Gå til innhold

Huseiernes landsforbund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil få sameiet til å melde seg inn Huseiernes landsforbund slik at vi kan få hjelp dersom vi trenger juridisk bistand. Noen som har erfaring med dem?

Event. alternative "foreninger" å melde seg inn i?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har kjekt medlemsblad med mye tips om hus.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan tenkes at de som sitter der inne vet mer om hus enn dere, men jeg er ikke imponert. Har ringt de såkalte juridiske rådgiverne deres flere ganger, og synes de ikke kan gi konkrete svar på noe. Nå kan jeg imidlertid en del om dette fra før, men mener likevel at spørsmålene som jeg stiller er rimelig basic. Tror de bruker studenter, og av og til virker de som om de bare jatter med. Men greit blad, ja....

Gjest Gjest
Skrevet

Er medlem og slettes ikke imponert.

Den juridiske bistand begrenser seg til at de kan gi råd om dette er noe å gå videre med eller ikke. Ikke gir de gode råd heller.

Kommer ikke til å fortsette å være medlem

Skrevet

Vi har vært medlemmer, men så ikke nytten i det. Det er riktig som gjest sier; de kan kun gi noen få juridiske råd. Så hvis det skulle dukke opp noe, må dere likevel hyre advokat.

• 1 år senere...
Skrevet
Vil få sameiet til å melde seg inn Huseiernes landsforbund slik at vi kan få hjelp dersom vi trenger juridisk bistand. Noen som har erfaring med dem?

Norsk Huseierforbund er et alternativ.

Begge forbunda har avtale med jurister. Begge har også avtale med forsikringsbransjen. NHF med Vesta, HL med IF.

HL er desidert størst, og har en del rabattavtaler som NHF ikke har.

Skrevet

Jeg har svært gode erfaringer med HL tidligere og har fått veldig gode råd. Men det avhenger av hvem du snakker med, eventuelt om de innhenter råd fra en som kan det og ringer deg opp igjen senere. Men jeg tror det har vært noen utskiftninger i den juridiske avdelingen i det siste. Ihvertfall var det ikke samme kvalitet over svaret jeg fikk forrige gang jeg ringte.

Husk at om sameiet melder seg inn, betyr ikke det at alle sameierne kan ta kontakt med det. Det er det bare styret som kan gjøre.

Uansett er det verdt de hundrelappene å melde seg inn. Man får en halvtimes skriftlig svar gratis for innmeldingsavgiften. Det er det vanskelig å slå.

Men skal man ha juridisk bistand, bør man forberede seg godt og bare gi de helt nødvendige opplysninger og et konkret og spesifikt spørsmål. Da vil den som tar telefonen gjerne viderbringe spørsmålet til en som kan det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...