Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #1 Del Skrevet 27. juli 2006 Ja, hva er grensen? 396.000,-? Hvor mye betaler man i skatt hvis man betaler toppskatt? Vanlige folk i dag tjener jo gjerne over 400.000,- og gjennomsnittslønnen til en normal gjennomsnittelig industriarbeider var i 2004 kr. 331.000,- Hva er poenget med toppskatt, når likevel "alle" må betale det - hallo?!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. juli 2006 #2 Del Skrevet 27. juli 2006 Du betaler toppskatt fra kr. 394.000. Den er for 2006 på 9%. Ingen forskjell på skatteklasse 1 og 2. Trinn 2 starter på 750.000 og her er prosenten 12. Alle må absolutt ikke betale toppskatt. Jeg har aldri gjort det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. juli 2006 #3 Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg står heller ikke akkurat i faresonen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #4 Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg tjener en normal lønn på kr. 420.000,- og ergrer meg veldig fordi jeg som vanlig borger må betale noe som heter toppskatt. "Topp"?! Tror kanskje vi bør se etter de som tjener over en million for å kunen kalle det toppskatt....I dag er det jo nesten vanlig å tjene flere hundre tusen og opp mot millionen, så hallo?!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #5 Del Skrevet 27. juli 2006 Uansett så burde nivået for toppskatten fulgt inntektsutviklingen. Sånn det er nå, betaler nesten alle fulltidsarbeidende toppskatt - og det var overhodet ikke meningen da den ble innført. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 28. juli 2006 #6 Del Skrevet 28. juli 2006 Poenget er at en skatt som de færreste betaler, ikke bringer inn særlig inntekter heller. Men for at vi alle skal "betale vår skatt med glede" må vi ha følelsen av at de som tjener mer enn oss blir flådd mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 28. juli 2006 #7 Del Skrevet 28. juli 2006 Syns Gjest tar litt hardt i her nå! Det er jo ikke slik at ALLE tjener over 400'!! Gjennomsnittlønnen ligger langt lavere enn det. - og dersom du tjener 420' er det ikke mye toppskatt du betaler;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loren Skrevet 28. juli 2006 #8 Del Skrevet 28. juli 2006 Jaja, mangler ca 200 000 på toppskatt jeg, så jeg er vel heller ikke i faresonen akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #9 Del Skrevet 28. juli 2006 Synes ikke synd på de som må betale toppskatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #10 Del Skrevet 28. juli 2006 Synes ikke synd på de som må betale toppskatt ← Det er jo greit at du mener det. Mitt poeng var mer at "topp" også bør nettopp være det: topp skatt for de som tjener mye. Jeg synes ikek toppskatt bør gjelde vanlige slitere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #11 Del Skrevet 28. juli 2006 Uansett så burde nivået for toppskatten fulgt inntektsutviklingen. Sånn det er nå, betaler nesten alle fulltidsarbeidende toppskatt - og det var overhodet ikke meningen da den ble innført. ← Nettopp! Det tragiske er at staten har fått seg nok en gratis melkeku. Hensikten var opprinnelig å beskatte de med toppinntekter høyere enn andre. Slik den fungerer i dag, rammes også alle de andre mer vanlige sliterne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #12 Del Skrevet 28. juli 2006 Nettopp! Det tragiske er at staten har fått seg nok en gratis melkeku. Hensikten var opprinnelig å beskatte de med toppinntekter høyere enn andre. Slik den fungerer i dag, rammes også alle de andre mer vanlige sliterne. ← En annen sak som nettopp er innført er frafall av skattefradrag for innbetaling til egen pensjon. Også en fin ting å gjøre, og noe som så absolutt rammer de som har vært hjemme med barn i flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå