Gå til innhold

står som nummer 241, er det håp?

Gjest aldri student?

Anbefalte innlegg

Gjest aldri student?

:tristbla: Uff så deppa jeg er. Står som nummer 241 på venteliste til sykepleierstudiet. Er det noe håp egentlig at jeg kommer inn på neste suppleringsinntak? Eller er det håp senere når skolen har startet? Jeg skal dukke opp på skolen hver dag når den starter opp, kanskje det hjelper? Jeg har hørt at man kan ha en sjanse da om det er noen som ikke møter opp ved studiestart.

:tristbla::tristbla::tristbla::tristbla::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Tror desverre ikke du kommer nå nei, men hva med å ta opp igjen fag, forbedre karakterer, sanke studiepoeng? Du kan jo møte opp ved studiestart ja, men jeg ville heller satset på å forbedre snittet mitt om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Samme som meg det.. bare at jeg er 100 plasser foran deg.. Men det er ikke noe håp nei.

Å ikke en eneste sykepleielinje på restetorget heller..

Det du kan håpe på er å møte opp første dagen på de skolene du kan tenke deg å gå, etter registreringen går du å spør om det har blitt noen ledig plass. Har det det så får du den!! Det er det eneste håpet du har, mange som har gjort det. Reiser du rundt til forskjellige skoler så kan du ha flaks..

Hvor søkte du sykepleien?

Ikke noe annet du kunne tenke deg å bli heller?? Var noen ledige plasser på vernepleier så jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
:tristbla: Uff så deppa jeg er. Står som nummer 241 på venteliste til sykepleierstudiet. Er det noe håp egentlig at jeg kommer inn på neste suppleringsinntak? Eller er det håp senere når skolen har startet? Jeg skal dukke opp på skolen hver dag når den starter opp, kanskje det hjelper? Jeg har hørt at man kan ha en sjanse da om det er noen som ikke møter opp ved studiestart.

:tristbla:  :tristbla:  :tristbla:  :tristbla:  :tristbla:

Mange sykepleierstudier har også opptak over jul. Poenggrensene pleier vel generelt å være litt lavere for studier som starter på våren tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at det hjelper noe særlig å møte opp ved studiestart. Folk er jo på ventelister nestem fram til midten av sept.

Jeg står også på venteliste (nr.97) sykepleie deltid. Og det er kun 50 plasser (hio)

har ikke noe sjans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... nå føler jeg meg skikkelig fæl... Jeg har kommet inn, men har bare takket ja fordi jeg ikke har fått skriftlig svar fra der jeg egentlig vil gå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier fra meg plassen det øyeblikket jeg får det ønskede svar (jada, jeg har selvtillit i dag) fra den andre skolen. Men det hjelper ikke TS - jeg kom inn på Lovisenberg, ikke HiO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie

Er det i Oslo? Har ikke hørt om, trodde det bare var på HiO og Diakonhjemmet man kunne ta sykepleie i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

uff, jeg har nett satt og kikket og søkt leeeenge på nettet etter ledige sykepleierplasser :(

Jeg bestemte meg sent for hva jeg ville studere.

Er det virkelig så laaang ventetid? Må man eventuelt vente i flere år for å komme inn?

Selv sjekker jeg ut privatskoler for å ta noen fag opp igjen + ta noen nye for å få bedre karakterer. Håper det hjelper... :sjenert:

Åhh, jeg blir vel 50 før jeg får meg noen utdannelse :grine::grine::grine:

Endret av Miss_alexandria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det i Oslo? Har ikke hørt om, trodde det bare var på HiO og Diakonhjemmet man kunne ta sykepleie i Oslo?

og lovisenberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tror ikke at det hjelper noe særlig å møte opp ved studiestart. Folk er jo på ventelister nestem fram til midten av sept.

Jo det hjelper, for om noe skulle bli ledig så er det første mann som møter opp som får plassen. Møter ingen opp går de på ventelistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig så laaang ventetid? Må man eventuelt vente i flere år for å komme inn?

Trur du må ha misforstått noko om ventelister og slikt. Når du står på 241. plass på ventelista etter opptak, so vil du ikkje komme høgare opp på lista til neste år. Dette gjeld for årets inntak, neste år er det eit nytt inntak, og ein må søke på nytt for kvart år.

Står ein på 241. plass på venteliste eit år, kjem ein nok nesten like langt bak, og kanskje lenger, til neste år òg. Einaste ein kan gjere då er å søke på ein anna skule der du ikkje treng like høg poengsum eller å forbedre poengsummen ved å ta opp att fag i mellomtida......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Trur du må ha misforstått noko om ventelister og slikt. Når du står på 241. plass på ventelista etter opptak, so vil du ikkje komme høgare opp på lista til neste år. Dette gjeld for årets inntak, neste år er det eit nytt inntak, og ein må søke på nytt for kvart år.

Står ein på 241. plass på venteliste eit år, kjem ein nok nesten like langt bak, og kanskje lenger, til neste år òg. Einaste ein kan gjere då er å søke på ein anna skule der du ikkje treng like høg poengsum eller å forbedre poengsummen ved å ta opp att fag i mellomtida......

Vel, jeg spurte pga jeg ikke hadde noe aning om hvordan dette foregår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woooow - over 2200 som står på venteliste til jus på UiO.... Urk...stakkars den som får brevet om at man står på plass nr 2231....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Woooow - over 2200 som står på venteliste til jus på UiO.... Urk...stakkars den som får brevet om at man står på plass nr 2231....

Kan man se antallet på venteliste noe sted på nett?

Jeg fikk beskjed om at det ikke var vits i å stå på venteliste til jus fordi erfaringsmessig var det så og si ingen som takket nei til plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken som Buttercup har nederst i innelegget sitt viser en oversikt over poengene og grå tall viser hvor mange som er på venteliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...