Gå til innhold

Budsjett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hvor mye dere har tenkt til å bruke på bryllupet eller hvor mye det kostet da dere giftet dere? Noen som har noen erfaringer/gode tips å dele? Vi er litt usikre på hvor mye vi kommer til å bruke, og er heller ikke sikre på hvor mye en må forvente å bruke. Vi vil ha et lite og ikke alt for dyrt bryllup..

Er litt uerfaren med dette bryllupsgreiene... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:bryllup: Pris lappen på bryllupet er nok gått litt opp i liminga her hos oss..en budsjett sprekk..he he kan man kalle det..Bryllupet våres kommer på ca.150,000 tusen.

Maten og servering og lokale-da er vi allerede oppe i 88,000tusen bare der.

Da inkluderer det bryllupskake -fri bar-drikke til maten.

Har vel egentlig valgt en dyr løsning-men det er vi selv som betaler hele kalaset,og med litt sparing her og der og i noen år så får vi det som vi ønsker.

:klem: Bire

Skrevet

Vi har et stort bryllup og beregnet budsjett er 250 000, riktignok inkludert bryllupsreise til 50 000. Vi riktignok sprukket på det opprinnelige budsjettet, noe du nok må regne med at dere gjør, så det var ikke fullt så dyrt i første omgang. Vi har vurdert det dithen at kostnaden klarer vi, og det er dette vi ønsker oss.

Husk å medberegne "skjulte" kostnader.

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Alt som har med arrangementet å gjøre: 120 000. (Lokale og servering, buss, trykksaker).

Pluss at vi begge har brukt ca 16 000 på klær til den store dagen.

Og kjøpt ringer til 5000 kr.

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Oops, mente 16000 tilsammen på klær!

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har budsjett på 70 000, eks klær takkekort og bryllupsreise.

Skrevet

Vi hadde ett budsjett på 60.000,- fikk 10.000,- ekstra av mamma, men sprekker nok allikevel med ca. 30.000,-. Da er ikke bryllupsreisen inkludert.. Er i overkant av 60 gjester forresten.

Har spart litt på at vi har kjøpt all brennevin på tax-free og da kan stå for baren selv. Vi har også med medbrakt vin til maten, men må betale korkavgift.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal ikke ha alkohol og skal ha det i et gratis lokkale så det blir ikke så dyrt. Men forloveden min betaler alt. Etterpå skal vi til Tunisia og da skal han liksom vise meg fram! han betaler for alt, så jeg føler meg heldig for jeg har ikke klart å spart noe. Hilsen jenta på 24 år.

Skrevet

Jeg tror vi ligger på 50 000, pluss minus. Vi har kjøpt ting litt etter litt, så jeg har ikke total oversikt, men tipper det ender på 50-70 000.

76 gjester til middag, 110 til kaffe og nattmat. Fornøyd med det :sjarmor:

Skrevet

Vi gifter oss i utlandet med få gjester - likeel blir det endel tusen ja.....regner med vi ender på 50.000 +/-

Det er utenom reise og opphold. Tar ikke det m i bryllupsbudsjettet for vi hadde uansett brukt de pengene på å reise dit på ferie.

Skrevet

tror vi havner et sted mellom 50-60 000kr totalt,

vi venter på svar på invitasjonene nå, og prisen vil jo variere utifra hvor mange som kommer. Vi har får litt penger fra foreldrene (gave/bidrag til bryllup), men betaler minst halvparten selv.

Skrevet

30 000.

26 stk, mat fra catering til 100 kr per pers, venner og familie som hjelper med det meste, og tax free alkohol. ;)

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Vi skal ha stort bryllup med ca 140 gjester. Fri bar og stående buffet med alle gjestene til middag. Har kjøpt splitter ny kjole og dress og ikke "spart" på noe... Budsjettet vårt er 30000,- og d ser ut til å holde godt.... Alt går når man kanskje må legge litt mere jobb i det hele selv. Vi delegerer alt av baking og mat til andre, og sparer nesten 30000,- bare der.... Kjøpte kjole på Ebay og betalte kun kr 240,- for den skreddesydd til meg.. Den er helt nydelig....

LYKKE TIL :)

Gjest Gjest
Skrevet
Vi skal ha stort bryllup med ca 140 gjester. Fri bar og stående buffet med alle gjestene til middag. Har kjøpt splitter ny kjole og dress og ikke "spart" på noe... Budsjettet vårt er 30000,- og d ser ut til å holde godt.... Alt går når man kanskje må legge litt mere jobb i det hele selv. Vi delegerer alt av baking og mat til andre, og sparer nesten 30000,- bare der.... Kjøpte kjole på Ebay og betalte kun kr 240,- for den skreddesydd til meg.. Den er helt nydelig....

LYKKE TIL :)

00000000000000000

Her har du noen nuller til fri disposisjon - putt dem inn der de passer.

Tror nemlig du glemte noen. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Her var det mange med god råd!

Nå er det riktignok noen år siden jeg giftet meg, men da endte vi opp med en total regning på 27 000. Da var alt inkludert: kjole, dress, blomster, frisør, mat, lokale, drikke, kelnere osv. Bryllupsreise kom utenom -den fikk vi i gave av foreldre, og ringene var de samme som vi brukte ved forlovelsen.

Skrevet

Uten reise, men medregnet alt annet kommer det nok på 70-80 000..

Skrevet

Umulig å si så lang tid i forveien men jeg håper vi havner på rundt 60.000,-.... da er ikke bryllupsreisen inkludert....

Skrevet

:) Jeg har ikke lagt til klærene våre i prisen ..Heller ikke bryllups reise for den er ikke bestilt ennå..

Men alt som heter Brylluper dyrt..Sparer ikke på noe..

Det er bra -for mine fremtig utsikter er å åpne en brude butikk -på sikt..

:klem: Bire

Skrevet

Jøss, synes det virker som om "alle" har veldig billige bryllup her...

Har dere tenkt på:

-brudebukett - opptil 2000 for buketten alene?

-systue for å tilpasse brudekjole - 300 i timen i de fleste salonger.

-undertøy - ihvertfall 1000 kroner med mindre du skal kjøpe på H&M?

-blomster i kirken?

-bryllupskake-kjappe 4000-6000 med mindre svigermor skal lage den.

-eventuell åpen bar-uvisst beløp.

-brudesuite?

-ringer må også beregnes i budsjettet selv om de er de samme som forlovelsesringene.

-Takkekort?

-De fleste fotografer tar ekstra for å ta bilder med forlovere,brudepiker

ETCETCETC

Vi har medberegnet alt i budsjettet, selv om vi allerede har betalt en fjerdedel og vel så det.

Skrevet (endret)

-systue for å tilpasse brudekjole - 300 i timen i de fleste salonger.

Jeg har planer om å kjøpe brudekjole hos Lilly i Danmark, de har ikke de mest avskrekkende prisene...

-undertøy - ihvertfall 1000 kroner med mindre du skal kjøpe på H&M?

H&M funker for meg ...

-blomster i kirken?

Ingen blomster i kirken på oss, rekker det rett & slett ikke pga vielse før oss...

-bryllupskake-kjappe 4000-6000 med mindre svigermor skal lage den.

Ikke svigermor men tante ;) ...

-brudesuite?

Vi overnatter hjemme vi, hotellene her vi bor er ikke så fine at jeg ser noe poeng i overnatte der.......

-Takkekort?

Skal lage de selv, men det koster jo litt for kopier av bilder+papir+porto...

-De fleste fotografer tar ekstra for å ta bilder med forlovere,brudepiker

Min tilkommende svigerinne skal ta bildene av oss, hun er hobbyfotograf men tar utrolig fine bilder. Vi vil helst ikke ha de tradisjonelle brudebildene hos fotografen......

Mowgli

Endret av mowgli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...