Gjest piffen Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 Homser og sosser har en helt egen språk kultur...det eneste jeg lurer på er: Why??!! ps. Er det en slags gjengmentalitet som er ute å går? .
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Ja, som alle andre gjenger og grupperinger i samfunnet...
Pauline Skrevet 27. juli 2006 #3 Skrevet 27. juli 2006 Åssen rart da? Trodde ellers at egrepet "soss" var utgått på dato for lengst. Det var noe en snakka om i min ungdom på 80-tllet, det. - Og som vi for all del ikke måtte være.
Gjest piffen Skrevet 27. juli 2006 #4 Skrevet 27. juli 2006 Ja, som alle andre gjenger og grupperinger i samfunnet... ← Ja, det er sant, men i varierende grad så klart. Noen er mer "ekstreme" enn andre. og til deg pauline...ta deg en tur til oslo/majorstua
Azi Skrevet 27. juli 2006 #5 Skrevet 27. juli 2006 Åssen rart da? Trodde ellers at egrepet "soss" var utgått på dato for lengst. Det var noe en snakka om i min ungdom på 80-tllet, det. - Og som vi for all del ikke måtte være. ← På 90 tallet så sa dem det samme. Så jeg tror ikke at det har gått ut på dato, men man bare slutter å snakke på den måten når man blir eldre!
Gjest på besøk Skrevet 28. juli 2006 #6 Skrevet 28. juli 2006 soss er fortsatt aktuelt. eller man skal kanskje si snobb? har vært borti sossete unggutter med rosa pannebånd (ja, de hadde det) som var fasinerte over at en jente som ser så uskyldig og søt ut som meg snakker så stygt !?!?! Fordi jeg snakker vanlig Oslo og ender hunnkjønnsord på a... Da ble jeg imponert.... Uansett, de snakka veeeldig rart og unaturlig.. De drar orda på en måte, litt som de gutta i gay army.. hm... :klø:
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 Homser og sosser har en helt egen språk kultur...det eneste jeg lurer på er: Why??!! ← Interessant. Du får kanskje sende sms, e-post eller gode gamle brev for å se om de muligens også har en egen skrive kultur.
Gjest LilSweetie Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 Homser og sosser? Selv om det ikke alltid ser sånn ut er det en og annen "soss" (det ordet er det lenge siden jeg har hørt, gitt. I fjerde klasse en gang), som er hetero.
Annie Skrevet 29. juli 2006 #9 Skrevet 29. juli 2006 Er vel stort sett skrullene som har denne spesielle talemåten. Snakke med spisse S'er og senke underleppa er visst tingen....
HoneyHoney Skrevet 29. juli 2006 #10 Skrevet 29. juli 2006 Ellers har jo bl.a. pakistanergjenger også en helt egen språkkultur da, har du tenkt på det kanskje?
Christiane Skrevet 30. juli 2006 #11 Skrevet 30. juli 2006 Subkulturer vil ofte ha en måte å snakke på som skiller dem ut fra flertallet.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 30. juli 2006 #12 Skrevet 30. juli 2006 Ok, ok. Skjønner tegninga, alle er forskjellige,ikke sett spørsmål ved det osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå