Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Dere damer har noen dager hvor dere ikke føler dere vel og bra nok rent utseendetmessig.

Dama mi driver med vekttrening og har ambisjoner om å stille i en fitnesskonkurranse. Muskler og definisjoner er viktig for hun. Nå er det skikkelig ille, hun klarer ikke se musklene sine selv. Hun ble rettet på sjefen sin (begge jobber på treningsstudio) under en treningsøkt, gjøre sånn og sånn og sånn + at hun helt konkret påpekte mangler på dama mi (dvs. svakheter mpt. muskelforhold/symmetri osv). Dama mi har mye peiling. Men den rettingen der tror jeg selvtilliten hennes datt rett i kjelleren. Dama mi ser veltrent ut, hun er kraftig og sterk, men hun har en del underhudsfett også som hun ikke trives med og prøver å få dette vekk, men det går ikke alltid like bra. Problemet er at jeg ikke tror hun klarer å se dette i speilet selv, en form for omvendt anokresia kanskje.

Vi diskuterer litt om trening, muskler og kropp osv. og jeg prøver å støtte henne, gi henne komplimenter og hvor bra hun er osv og hun sier at det ikke hjelper henne noe... Noen ganger får jeg denne servert tilbake: "åååååhhh, argh..." .. Og ikke et Smil og ett kyss/klem.

Jeg blir skikkelig frustrert og litt lei meg på hennes vegne. Vil bare at hun skal ha det bra. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å henne til å føle seg bra.

Derfor skriver jeg her for å prøve å få litt tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hva kan du gjøre..

Det er jo ikke så mye mer du kan gjøre. Hun er jo (nesten) sykelig opptatt av utseende sitt (det er jo alle innen den sporten der) og da hjelper det jo ikke hva andre gir av komplimenter, fordi de har et litt "forvridd" bilde av kroppen sin, om jeg kan kalle det det. De blir aldri "deffa" nok. Av bekjente har jeg hørt at det krever en del å bo sammen med mennesker som driver med fitness og kroppsbygging for de det er utrolig krevende, og en veldig påkjenning til kroppen osv. Man er konstant misfornøyd, selopptatt og på "sultegrensa".

Du får bare fortsette å være støttende, hva mer kan du gjøre..

Gjest Gjest
Skrevet

Kompisert. Har det sånn selv. Trener mye, er instruktør, OG har et utrolig dårlig selvbilde i forhold til kropp. Litt for mye underhudsfett , spesielt nå på grunn av lavere aktivitet i ferien - og jeg mener at jeg definitivt ikke er lekker - og DA - heller ikke verdt å elske. Andre synes at min kropp er veltrent og flott. Jeg er IKKE enkel å forholde seg til- som kjæreste - og jeg er IKKE stolt av det!

Gjest Chrizzy
Skrevet

Hva er underhudsfett egentlig, fett under musklene? Eller bare det at man ikke er skikkelig mager?

Gjest Gjest igjen
Skrevet
:) Det er fettet man rett og slett har - under huden - før du definerer musklene. Dvs det fetet som skjuler den utviklede muskulaturen!
Gjest Gjest
Skrevet

Underhudsfett er noe alle skal ha, spesielt kvinner. Dessuten er vaskebrett-mage på kvinner skikkelig turn-off! Heller litt for mye enn litt for lite. Prøv å få henne til å finne en annen hobby der hun yter max, fitnesskonkurranse er dødfødt uansett. Får ikke noe annet ut av det enn "creds" i det lille miljøet. Trene gjør man for å holde seg i form, ikke noe annet. Er man i form ser man bra ut!

Skrevet

Litt av et dillemma. Du kan ikke si annet enn det du sier til henne for sannheten er at du sier bare det du mener. Hennes selvbilde er definert av hennes egen kamp for det perfekte dessverre, du kan ikke endre det. Men, orker du dele livet med en som er til de grader opptatt av trening/kropp, og dermed har negativt selvbilde i perioder, vil det bli problemer, helt klart.

Gjest Chrizzy
Skrevet
:) Det er fettet man rett og slett har - under huden - før du definerer musklene. Dvs det fetet som skjuler den utviklede muskulaturen!

Ok, takk :)

Jeg tror ikke jeg hadde klart å levd med noen som var så opptatt av kroppen sin, på den forvridde måten det her høres ut som. Det verste er sikkert at det ikke betyr noe hva du sir, det er hun selv det kommer ann på.

Men jeg skjønner ikke helt hva du mener med dette-

Dama mi ser veltrent ut, hun er kraftig og sterk, men hun har en del underhudsfett også som hun ikke trives med og prøver å få dette vekk, men det går ikke alltid like bra. Problemet er at jeg ikke tror hun klarer å se dette i speilet selv, en form for omvendt anokresia kanskje.

Hva klarer hun ikke se? Underhudsfettet sitt?

Gjest Gjest
Skrevet

Regner med han mener at hun ikke klarer å se at hun er tynn, motsatt av det de med anoreksia gjør ;)

Gjest gjest1
Skrevet
Regner med han mener at hun ikke klarer å se at hun er tynn, motsatt av det de med anoreksia gjør ;)

Nå er det vel det å IKKE klare å se at man er tynne, nøyaktig det de med anoreksia gjør. De synes de ser feite ut, selv om de er magre. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...