Gjest *Just-Me* Skrevet 27. juli 2006 #1 Del Skrevet 27. juli 2006 Hva er best. Dun? Var på jysk og de hadde en del tilbud på babydyner.... men de biligste som var nede i 50-60 kr så ikke så bra ut akkurat da..... Bør jo ha en dyne som tåler vask og holder seg godt. Er det 65x80 som er egnet størrelse eller 80x100?? Bør man ha flere dyner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esperanza Skrevet 27. juli 2006 #2 Del Skrevet 27. juli 2006 Har dessverre ikke svar, men dette lurer jeg også veldig på!! Og, jeg har jo hørt at man ikke bør bruke brukt madrass, men må kjøpe ny. Gjelder det dyner også? Dyner kan jo evt renses eller legges i fryseren for å drepe evt bakterier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathie Skrevet 27. juli 2006 #3 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Jeg har hørt at man helst skal ha syntetiske dyner til babyer, men det er sikkert masse delte meninger om det som alt annet! Jeg har en 60x80 dyne til vogna og en 80x100 til senga... Endret 27. juli 2006 av Cathie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 27. juli 2006 #4 Del Skrevet 27. juli 2006 Vi har ikke dundyner til sønnen vår (annet enn i vinter - juniordyna som er 100x140 cm). De dynene som er syntetiske er like bra de. Vi brukte str 65x80 den første tiden og det var mer enn stort nok for en nyfødt pjokk. 80x100 forsvant han under uansett for han var så urolig i senga. Man kan ha brukte dyner. Vi har ei dyne som jeg hadde da jeg var lita, og det begynner jo å bli en stund siden. Men den ble sendt på rens først da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 27. juli 2006 #5 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Vi har to stk. i 65x80, en i dun og en syntetisk - henholdsvis til vugga og til vogna. Vi har også en 80x100 (også syntetisk) liggende til sprinkelsenga kommer i hus (skal arves men er ennå i bruk ). Den lille dundyna virker så god, og så var den på tilbud en dag - ellers så spiller det ikke så stor rolle. Det er vel best å se om det er noe allergi i familien, da ville jeg kanskje unngått dun?! Endret 27. juli 2006 av Windy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 27. juli 2006 #6 Del Skrevet 27. juli 2006 Får jo vinterbarn, så har voks-i-pose og skinnpose til vogna. Men trenger vel kansje en dyne til vogna når vinterkulda er over.... Blir vel å ha en dyne i senga og en til å ha i kurven/vogna... De er jo ikke så kostbare heller. Er kansje tidlig ute, men når ting er på tilbud slår jeg til, Sparer jo litt på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. juli 2006 #7 Del Skrevet 27. juli 2006 Vi har dyner kjøpt på jysk til begge våre små. Eldstemann er nå 18 mnd, og hans dyne er blitt vasket flere ganger, og den er fremdeles like fin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 28. juli 2006 #8 Del Skrevet 28. juli 2006 Vi har to 65*80 dyner som vi bruker nå, en i senga på soverommet og en vi bytter på å ha i vogna og vugga i stua ettersom hvor babyen er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 29. juli 2006 #9 Del Skrevet 29. juli 2006 Vi har en 65x80 som vi skal bruke til vogn og vogge... Så har vi to 80x100 til senga Alle går ann å vaskes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 29. juli 2006 #10 Del Skrevet 29. juli 2006 Må man kjøpe ny madrass? Har ny i sprinkelsengen, men ikke i kurven. Den er jo tilpasset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 29. juli 2006 #11 Del Skrevet 29. juli 2006 Må man kjøpe ny madrass? Har ny i sprinkelsengen, men ikke i kurven. Den er jo tilpasset... ← Det generelle rådet er å kjøpe ny madrass ja - pga krybbedød. Men det er ikke vanskelig å få tak i tilpassede madrasser, med skumgummi kan du jo bare skjære til selv (noen butikker gjør det for oss også). Jeg kjøpte fibermadrass som jeg skjærte til selv, det er sikkert mange andre her også som har litt mer erfaring når det gjelder dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 29. juli 2006 #12 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg har både tisselaken og vanlig laken oppå denne madrassen... Tror nok jeg lar det være med det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 29. juli 2006 #13 Del Skrevet 29. juli 2006 legg madrassen i fryseren i noen dager, så rister du den godt. Det skulle ta livet av de fleste overlevende basilusker Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 30. juli 2006 #14 Del Skrevet 30. juli 2006 legg madrassen i fryseren i noen dager, så rister du den godt. Det skulle ta livet av de fleste overlevende basilusker Murmel! ← Thanx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2006 #15 Del Skrevet 31. juli 2006 Nå har jeg jo ikke prøvd dette foreløpig da, men planen er å ha ei 65x80 dyne til vogna og ei til vogga. Disse er fra Kid, den ene arvet og den andre ny. Har vaska dem på 60 grader og antar at de er i orden. Har også ei 80x100 dyne som skal brukes når babyen blir litt større. Har ingen dundyner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå