Gjest baby-E Skrevet 28. juli 2006 #21 Del Skrevet 28. juli 2006 Kan man se antallet på venteliste noe sted på nett? Jeg fikk beskjed om at det ikke var vits i å stå på venteliste til jus fordi erfaringsmessig var det så og si ingen som takket nei til plassen. ← om du ser på den linken i et innlegg litt lengre oppe kan du se det. Det er de tallene som står med lys grå farge, etter poengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #22 Del Skrevet 28. juli 2006 Om du er villig til å flytte på deg er det gjerne lettere å komme inn på skolene utenfor de store byene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #23 Del Skrevet 28. juli 2006 Første gang jeg søkte på sykepleien kom jeg på 8 plass på venteliste, men kom likevel ikke inn. (plass til 150 studenter) Tok et grunnfag i steden og fikk dermed flere poeng og alderspoeng til året etterpå, slik at jeg kom inn da. Tror det varierer hvordan det fungerer med oppmøte samme dag i håp om at noen glemmer å møte. På min skole ble de ubrukte plassene gitt til personer som av ulike grunner hadde vært i permisjon eller som hadde strøket på eksamen slik at de måtte vente et år. Som regel tar skolene inn for mange studenter ut i fra hvor mange som pleier å si fra seg plassen, og dermed er det mindre sannsynlig at personer fra venteliste kommer inn. Det varierer også mye i karakterer på de ulike skolene. Hvis du er villig til å flytte på deg kan du søke der det pleier å være lave inntakskrav, så er det lettere å komme inn. Hvis ikke er det bare å sette igang å forbedre karakterene og opprabeide seg poeng, for kravene ag antall søkere blir neppe veldig mye lavere til neste år. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #24 Del Skrevet 28. juli 2006 Wow, det ser vanskelig ut å komme inn på fysioterapi! Kanskje like greit, fordi det finnes knapt ledige stillinger i dette landet for folk med høyere utdanning. "Alt" ledig er innen service og tjenestesektoren jo... Ellers er det bare vikariater og lave prosentstillinger ledig i det offentlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 29. juli 2006 #25 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg har GSK fra handel og kontor. Har nå tenkt å ta samfunnslære og nyere historie for å få opp poengsummen min til neste års opptak. Tenkte å ta dette frem til jul og så ta noen andre fag etter jul, hvilke fag lønner seg? Og høres dette lurt ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #26 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg har GSK fra handel og kontor. Har nå tenkt å ta samfunnslære og nyere historie for å få opp poengsummen min til neste års opptak. Tenkte å ta dette frem til jul og så ta noen andre fag etter jul, hvilke fag lønner seg? Og høres dette lurt ut? ← Vil anbefale at du tar realfag. Norge trenger folk med realfag, og det er de som tjener aller mest og er størst etterspørsel etter- alltid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #27 Del Skrevet 29. juli 2006 Wow, det ser vanskelig ut å komme inn på fysioterapi! Mhm! Snittet i Tromsø var på over 6. Tror det er første gang på lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #28 Del Skrevet 29. juli 2006 Mhm! Snittet i Tromsø var på over 6. Tror det er første gang på lenge. ← Hvordan kan snittet være over 6? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. juli 2006 #29 Del Skrevet 29. juli 2006 uff, jeg har nett satt og kikket og søkt leeeenge på nettet etter ledige sykepleierplasser Jeg bestemte meg sent for hva jeg ville studere. Er det virkelig så laaang ventetid? Må man eventuelt vente i flere år for å komme inn? Selv sjekker jeg ut privatskoler for å ta noen fag opp igjen + ta noen nye for å få bedre karakterer. Håper det hjelper... Åhh, jeg blir vel 50 før jeg får meg noen utdannelse ← Å ta opp fag fra vgs. hjelper. Det er hvertfall jeg bevis på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 29. juli 2006 #30 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Uff så deppa jeg er. Står som nummer 241 på venteliste til sykepleierstudiet. Er det noe håp egentlig at jeg kommer inn på neste suppleringsinntak? Eller er det håp senere når skolen har startet? Jeg skal dukke opp på skolen hver dag når den starter opp, kanskje det hjelper? Jeg har hørt at man kan ha en sjanse da om det er noen som ikke møter opp ved studiestart. ← I fjor var det en som kom inn på studiet mitt som hadde vært på 178. plass (kunst og håndverk på lærerhøgskolen med kun plass til 40 studenter)! Så det kan jo være håp... Endret 29. juli 2006 av Netten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aldri student? Skrevet 29. juli 2006 #31 Del Skrevet 29. juli 2006 Sjekka på Samordna opptak nå, nå er jeg å finne på hundre plasser mindre!!! Juhu, så bra. jeg tror ikke jeg kommer inn likevel, men moro å se at så mange takket nei til studieplass. Kommer jeg ikke inn så blir det å ta opp fag til høsten, for neste år SKAL jeg inn!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kermit Skrevet 29. juli 2006 #32 Del Skrevet 29. juli 2006 Hvordan kan snittet være over 6? :klø: ← Ikke så uvanlig det. Snittet på fysioterapi pleier å være høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #33 Del Skrevet 29. juli 2006 Får man studiepoeng om man får generell studiekompetanse fra videregående? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. juli 2006 #34 Del Skrevet 29. juli 2006 Woooow - over 2200 som står på venteliste til jus på UiO.... Urk...stakkars den som får brevet om at man står på plass nr 2231.... ← På min side på Samordna står det ikke ventenr engang, sååååå langt bak er jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #35 Del Skrevet 30. juli 2006 Fordi om du har rykket frem hundre plasser i køen betyr ikke det nødvendigvis at hudre har takket nei til plass. Det betyr at de hundre har takket ja til en annen studieplass de er tilbundt og dermed ikke trenger å stå i kø. Det er mulig å stå på mange ventelister.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #36 Del Skrevet 30. juli 2006 Ikke så uvanlig det. Snittet på fysioterapi pleier å være høyt. ← Man kan vel ikke få høyere karakter enn 6, og da kan ikke snittet bli over 6 heller. Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #37 Del Skrevet 30. juli 2006 Man kan vel ikke få høyere karakter enn 6, og da kan ikke snittet bli over 6 heller. Eller? ← Men du kan avlegge eksamen i flere fag enn du trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kermit Skrevet 30. juli 2006 #38 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Man kan vel ikke få høyere karakter enn 6, og da kan ikke snittet bli over 6 heller. Eller? ← Også kommer fordypningspoeng, alderspoeng, realfagspoeng, utdanningspoeng mm. edit: skriveleif Endret 30. juli 2006 av Dr. Evil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #39 Del Skrevet 30. juli 2006 Også kommer fordypningspoeng, alderspoeng, realfagspoeng, studiepoeng mm. ← Ja, det har jeg skjønt. Det jeg ikke forstår er hvordan karaktersnittet kan bli over 6. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #40 Del Skrevet 30. juli 2006 Ja, det har jeg skjønt. Det jeg ikke forstår er hvordan karaktersnittet kan bli over 6. ← Alle de andre poengene telles med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå