Søtpotita Skrevet 29. juli 2006 #21 Skrevet 29. juli 2006 (endret) For ei veke sidan kom ein ung polsk gut til oss og hevda at han selde bilder for å finansiera studiar. Men han viste ikkje fram legitimasjon, og når eg sa at eg ikkje var interessert så spurte han om eit glas vatn. Greit nok det, men eg lukka døra mens eg gjekk inn og henta det...Han såg snill og grei ut, men blir litt mistenksom uansett. Endret 29. juli 2006 av Årolilja
Viviwoom Skrevet 29. juli 2006 #22 Skrevet 29. juli 2006 Jeg er også mistenksom til sånne, spesielt etter at organisert tigging har "eksplodert", selv i bittesmå bygder som den jeg bor i. Nå er det en del år siden jeg har fått noe særlig sånt på døra. Etter at jeg fikk satt opp ordentlig gjerde rundt hagen, får bikkja gå ut og inn som den vil, så lenge jeg er hjemme. Den stopper folk den ikke kjenner før de kommer inn porten . Lager et helsikes leven. Også er det ikke akkurat en liten hund, heller. Så for tiden får jeg hverken besøk av tiggere, selgere eller jehovas vitner
*Tigerlilja* Skrevet 29. juli 2006 #23 Skrevet 29. juli 2006 Jeg hadde en slik kunster "student" og han solgte bilder. Han lurte pent på om jeg kunne engelsk, og jeg sa selvfølgelig ja. Han pratet litt (og han snakket engelsk veldig bra) og så lurte han på om jeg ville kjøpe et av bildene. Jeg spør han pent på engelsk om han har en politi-tillatelse for å selge på dørene han kunne vise meg. og gjett! Han kunne plutselig ikke engelsk. Merkelig.... Jeg gjør dette med alle som kommer for å selge meg noe på døra, og har de ingenting å vise (ingen jeg har kommet over har hatt det i allefall) så sier jeg pent hade og ber dem gå. Bare et lite tips hvis dere har noen på døra som er vanskelig å bli kvitt....
Søtpotita Skrevet 29. juli 2006 #24 Skrevet 29. juli 2006 Jeg spør han pent på engelsk om han har en politi-tillatelse for å selge på dørene han kunne vise meg. og gjett! Han kunne plutselig ikke engelsk. Merkelig.... Jeg gjør dette med alle som kommer for å selge meg noe på døra, og har de ingenting å vise (ingen jeg har kommet over har hatt det i allefall) så sier jeg pent hade og ber dem gå. Bare et lite tips hvis dere har noen på døra som er vanskelig å bli kvitt.... ← Eg og spurte denne guten kva han skulle studere, og då blei han plutseleg veldig dårleg i engelsk og kunne ikkje svare på spørsmålet...
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #25 Skrevet 30. juli 2006 Jeg forstår ikke helt hvorfor dem ikke blir tiltalt for svindel. Det er greit nok at det er lov å tigge og det synes jeg det fortsatt skal være, men det er ikke lov å si at man samler inn penger til et formål for så å bruke pengene til noe annet. Det finnes allerede en lov som det er mulig å bruke mot slik oppførsel.
Angelheart Skrevet 1. august 2006 #26 Skrevet 1. august 2006 Jeg hadde senest for et par uker siden ei dame på døren som leverte en lapp der det sto en historie om et barn med leukemi. Jeg sa bare "nei, dessverre" med en eneste gang, men da begynte hun å trygle og be. Til slutt ga hun seg, men da ba hun om et glass vann. Jeg tenkte at hun var nok tørst (det var tross alt 30 varmegrader ute...), så jeg sa at jeg skulle hente vann. Jeg lukket døren da jeg gikk inn, tappet vann i glasset og gikk ut igjen. Da var dama borte, gitt......... Hun var vel ikke så tørst, da...... Men skjønner godt at mange gir penger til slike, for historiene de har på lappen kan ofte være ganske triste..... Spesielt eldre mennesker er enkle bytter for disse svindlerne, dessverre......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå