Gå til innhold

kan man ha samme forlover?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes heller ikke 1 år og 5 mnd er spesielt lenge å kjenne noen. Hvertfall ikke når dette skal være din livsledsager. Man kan ha det like trygt i et samboerforhold. Er det ikke bedre å la det gå litt mer tid for å finne ut om dette virkelig er mannen for deg? Og slik som Silla sier at du kan få ordentlig avstand til det forrige forholdet ditt før du kaster deg inn i et nytt ekteskap?

Jaja, dette ligger jo ikke under samlivsforumet, så jeg skal kanskje slutte å leke hobbypsykolog ;)

Som jeg sa tidligere; lykke til uansett hva du velger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes heller ikke 1 år og 5 mnd er spesielt lenge å kjenne noen. Hvertfall ikke når dette skal være din livsledsager. Man kan ha det like trygt i et samboerforhold. Er det ikke bedre å la det gå litt mer tid for å finne ut om dette virkelig er mannen for deg? Og slik som Silla sier at du kan få ordentlig avstand til det forrige forholdet ditt før du kaster deg inn i et nytt ekteskap?

Jaja, dette ligger jo ikke under samlivsforumet, så jeg skal kanskje slutte å leke hobbypsykolog  ;)

Som jeg sa tidligere; lykke til uansett hva du velger.

Dette har da ikke noe med saken å gjøre. Det er da mange spm gifter seg etter ett og et halvt år. Tror du jeg er dum eller, som tar den tonen der? Er det ikke bedre å...? Kjære deg, det må jeg si var frekt.

Skrevet
Dette har da ikke noe med saken å gjøre. Det er da mange spm gifter seg etter ett og et halvt år. Tror du jeg er dum eller, som tar den tonen der? Er det ikke bedre å...? Kjære deg, det må jeg si var frekt.

Det var ikke meningen å virke frekk! Og jeg tror overhodet ikke du er dum! Det er kanskje bare min måte å ordlegge meg på. Sorry hvis du følte deg støtt, det var ikke meningen. Prøvde oppriktig å komme med tanker fra en annen vinkel. Men jeg er enig med deg, det er egentlig ikke min sak om du ønsker å gifte deg nå, som jeg også selvironisk prøvde å påpeke i forrige innlegg.

Som jeg har sagt opptil flere ganger ønsker jeg deg lykke til, og det mener jeg!

Gjest Gjesta
Skrevet

Dette var da ikke frekt i det hele tatt!? Det var bare razmatazz meninger om det du spurte om.. Ut i fra denne reaksjonen her, virker du utrolig usikker på din egen avgjørelse.

Skrevet
Ikke at det er noen problemstilling for oss, er bare nysgjerrig. Kan brud og brudgom ha samme forlover, rent juridisk mener jeg?

Shabbat Shalom senere i dag.

Hovedregelen er at brudefolket skal stille med hver sin forlover, men loven åpner for at det i helt spesielle tilfeller kan være samme forlover for begge brudefolkene. I meget spesielle tilfeller åpner loven også for at man ikke behøver ha forlover. Det skal svært mye til for at lovens spesialtilfeller benyttes, men det er altså mulig en sjelden gang.

Mvh. Knut.

Pastor.

Skrevet
Shabbat Shalom senere i dag.

Hovedregelen er at brudefolket skal stille med hver sin forlover, men loven åpner for at det i helt spesielle tilfeller kan være samme forlover for begge brudefolkene. I meget spesielle tilfeller åpner loven også for at man ikke behøver ha forlover. Det skal svært mye til for at lovens spesialtilfeller benyttes, men det er altså mulig en sjelden gang.

Tillegg:

Nå har jeg lest de andre innleggene i diskusjonen og kanskje det er slik at du spør om samme forlovere kan brukes to ganger? Svaret er i så  fall: Ja.

Mvh. Knut.

Pastor.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor sier dere at jeg virker usikker på avgjørelsen om og gifte meg bare fordi jeg spør om det med kirken og forlover? Og jeg er 24 å ikke så ung. Det er mange som gifter seg før det. Det er mange som spør om mye her inne. Om servieter og bordkort og mat og kjole og kirke og gud vet hva. Virker som om noen ikke klarer å tenke en selstendig tanke. Men sier dere til dem at dem virker usikre og kanskje burde vente med å gifte seg?

Gjest Gjesta
Skrevet

Du er ung til å gifte deg for andre gang. Grunnen til at jeg synes du virker usikker ut er svarene du gir oss. Det er ikke overbevisende svar du kommer med. Virker som om du er på leting etter en god unnskyldning for å gjennomføre dette

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Har du tenkt deg full pakke med stor hvit kjole etc.? Det er jo selvfølgelig individuelt hva man mener, men selv synes jeg det blir litt rart med "hvit uskyldig brud" når man gifter seg for annen gang.

Heh, ja, for resten av oss er så uskyldige når vi har vært samboere i flere år før bryllup :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Du er ung til å gifte deg for andre gang. Grunnen til at jeg synes du virker usikker ut er svarene du gir oss. Det er ikke  overbevisende svar du kommer med. Virker som om du er på leting etter en god unnskyldning for å gjennomføre dette

Og det sier du ut i fra hva? Kan du si hva jeg har sagt som får deg til å mene det?

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Hvorfor sier dere at jeg virker usikker på avgjørelsen om og gifte meg bare fordi jeg spør om det med kirken og forlover? Og jeg er 24 å ikke så ung. Det er mange som gifter seg før det. Det er mange som spør om mye her inne. Om servieter og bordkort og mat og kjole og kirke og gud vet hva. Virker som om noen ikke klarer å tenke en selstendig tanke. Men sier dere til dem at dem virker usikre og kanskje burde vente med å gifte seg?

:) Godt poeng.

Jeg syns du skal blåse i hva andre måtte mene (og bruke samme forlover og kirke hvis ikke noe annet er mulig uansett). Vil bare legge til at jeg håper du ikke gifter deg fordi du er redd for at du ikke vil klare å holde på ham om dere ikke er gift. Hvis dere har vært sammen en stund, og vet at dette føles rett, så kjør på.

Gjest Gjest
Skrevet
:) Godt poeng.

Jeg syns du skal blåse i hva andre måtte mene (og bruke samme forlover og kirke hvis ikke noe annet er mulig uansett). Vil bare legge til at jeg håper du ikke gifter deg fordi du er redd for at du ikke vil klare å holde på ham om dere ikke er gift. Hvis dere har vært sammen en stund, og vet at dette føles rett, så kjør på.

Har vært sammen i et og et halvt år snart og vet jeg vil gifte meg med han. Hva gjør at noen får sånne komentarer her og andre ikke? Har lagt merke til ei spesiel som skriver utrolig mange innlegg her nå og spør om ALT! Ingen sier at hun er usikker å burde vente eller spør hvor lenge hun han kjent mannen. Det er noen her inne som tror de vet alt om et menneske ut fra et par innlegg.

Gjest Gjesta
Skrevet
Og det sier du ut i fra hva? Kan du si hva jeg har sagt som får deg til å mene det?

Grunnen til at jeg mener det er at du blant annet argumenterer med at du trenger tryggheten. Som jeg skrev i et tidligere innlegg, så skremmer det meg. Det ser ut som om du har vært i gjennom forholdsvis mye til å være så ung. Hvorfor stresse? Dere kan la forholdet gro uten å være gift? Men ettersom du er helt klar til å gifte deg, så ønsker jeg deg selvfølgelig alt godt!

Gjest Gjesta
Skrevet
Grunnen til at jeg mener det er at du blant annet argumenterer med at du trenger tryggheten. Som jeg skrev i et tidligere innlegg, så skremmer det meg. Det ser ut som om du har vært i gjennom forholdsvis mye til å være så ung. Hvorfor stresse? Dere kan la forholdet gro uten å være gift? Men ettersom du er helt klar til å gifte deg, så ønsker jeg deg selvfølgelig alt godt!

Meg du sikter til? Jeg ble bare engasjert i denne tråden jeg og svarte på det du spurte om. For meg så er det helt naturlig å stille spørsmålstegn og ikke bare jatte med. Beklager hvis det har opprørt deg. Var absolutt ikke meningen. Men jeg føler absolutt ikke at jeg har vært urimelig. Ettersom jeg har helt andre meningen og erfaringer enn deg, så tenkte jeg det var greit for meg å dele dem. Vi har to forskjellige utgangspunkt ettersom jeg møtte samboeren min når jeg var 17 år. Vi har vært sammen i 12 år nå. Vi har brukt tiden til å bli godt kjent, oppleve ting sammen, studere, jobbe, prøve og feile. Det har vært 12 lærerrike år. Jeg vet at det er han jeg vil dele livet mitt med. i en alder av 30 år så føler jeg meg nå klar. Jeg tør å påstå at jeg ikke kjente han på samme måte nå som for 10 år siden. Men slik er livet. Folk er forskjellige. Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor tror du folk gifter seg? Veldig mange svarer trygghet og det og ha trygge rammer rundt et forhold. Særlig når det er barn med i bildet. Synes du man skulle gifte seg for gavene? Eller festen eller kjolen? Alle kan da la forholdet gro uten og gifte seg. Ingen må da gifte seg i det hele tatt. Det er noe man gjør fordi man vil. Skjønner fortsatt ikke hvorfor du hang deg opp i dette. Det er nok av "usikre" bruder å ta av her. Jeg lurte bare på det med kirka og forloveren.

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvorfor tror du folk gifter seg? Veldig mange svarer trygghet og det og ha trygge rammer rundt et forhold. Særlig når det er barn med i bildet. Synes du man skulle gifte seg for gavene? Eller festen eller kjolen? Alle kan da la forholdet gro uten og gifte seg. Ingen må da gifte seg i det hele tatt. Det er noe man gjør fordi man vil. Skjønner fortsatt ikke hvorfor du hang deg opp i dette. Det er nok av "usikre" bruder å ta av her. Jeg lurte bare på det med kirka og forloveren.

Jeg mener absolutt ikke at man skal gifte seg for gavene og det andre du skriver. Hvis du leser innlegget jeg postet over her, så ser du det. Jeg hang meg ikke opp i dette. Jeg ble bare engasjert i det du skrev. Jeg kommer også til å gifte meg en dag. Gleder meg stort.

Gjest Gjest
Skrevet
Du er ung til å gifte deg for andre gang. Grunnen til at jeg synes du virker usikker ut er svarene du gir oss. Det er ikke  overbevisende svar du kommer med. Virker som om du er på leting etter en god unnskyldning for å gjennomføre dette

Må si at jeg reagerer på denne uttalelsen. Du sier at jeg ER for ung og ikke overbevisende nok og leter etter en unskyldning for å gifte meg. Ærlig talt. At noen kan få vrengt ut av seg så mye dritt fordi man spør om et par enkle ting.

Gjest Gjesta
Skrevet
Må si at jeg reagerer på denne uttalelsen. Du sier at jeg ER for ung og ikke overbevisende nok og leter etter en unskyldning for å gifte meg. Ærlig talt. At noen kan få vrengt ut av seg så mye dritt fordi man spør om et par enkle ting.

Les i gjennom alt jeg har skrevet en gang til. Det er da ikke så ille? Du må ikke bli så opprørt. Jeg reagerer på det du skriver og du reagerer på det jeg skriver. Vi trenger da ikke være enige? Jeg skrev alt i beste mening og jeg håper ikke du feil tolker det.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes ikke det er så mange måter og tolke dette på. Du får ta deg en tur inn på gravidforum, der er det ei som har blitt gravid etter tre måneder som ber om råd. Hun virker usikker, så du kan sikkert fortelle ho litt om seg selv og hva hun må gjøre.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Nei, som jeg sa, det er delte meninger om dette. Jeg har heller ingen illusjon om at hvite bruder er jomfruer, men synes det blir litt merkelig å skulle smelle til med kjempebryllup hver gang.

Jeg var i bryllup til moren til en eks av meg for noen år siden. Det var hennes 3. bryllup, og hun stilte nok en gang i blonder, slør og marengskjole, noe jeg syntes var litt "upassende" liksom...

Ikke misforstå meg, jeg respekterer fullt at folk er uenig med meg om dette. Det er kun mitt personlige syn på saken.

Men hva om den nye kjæresten ikke har vært gift før, men mener det er en stor dag og vil feire stort? Skal h*n straffes for at den h*n gifter seg med har vært gift før da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...