Gå til innhold

Hva er grensen for toppskatt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ja, hva er grensen? 396.000,-?

Hvor mye betaler man i skatt hvis man betaler toppskatt?

Vanlige folk i dag tjener jo gjerne over 400.000,- og gjennomsnittslønnen til en normal gjennomsnittelig industriarbeider var i 2004 kr. 331.000,-

Hva er poenget med toppskatt, når likevel "alle" må betale det - hallo?!! :forvirret::overrasket:

:roll:

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/212902-hva-er-grensen-for-toppskatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg tjener en normal lønn på kr. 420.000,- og ergrer meg veldig fordi jeg som vanlig borger må betale noe som heter toppskatt. "Topp"?!

Tror kanskje vi bør se etter de som tjener over en million for å kunen kalle det toppskatt....I dag er det jo nesten vanlig å tjene flere hundre tusen og opp mot millionen, så hallo?!!

Annonse

Gjest Gjest
Uansett så burde nivået for toppskatten fulgt inntektsutviklingen.  Sånn det er nå, betaler nesten alle fulltidsarbeidende toppskatt - og det var overhodet ikke meningen da den ble innført.

Nettopp! Det tragiske er at staten har fått seg nok en gratis melkeku. Hensikten var opprinnelig å beskatte de med toppinntekter høyere enn andre. Slik den fungerer i dag, rammes også alle de andre mer vanlige sliterne.

:roll::frustrert:

Gjest Gjest
Nettopp! Det tragiske er at staten har fått seg nok en gratis melkeku. Hensikten var opprinnelig å beskatte de med toppinntekter høyere enn andre. Slik den fungerer i dag, rammes også alle de andre mer vanlige sliterne.

:roll:  :frustrert:

En annen sak som nettopp er innført er frafall av skattefradrag for innbetaling til egen pensjon. Også en fin ting å gjøre, og noe som så absolutt rammer de som har vært hjemme med barn i flere år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...