Gå til innhold

Vil gifte oss....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og forloveden planlegger å gifte oss til neste år.

En ting er vi enig om: vi skal IKKE gifte oss i kirken!!!

- ingen av oss har forhold til kirken

- vil ikke ha salmer under sermonien

- en venninne skal synge for oss og da skal det være lov til å klappe etterpå!!!

Så kommer det store spørsmålet: Hvor og Hvordan?

Kanskje vi må bruke en dommer i stedet for prest da?

Vi vil veldig gjerne at min far skal føre meg opp til brudgommen, så det blir en slags sermoni som i et vanlig kirkebryllup. Lurte på å ha det ute, men vi bor langt mot nord, så det er mange forbehold å ta :forvirret:

Noen som har erfaringer? Ideer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Søk, og du skal finne. Det er MASSE tråder her om akkurat det samme.

Skrevet

Ta kontakt med human etisk forbund, så formidler de kontakt med en vigsler i ditt område. Hos dem kan du i svært stor grad bestemme din egen seremoni.

Gjest Gjest
Skrevet

Var akkurat i et human-etisk bryllup.

Brudeparet fikk en nydelig personlig sermoni, akkurat passe høytidelig.

Anbefaler deg på det varmeste å kontakte dem!

Skrevet

Tusen takk for tips og råd.

Har faktisk meldt oss ut av statskirka og inn i Human-Etisk Forbund no :)

Har tenkt på å melde meg ut av statskirka lenge, men ikke funnet noe alternativ før nå....

Nå er det bare å planlegge VÅRT bryllup og glede oss til en personlig, folkelig, romantisk og koselig sermoni ute i det fri :)

Skrevet (endret)
Jeg og forloveden planlegger å gifte oss til neste år.

Ideer?

Vil du ha et unitarbryllup der du måtte ønske det og klappe så mye dere vil og velge hva dere vil ha av sanger og kan bruke dette ritualet http://vigsel.unitarforbundet.org/ og gjerne få tingene stort sett som dere vil ha det ut fra ritualet, så ta kontakt med unitarforbundet http://unitarforbundet.org

Du skal se at bryllupet deres i tillegg blir historisk, for dette bryllupsritualet er helt nytt.

Endret av Pastor Knut
Skrevet
Vil du ha et unitarbryllup der du måtte ønske det og klappe så mye dere vil og velge hva dere vil ha av sanger og kan bruke dette ritualet http://vigsel.unitarforbundet.org/ og gjerne få tingene stort sett som dere vil ha det ut fra ritualet, så ta kontakt med unitarforbundet http://unitarforbundet.org

Du skal se at bryllupet deres i tillegg blir historisk, for dette bryllupsritualet er helt nytt.

Vil ikke ha med bibelvers eller annet kristent innhold, så det hjalp meg lite.

Fant derimot det jeg ønsker på www.human.no

:)

Skrevet (endret)
Vil ikke ha med bibelvers eller annet kristent innhold, så det hjalp meg lite.

Fant derimot det jeg ønsker på www.human.no

:)

ja, HEF er OK og har meget fine ordninger og vigslinger. Flott dere fant fram. Lykke til.

Ps. Husk at HEF krever at minst en av dere er medlem i forbundet.

Endret av Pastor Knut
Skrevet
ja, HEF er OK og har meget fine ordninger og vigslinger. Flott dere fant fram. Lykke til.

Ps. Husk at HEF krever at minst en av dere er medlem i forbundet.

Vi har begge meldt oss ut av statskirken og inn i HEF :)

Gjest snart JA;-)
Skrevet

Ser du har fått mange svar, men vil nå bare si at det er også en mulighet å gifte seg hos byfogden. På tinghuset. Det skal vi gjøre i Bergen, og du får en akkurat så høytidelig stund som du ønsker. Har vært i flere vielser der før, og det er plass til ca 20 gjester der tror jeg.

Vi skal derfra rett til fotografene i flott bil, mens gjestene samler seg i det store lokalet som vi skal ha festen i. aiai vi gleder oss!

Dette er helt uten noen religiøse hentydninger eller andre krav. Kan snakke med vigsleren og si noen ord også, de er blitt ganske smidige.

Uansett lykke til med bryllupet alle sammen! Jeg tror vi har det meste under kontroll nå...

Skrevet
Ser du har fått mange svar, men vil nå bare si at det er også en mulighet å gifte seg hos byfogden. På tinghuset. Det skal vi gjøre i Bergen, og du får en akkurat så høytidelig stund som du ønsker. Har vært i flere vielser der før, og det er plass til ca 20 gjester der tror jeg.

Vi skal derfra rett til fotografene i flott bil, mens gjestene samler seg i det store lokalet som vi skal ha festen i. aiai vi gleder oss!

Dette er helt uten noen religiøse hentydninger eller andre krav. Kan snakke med vigsleren og si noen ord også, de er blitt ganske smidige.

Uansett lykke til med bryllupet alle sammen! Jeg tror vi har det meste under kontroll nå...

Takker og bukker!!!

Vi har bare kommet frem til hvor og hvordan, så vi har en laaaaaang vei med masse planlegging fremfor oss....

Byfogden var også et alternativ, men samboer mente det ble litt for upersonlig.

Vi skal gifte oss i et gammelt fort fra krigen med ordførerens tillatelse :ler:

Gleder meg uansett, jeg :)

Lykke til med bryllup - og gratulerer!!!

:blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...