynner (jeg har f.eks ikke oppstart før den 15., og får dermed ikke penger før den 15. heller) ← Si at dette ikke stemmer da? På Min Side står det at pengene utbetales den 7. august når de har fått gjeldsbrevet i retur og svar fra skolen. Mener også at jeg har lest at pengene utbetales tidligst 1-2 uker før semesterstart. Gjeldsbrevet mitt ble sendt til meg på fredag, så da får jeg det vel i begynnelsen av uka. Bør være nok tid til å få pengene utbetalt i begynnelsen av neste uke. Jeg tror ikke på deg Chiquita Høres også litt merkelig ut fordi det kan være mye man trenger penger til før semesteret begynner som har sammenheng med studiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. juli 2006 #7 Del Skrevet 31. juli 2006 Chiquita har nok rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #8 Del Skrevet 31. juli 2006 Nja, jeg hører da om mange som får utbetalingen i august en stund før semesteret har begynt, så..Jeg har ikke fått gjeldsbrevet enda, men regner med å få det i dag, siden det på 'mine sider' står at det ble sendt 28.juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pippi_* Skrevet 31. juli 2006 #9 Del Skrevet 31. juli 2006 Da sliter jeg...... Begynner på skole 28 aug, men må betale skolen før jeg får begynne der. Dvs at jeg må ut med 12000 kr, men får jeg pengene 28 så sliter jeg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #10 Del Skrevet 31. juli 2006 må gjeldsbrevet også stemples av skolen ,? Eller er det nok at søknaden ble stemplet? Videregående skole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annine Skrevet 31. juli 2006 #11 Del Skrevet 31. juli 2006 Dersom du har registrert mobilnummeret ditt på lanekassen.no sender de deg en sms med melding om at de har sendt gjeldsbrevet, og hvor de har sendt det. De begynte vel å sende ut forrige uke tror jeg, og betaler fra 7. august etter at du har send inn igjen gjeldsbrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #12 Del Skrevet 31. juli 2006 MÅ semester avgift betales før gu får stipend/lån. Er det muligt å få betalt det før skolen? Uten å reise til skolen å hente det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annine Skrevet 31. juli 2006 #13 Del Skrevet 31. juli 2006 Semesteravgift må betales før utbetaling av stipend og lån ja. Tror det er normalt å kunne betale semesteravgiften samtidig som du gjør semesterregistreringen. Jeg fant ihvertfall ut hvor mye jeg skulle betale osv på samme sidene som jeg semesterregistrerte meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afr0dite Skrevet 31. juli 2006 #14 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg har fått mitt for lengst, og fått pengene også, alt i one-go (farlig farlig...), men så skal jeg studere i utlandet dette semesteret, så det har sammenheng med det! Ellers er det som flere her har sagt: * Man får ikke pengene før semesteravgiften er betalt * Man får ikke pengene før studiet er i gang * Man får gjeldsbrevet hjem i posten, det skal kun signeres, ikke stemples, og retureneres i den UFRANKERTE!!! konvolutten som følger med! Giro til semestaravgiften ligger inne på studweb sidene, der er det mulig å bestille en papirutgave, men man kan også bruke informasjonen og putte det rett inn i nettbanken, så slipper man de ekstra dagene. Når semesteravgiften er betalt, og gjeldsbrevet er signert og returnert, kommer pengene direkte inn på konto, og man trenger ikke å gå innom hverken skolen eller banken. Husk å sjekke at kontonummeret på gjeldsbrevet stemmer før du sender det avgårde! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå