Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 Ikke at det er noen problemstilling for oss, er bare nysgjerrig. Kan brud og brudgom ha samme forlover, rent juridisk mener jeg?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Man må ha to vitner, og det er jo i praksis forloverne. Så hvis ikke den ene personen er svært så schizofren, så tror jeg nok ikke det går med en forlover.
Gjest For annen gang... Skrevet 27. juli 2006 #3 Skrevet 27. juli 2006 Skal gifte meg for annen gang. Synes dere det er rart å gjøre det i samme kirke som sist? Det er den jeg er døpt og konfirmert i. Vil gjerne ha samme forlover også, hun er bestevenninen min. Blir det rart? Er 24 år. Hilsen usikker jente.
Woodnymph Skrevet 27. juli 2006 #4 Skrevet 27. juli 2006 Jeg har litt problemer med å forstå dette med å gifte seg for annen gang, og om jeg forstår det riktig er du "bare" 24? Jeg går da utifra at det ikke er så lenge siden du giftet deg for første gang. Jeg tror det vil virke dumt for de fleste. En ekteskapsinngåelse er tross alt en svært seriøs sak for flertallet og dette blir kanskje litt...i mangel av et bedre ord, merkelig? Men for all del, det er ditt bryllup og din dag, så man gjør det som passer en selv.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #5 Skrevet 27. juli 2006 Med mindre du er enke, synes jeg ikke det hørtes noe særlig ut med reprisebryllup. Tenk på den du gifter deg med også... Hadde gubben kommet trekkende med brukt forlover hadde det ikke blitt noe bryllup her i gården
afr0dite Skrevet 27. juli 2006 #6 Skrevet 27. juli 2006 Med mindre du er enke, synes jeg ikke det hørtes noe særlig ut med reprisebryllup. Tenk på den du gifter deg med også... Hadde gubben kommet trekkende med brukt forlover hadde det ikke blitt noe bryllup her i gården ← Synes det er sært med samme kirke og jeg da! Men TS må gjøre det som føles riktig!
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #7 Skrevet 27. juli 2006 Jeg var bare atten år forrige gang å var gravid. Trodde han var snill, men det var han ikke. Kjente ham ikke så godt fordi vi måtte gifte oss på grunn at jeg var gravid. Synes liksom ikke det bryllupet gjelder for det var mor og moren hans som bestemte alt. Politiet kom å hentet han flere ganger og til slutt måtte han ut. Han er i fengsel nå. Men jeg vil gifte meg nå med han som jeg har møtt å som er så god mot meg og guten. Men det må være i den kirken og jeg har bare ei bestevenninne og da må det bli ho. Hvorfor er det dumt da? Hilsen usikker jenten
Annie Skrevet 27. juli 2006 #8 Skrevet 27. juli 2006 Personlig ville ikke jeg hatt samme kirke, samme forlover stiller jeg meg usikker til. Ville i allefall IKKE hatt BÅDE kirke og forlover samme som forrige gang.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #9 Skrevet 27. juli 2006 Hvorfor ikke? Det forrige gjelds liksom ikke, følte meg lurt inn i det. Skulle vært oppløst. Det er min kirke også. Han har ikke forhold til noen kirker, han er ikke kristen. Han lar meg velge kirke.
razmatazz Skrevet 27. juli 2006 #10 Skrevet 27. juli 2006 Hvis jeg skulle giftet meg for annen gang tror jeg ikke jeg ville hatt noe stort kirkebryllup i det hele tatt, men en litt diskrét affære kanskje i utlandet eller noe. Har du tenkt deg full pakke med stor hvit kjole etc.? Det er jo selvfølgelig individuelt hva man mener, men selv synes jeg det blir litt rart med "hvit uskyldig brud" når man gifter seg for annen gang. Når det gjelder forlover ser jeg egentlig ikke noe galt i å ha den samme, hvis det er hun som er naturlig i den rollen, og hun ikke har noen motsigelser mot det nye ekteskapet. Uansett får du ha bedre lykke nå enn i ditt forrige ekteskap! Håper han du har funnet er den rette for deg
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #11 Skrevet 27. juli 2006 Har du tenkt deg full pakke med stor hvit kjole etc.? Det er jo selvfølgelig individuelt hva man mener, men selv synes jeg det blir litt rart med "hvit uskyldig brud" når man gifter seg for annen gang. ←
Annie Skrevet 27. juli 2006 #12 Skrevet 27. juli 2006 Etter å ha tenkt litt..... *sliten* så bør du og din tilkomne gjøre det som er rett for dere! Blås i hva andre måtte mene. LYKKE TIL! Håper du får det bra denne gangen!
razmatazz Skrevet 27. juli 2006 #13 Skrevet 27. juli 2006 Ja. Det er vel ingen som tror bruden er jomfru (uskyldig) fordi om hun har på seg hvit brudekjole? Mange har jo til å med med seg barna sine som brudepiker og de har på seg hvit brudekjole! ← Nei, som jeg sa, det er delte meninger om dette. Jeg har heller ingen illusjon om at hvite bruder er jomfruer, men synes det blir litt merkelig å skulle smelle til med kjempebryllup hver gang. Jeg var i bryllup til moren til en eks av meg for noen år siden. Det var hennes 3. bryllup, og hun stilte nok en gang i blonder, slør og marengskjole, noe jeg syntes var litt "upassende" liksom... Ikke misforstå meg, jeg respekterer fullt at folk er uenig med meg om dette. Det er kun mitt personlige syn på saken.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #14 Skrevet 27. juli 2006 Ja jeg bryr meg ikke om hva andre mener. Vi skal ha stort selskap og gutten skal gå først inn i kirken. Hun som skal være forlover likte det så godt så hun vil være det igjen. Tror presten husker meg også. Men jeg skal ikke ha samme kjolen for den klipte exen i filler.
razmatazz Skrevet 27. juli 2006 #15 Skrevet 27. juli 2006 Ja jeg bryr meg ikke om hva andre mener. Vi skal ha stort selskap og gutten skal gå først inn i kirken. Hun som skal være forlover likte det så godt så hun vil være det igjen. Tror presten husker meg også. Men jeg skal ikke ha samme kjolen for den klipte exen i filler. ← Håper uansett det blir en fin dag for dere da Det er jo det viktigste. Men kanskje greit å ikke ta hele det forrige bryllupet i repeat? Sikkert greit å ha ny kjole hvertfall. Og en litt annen mottakelse etc. Mest med tanke på typen din mener jeg. Han synes sikkert det er fint å få noe som er "deres" og ikke bare en gjentakelse av det andre bryllupet.
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2006 #16 Skrevet 27. juli 2006 Jeg hadde nok ikke gått for et reprise bryllup. Tror det hadde vært rart både for meg, den nye mannen min og gjestene.. En ting jeg lurer på er hvorfor haster det å gifte seg på nytt? Du er jo så utrolig ung. Kan dere ikke bare la forhodet utvikle seg? Det virker som om du har vært inne i en tøff prosess, med den første mannen din. Hadde det ikke vært greit å få ting skikkelig på avstand? Dette er bare mine tanker. Det virker som om du har bestemt deg og at ting er planlagt. Så da får du bare ha lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #17 Skrevet 27. juli 2006 Jeg vil heller være gift enn å bare ha kjæreste på grunn tryggheten. Den er viktig for meg. Og så er han veldig snill og vil gifte seg med meg han og. Har kjent ham i et år og fem måneder. Vi tror det blir i oktober.
razmatazz Skrevet 27. juli 2006 #18 Skrevet 27. juli 2006 Jeg vil heller være gift enn å bare ha kjæreste på grunn tryggheten. Den er viktig for meg. Og så er han veldig snill og vil gifte seg med meg han og. Har kjent ham i et år og fem måneder. Vi tror det blir i oktober. ← Hva mener du med trygghet? Psykisk, økonomisk eller hva?
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #19 Skrevet 27. juli 2006 Hva mener du med trygghet? Psykisk, økonomisk eller hva? ← På alle måter. At man lover noe og binder seg til hverandre. Er det ikke derfor man gifter seg? Det er vel ikke noe spesielt for meg?
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2006 #20 Skrevet 27. juli 2006 Du har ikke kjent han lenge i det hele tatt.. Tryggheten ja.. Hmm.. Hva skal jeg si.. Altså: Du er fortsatt ung. Du trenger som alle andre å føle trygghet. Men trygget er så mye. For meg så er trygghet, selvstendighet. Det får jeg gjennom min utdannelse, trygg økonomi, godt nettverk og selvfølgelig et godt forhold. Jeg tror at for å kunne å ha det bra i et forhold er det viktig å være selvstendig. Ikke ha følelsen av å være avhengig av andre. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du stresser med å gifte deg for andre gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå