Lineek Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Jeg har lige fået nye briller. Jeg bruger nu -6 på begge øine. Jeg er blind uden. Bruger du briller eller kontaktlinser, og hvad styrker har du? Kan du se langt uden? Kan du læse uden?
Arkana Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Jeg bruker linser omtrent hele tiden, brillene brukes kun sent på kvelden når jeg leser på sengen. Bruker -6 og -6,5 så jeg ser ikke så mye uten linser og kan i hvertfall ikke lese uten så fremt jeg ikke holder boken inntil nesetippen.
Maja23 Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 Jeg har frem til nå nylig hatt godt syn,men begynte gradvis å merke at jeg ikke så så godt som jeg gjorde. Syntes dette var veldig rart,så jeg tok en synstest. Nå bruker jeg briller som er -1,5.
Gjest gjesta Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Jeg bruker kun linser, -7,5 og -8. Er ganske irritert fordi synet aldri ser ut til å ville stabilisere seg.
Gjest singel! Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Bruker briller mesteparten av tiden, men når det er sol og finvær bruker jeg helst linser for da kan jeg bruke vanlige solbriller. Og når jeg "doller" meg opp bruker jeg linser(på fest o.l.)....har såpass dårlig syn at jeg må bruke linser eller briller hvis jeg skal se noe annet enn "blur".
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Bruker egentlig briller, men føler jeg ser dum ut!
Festus Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Jeg brukte briller før.. men hater å bruke briller... nå bruker jeg døgnlinser som jeg tar på meg den 1. i måneden, og tar ut igjen den 30. Sover med dem om natta. Har -1 på begge øynene, og ser dermed uten linser/ briller, men får vondt i hodet og øynene dersom jeg ikke bruker noe.
Bobeline Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 Jeg har -1,25 på ett øye og +2.00 på det andre. Jeg bruker både briller og linser. Bruker linsene mest når jeg bruker solbriller siden det er mest praktisk for å korrigere synet. Ellers kan jeg lese både med og uten korrigering. Men jeg synes det er bset å bruke korrigering av synet når jeg jobber eller bruker datamaskinen.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #9 Skrevet 26. juli 2006 Jeg bruker linser omtrent hele tiden, brillene brukes kun sent på kvelden når jeg leser på sengen. Bruker -6 og -6,5 så jeg ser ikke så mye uten linser og kan i hvertfall ikke lese uten så fremt jeg ikke holder boken inntil nesetippen. ← Akkurat det samme her. (Bortsett fra at brillestyrken er litt sterkere. Husker ikke akkurat hvor mye.)
Vannflaske Skrevet 26. juli 2006 #10 Skrevet 26. juli 2006 Bruker egentlig briller, men føler jeg ser dum ut! ← Haha, jeg også! Bruker som regel linser. Men enkelte dager er jeg så trøtt og står opp så seint at det blir enklere å slenge på seg brillene enn å stresse med linsene. Har - 1.75 ellernoe nå, men ser gradvis dårligere
Montezuma Skrevet 27. juli 2006 #11 Skrevet 27. juli 2006 jeg bruker linser dag og natt. Har minus 9, så jeg ser ikke en ting uten! Klarer å gå fra sengen til badet den ene dagen i mndn jeg tar på nye linser
Grooo Skrevet 27. juli 2006 #12 Skrevet 27. juli 2006 Brukte linser i 8 år, hadde minus 6. Så tok jeg laseroperasjon for fire år siden, genialt
Elze Skrevet 27. juli 2006 #13 Skrevet 27. juli 2006 Jeg bruker linser omtrent hele tiden, brillene brukes kun sent på kvelden når jeg leser på sengen. Bruker -6 og -6,5 så jeg ser ikke så mye uten linser og kan i hvertfall ikke lese uten så fremt jeg ikke holder boken inntil nesetippen. ← Jepp. Bortsett fra at jeg bruker -10.
Daria Skrevet 27. juli 2006 #14 Skrevet 27. juli 2006 Bruker briller, +4.25 på det ene øyet og +0,25 på det andre (hvis jeg husker riktig...) Har brukt briller så lenge at jeg nesten synes jeg ser rar ut uten...
Scorpina Skrevet 27. juli 2006 #15 Skrevet 27. juli 2006 Har - 1.75 ellernoe nå, men ser gradvis dårligere ← Ja, jeg også! Bruker bare briller. Har prøvd linser men fikk ikke til å bruke de. Ble bare plunder....urk. Da jeg starta med briller hadde jeg -0,25 venstre og 0,75 på høyre. Er jo egentlig ingenting men nok til at jeg fikk vondt i hodet av å måtte myse når jeg skulle se på tv bl.a. Nå, 15 år etter at jeg starta med briller er jeg oppe i -1,50 venstre og -1.75 høyre. Skulle ønske man vant penger så hadde jeg vært den første til å bestille meg time for laseroperasjon til øyene!
Gjest *Just-Me* Skrevet 27. juli 2006 #16 Skrevet 27. juli 2006 Jeg bruker linser, men har briller også som jeg bruker en sjelden gang... Har -2,75. ser uten, men ser ikke å lese tekst på tv osv... Så helt blind er jeg ikke uten, men er avhengi av å bruke de hele tiden for det!
Gjest -eline- Skrevet 27. juli 2006 #18 Skrevet 27. juli 2006 Bruker begge deler, går i perioder hva jeg bruker mest, nå på sommeren går det mest i linser siden været er så fint og jeg trenger å bruke solbriller. Med -5.75 og -6.25 så klarer jeg meg ikke uten
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #19 Skrevet 27. juli 2006 Er der nogan som brukar briller med bifokale styrker? Eller læsebriller sammen med linserne?
Gjest 2324 Skrevet 27. juli 2006 #20 Skrevet 27. juli 2006 Har briller, men bruker de sjelden. Linser har jeg ikke. Har -0.75 og -1.0. Prøver å huske dem når jeg skal kjøre bil, og ser jeg filmer/serier på et annet språk enn, norsk, svensk, engelsk eller dansk må jeg ha brillene, ellers klarer jeg ikke leste teksten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå