Gjest brudegjest Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 vi skal ha et lite, enkelt bryllup med primaert familien tilstede. skal sef ha forloverne der. helgen etter skal vi ha en helt uformell vennefest (30-50 stk) med enkel mat og masse drikke. lurer pa hva dere synes om at vi evt ber to vennepar i tillegg til forloverne (som er single) til selve bryllupsselskapet. vi er veldig usikre pa om dette oppfattes som a og b lag, eller om det er greit. de to parene er hakket naermere enn de andre gjestene. lurer veldig.... hva synes de andre gjestene. lurer veldig.... hva synes KG jentene?!
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Jeg syns dere skal gjøre som dere har lyst til, jeg - men jeg skjønner at dere tenker tanken om at det kanskje kan oppfattes feil av de andre venneparene som kun inviteres til vennefesten om noen også er bedt i bryllupet. Men på en annen side - noen venner er jo nærere enn andre, og det vet jo sikkert de det gjelder også, tror du ikke? Vi hadde også et lite, enkelt bryllup med kun den nærmeste familien og forloverne med følge til stede, og selvom jeg kunne tenkt meg å be noen venner, så følte jeg at det ble vanskelig å "velge" ut noen og ikke andre. Derfor sa jeg det som det var til vennene mine at jeg gjerne skulle hatt dem der på den store dagen, men at vi hadde bestemt oss for kun å invitere familie. Jeg tenker at dere jo kan forklare de som "kun" er invitert til vennefest hvorfor dere har valgt å gjøre det som dere gjør det - da burde det jo ikke bli noen sure miner. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #3 Skrevet 27. juli 2006 Dere gjør selvsagt som dere vil, tror de fleste vil forstå. Likevel mener jeg at det ikke bare kan oppfattes som, men at det faktisk blir et A- og et B-lag om noen blir invitert i bryllupet og andre ikke. Dere gradere vennenes verdi/nærhet ved å kun invitere noen til bryllup, og resten til en fest senere. Men, på den annen side, sånn er det jo, noen er rett og slett nærere venner enn andre... Dere må finne ut hva som er viktigst for dere, "rettferdighetsprinsippet", eller at de som er viktigst for dere er til stede i bryllupet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå