Gjest Hedda Gabler Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Jeg skulle rydde litt i hagen, og ble i tvil da jeg skulle ta de avblomstrede rosene: Skal jeg fjerne bare de visne bladene, eller hele blomsten?
Toyita Skrevet 27. juli 2006 #4 Skrevet 27. juli 2006 Dette har jeg også lurt på. Klipper jeg da bort hele stilken - ned til neste blad, eller?
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #5 Skrevet 27. juli 2006 Aldri skjønt dette helt. Man klipper føst av den visne rosen, så klipper man de ned på høsten og så enda mer på våren?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. juli 2006 #6 Skrevet 27. juli 2006 Dette har jeg også lurt på. Klipper jeg da bort hele stilken - ned til neste blad, eller? ← Om du tar rett under hodet eller helt nede ved neste blad spiller ingen rolle for planta, bare du får vekk frøemnet. Det er imidlertid penere hvis du tar helt nede ved neste blad, så slipper du å få en stilk som stikker opp. Ang. beskjæring så er det forskjellig på forskjellige rosetyper. Konsulter en hagebok eller en gartner for råd om beskjæring av DIN rose.
Gjest Dingo Skrevet 27. juli 2006 #7 Skrevet 27. juli 2006 Bjørnsdatter du er god å ha!!!!!!!!!!! Har fanget opp mange gode tips fra deg
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. juli 2006 #8 Skrevet 27. juli 2006 Tusen takk Kjekt å kunne være til assistanse
Snuppelure Skrevet 28. juli 2006 #9 Skrevet 28. juli 2006 Du skal klippe 3-4 cm nedenfor frøkapselen. Har du en rose med flere blomstringer pr sommer kommer blomstring to fortere. Klatereroser skal som regel ikke beskjæres noe mer enn dette (heller ikke om hvøst eller vår).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå