Gjest Trigger Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Høyskolen/ universitetet ber om en urinprøve for du begynner å skolen. Ville du fortsatt gått der?
Arkana Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 Dette er ikke uvanlig i England i allefall. Da jeg studerte der måtte vi alle, i løpet av de første ukene, en tur til universitetes sykepleier hvor vi ble målt og veid (og hun regnet ut BMI), måtte skrive ned evt sykdommer og hvem som skulle kontaktes i tilfelle noe skjedde. Husker ikke helt hva mer det var, muligens blodtrykk? Det var ingen omfattende greier i allefall. Urinprøve hadde de sluttet med akkurat før jeg begynte, men det måtte (man kunne sikkert ha nektet, men er det nå så farlig?) alle som begynte årene før gjøre.
Gjest lilletroll Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Høyskolen/ universitetet ber om en urinprøve for du begynner å skolen. Ville du fortsatt gått der? ← Ja, hvorfor ikke...har ikke noe å skjule jeg..
Colargol Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Jeg skal gå på en offentlig høgskole her i norge til høsten nå og må testes for tuberkulose før jeg får starte! Vet og at flere skoler i utlandet både tar blodprøver og urinprøver før skolestart! Er vel mest når man skal gå linjer som fører til at man skal jobbe tett med barn, eldre eller syke mennesker, men også fordi mange skoler tilbyr et fast opplegg med lege, tannlege osv. for alle sine studenter og da er det greit å ha litt info på forhånd hvis noe skulle skje!
Gjest Chrizzy Skrevet 27. juli 2006 #6 Skrevet 27. juli 2006 Om de hadde spurt om det så var det vel vanlig praksis og noe alle måtte gjennom, så jeg hadde vel gjort det. Om de bare hadde spurt meg så hadde jeg blitt rasende!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå