Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Jeg er så lei denne varmen. Sminken flyter utover og gah! Hvordan får man kajal og øyenskygge til å sitte pent? Jeg har kajal rett under øyene, men den brer seg liksom nedover og bortover så jeg ser ut som en satanist eller noe. Øyenskyggen dabber av der den skal være, og samler seg til en strek på øyelokket. Noen snakker om at man bør vaske huden med Zalo eller Grønnsåpe, skylle godt og så påføre sminken. For da forsvinner noe av fettlaget og da skal sminken sitte bedre... Noen andre sier at det er lurt å bruke hårspray først (før øyenskyggen, vet ikke hvordan det er med kajalen). Tror ikke jeg tør prøve... Ingen av disse produktene bør være i kontakt med øyene, sant?
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Zalo, grønnsåpe og hårspray? Wæh! Har ikke aldri hørt om det jeg. Og kommer aldri til å prøve!! Jeg har farget øyevippene mine jeg nå, ellers blir det no makup i sommer varmen. Da får jeg nøye meg med en naturlig look.. Ikke sikkert det er så bra men
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 Jeg ville ærlig talt droppet øyeskyggen... Eventuelt bare hatt bittelitt skimmer på. Når det er SÅ varmt som det er nå, så vil den aldri sitte.. Finn enn vannfast eyeliner.. Feks Kanebo 38 grader Ikke vask deg med zalo eller bruk hårspray i hvert fall...
brumma* Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Ville holdt meg laaangt unna zalo og hårspray ja. Det har ingenting i et ansikt å gjøre! Jeg ville nok droppet både øyenskygge og kajal nå i sommervarmen, ihvertfall på dagtid.
vixen Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Bruker kun mascara og det går så fint som bare det. Tror jeg hadde satset på vannfast kajal/eyeliner om jeg skulle brukt det nå.
kitekatt Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Prøv øyeskyggebasen til art deco. den hjelper masse nOg bruk lyse skygger så det ikke synes sånn omden sklir ut litt...og ingen kajal under øynene, heller litt mørkere øyeskygge der og.
Gjest synseren Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Kajalen sitter som den skal nå i sommervarmen. Det er verre med øyenskyggen, den flyter rundt. Pudderet blir også svettet vekk i løpet av kort tid i varmen. Tror egentlig ikke det finnes noen tips mot det. En må bare finne seg i det tror jeg. Eventuelt bruke mindre sminke.
IdaC Skrevet 27. juli 2006 #8 Skrevet 27. juli 2006 Jeg bruker de flytende vannfaste øyenskyggene til Chanel, og de verken sklir ut eller striper seg i varmen. Sitter som støpt i mange timer. Clarins har en god vannfast eyeliner, den sitter godt, men trenger du egentlig det om dagen nå om sommeren? Og hold deg unna de rådene du har fått ang Zalo, grønnsåpe og hårspray. Zalo og grønnsåpe kommer mest sannsynlig til å tørke ut huden din og ødelegge den! Hårspray skal holdes vekk fra øynene. Det står jo på den at dersom den kommer i kontakt med øynene skal du skylle øyet godt og lenge med vann, og det er ikke uten grunn at de skriver det.
Gjest Kanelia Skrevet 27. juli 2006 #9 Skrevet 27. juli 2006 Prøv øyeskyggebasen til art deco. den hjelper masse nOg bruk lyse skygger så det ikke synes sånn omden sklir ut litt...og ingen kajal under øynene, heller litt mørkere øyeskygge der og. ← Enig i at Art Deco øyenskyggebasen er genial. Anbefales! Jeg bruker ikke eyeliner, så der har jeg ingen anbefalinger.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #10 Skrevet 27. juli 2006 Jeg har hørt at hårspray skal fungere, en vennine har prøvd det sier hun men jeg har aldri sett at hun faktisk har gjort det! Avataren til Kitekatt ligner på Veronica Orderud tjoho!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå