Gjest jente17 Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 jeg og typen har vært sammen i et og et halvt år nå, men for 2 mnd siden døde moren hans plutselig.han begynte å drikke hver dag+at han begynte med narkotika.. i den perioden var ikke forholdet vårt mye å skryte av i og med at vi ikke så så mye til hverandre.. prøvde såklart og støtte og hjelpe men det gikk ikke.. så en dag klinte han med en annen og like etterpå fortalte han det til meg.. da gikk jeg ifra han men forandret mening og ville ha han tilbake hvis han sluttet med dop og alkohol.. det har han gjort og han sier han er veldig lei seg for at han såret meg så mye og at han ga faen i alt i den perioden.. i familien, i meg og han selv.. men jeg tenker mye på dette, fått dårlig selvtilitt osv... syns dere jeg burde tilgi og gå videre sammen med han? eller ikke??
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Klining i fylla er da ikke utroskap. Det er sex og forelskelse som er utroskap. Men gjør det slutt uansett, du vil vel ikke ha et narkovrak til kjæreste? Før du vet ordet av det henger du på strøket for å tjene penger så han skal slippe å være så "sjuuuk".
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2006 #3 Skrevet 27. juli 2006 Høres ut som om både typen din og du har det veldig tøft akkurat nå. Virker som om han er litt ute og kjører. Det er nærliggende å tro at han hadde problemer også før moren døde. Det er da ikke vanlig å begynne med både narkotika og drikking selv om noe tragisk skjer. Uavhengig av hva han har gjort mot deg så trenger han hjelp. Jeg vet ikke hva slags miljø dere vanker i, hva slags nettverk, venner og familie dere har men det kan være nok å søke litt støtte der. Tror du ikke at det er nok, burde han ta en prat med legen sin. Han må ut av dette så fort som mulig. Når det gjelder dine tanker rundt utroskap, så må du ta stilling til om du ønsker å dele livet ditt med denne gutten. Hvis du gjør det så må du tilgi det han gjorde. Klarer du ikke det, vil dere begge få det vondt framover. Det er et par ting du må ta stilling til. Lykke til! p. s Jeg er av den typen at jeg synes klining i fylla er utroskap.. Orker ikke frasen, fylla har skylda.
Gjest jente17 Skrevet 27. juli 2006 #4 Skrevet 27. juli 2006 han har søkt hjelp og han får det så sånn sett så går ting bra.. han har kuttet kontakt med de han vanket med i den perioden også.. og jeg vil gjerne dele resten av livet mitt med han, men i likhet med deg så syns jeg det er utroskap.. er redd det skal skje igjen bare.. men det var jo først etter det at det gikk opp for han at han trengte hjelp..og om han holder seg unna alkohol så kommer han aldri til å være utro, men så er det jo det da at han sikkert vil ta seg en fest i ny og ned..
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #5 Skrevet 27. juli 2006 Hadde skydd ham som pesten. Han er en sånn type som ikke takler motgang og problemer men må bedøve seg når noe vondt skjer. Finn deg en som er normalt utviklet, du er bare 17 år!
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2006 #6 Skrevet 27. juli 2006 Hva sier magefølelsen din da? Elsker du han over alt på jord, er det han du ønsker å dele livet ditt med osv osv? .. Kanskje vanskelig å vite når du er så ung, men det skal uansett føles 100 % riktig.. Du må i hvert fall passe deg for å synes synt på han. Forholdet skal ikke fortsette fordi han har hatt det vondt og fordi han trenger deg.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #7 Skrevet 27. juli 2006 syns ikke synd i han nå lenger.. gjorde det akkurat etter dødsfallet.. i begynnelsen var det ikke akk *pang* med en gang men følelsene har bare vokst seg sterkere og sterkere.. vi har opplevd litt motgang sammen og skjønner ikke hvorfor han sklidde ut akkurat nå .. han angrer virkelig og alt sånn og sier jeg skal bruke all den tiden jeg trenger til å tilgi..men det er ikke så lett selvom jeg elsker han over alt på jord:( har sagt til han om at noe sånt skjer en gang til så kan han bare glemme meg og alt vi har hatt sammen.. det gjelder ikke bare utroskapen men om han ruser seg også..
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2006 #8 Skrevet 27. juli 2006 Ut i fra det du sier, virker det som om du ønsker å fortsette forholdet. Da må du bestemme deg for at det er dette du vil og gå videre. Du kommer aldri til å glemme det som har skjedd, men du må tilgi. Men du må være sterk. Hvis du ser den minste antydning til at han sklir tilbake, så setter du bare strek. Hvis ikke gjør du deg selv bare vondt!
moka Skrevet 27. juli 2006 #9 Skrevet 27. juli 2006 jeg hadde bryti. jeg tilga min kjæreste, nå sitter jeg her etter 6 år og er ødelagt. angrer idag at jeg ikke brøyt før. utroskap er så vanskelig å glemme. jeg klarte det ikke. men kanskje du er sterkere enn meg....lykke til uansett hva du bestemmer deg for.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #10 Skrevet 27. juli 2006 moka: Ja klining i fylla og litt hasj/amf kan man ikke gjøre noe med Selv om du har en erfaring med noe som er mye verre trenger ikke det bety at denne karen er like dum som exen din! Gi han en sjanse, selv om narkotika pga et dødsfall er noe drastisk betyr det ikke at han er en person du må bryte med. Gi han et ultimatum, enten velger han deg eller så velger han rusmiddel. Si at du kommer til å støtte han. Jeg vet ikke hvor ille det var med alkoholen, selv om han drakk hver dag trenger ikke det å bety at han har et problem med alkohol i dag. Å kreve at han ikke kan ta seg en fest i ny og ne blir bare dumt med mindre han faktisk har et alkoholproblem..
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #11 Skrevet 29. juli 2006 nei selvfølgelig trenger han ikke være som min x, det jeg mente er at det er vanskelig. men folk reagerer forskjellig. jeg klarte ikke glemme det, men som sagt folk er forskjellige og takler ting på mange måter. jeg klare ikke helt å være objeltiv i denne saken da jeg står midt oppe i det selv.
afr0dite Skrevet 29. juli 2006 #12 Skrevet 29. juli 2006 Jeg synes ikke det høres rart ut at en gutt på 17 flyter ut med alkohol og dop rett etter at moren har dødd. Det må jo ha vært totalt grusomt for ham! Men det betyr overhodet ikke at det er greit!! Spesielt ikke når han har en kjæreste! De blir jo rammet de også! Jeg ville vært tilbøyelig til å tilgi denne personen, fordi det med veldig veldig stor sannsynlighet henger sammen med en sorg som nok har vært alt for stor for ham til å klare å takle! Men, fortsetter han, så dropp ham! Lykke til!
HoneyHoney Skrevet 30. juli 2006 #13 Skrevet 30. juli 2006 jeg hadde bryti. jeg tilga min kjæreste, nå sitter jeg her etter 6 år og er ødelagt. angrer idag at jeg ikke brøyt før. ← Her er det motsatt. Kjæresten var utro, jeg tilga han. Ga han klar beskjed om at hvis det skjedde en gang til var det rett ut. Dette er seks år siden, og vi har det supert sammen. (Og, nei, jeg er ikke naiv!) Jeg syns alle fortjener en sjanse, men stol på magefølelsen!
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #14 Skrevet 31. juli 2006 min har vært utro 2 ganger da... 2 gangen var det rett ut....
moka Skrevet 31. juli 2006 #15 Skrevet 31. juli 2006 min har vært utro 2 ganger da... 2 gangen var det rett ut.... ← glemte å logge meg inn....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå