Gå til innhold

Avblomstrede roser

Anbefalte innlegg

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Jeg skulle rydde litt i hagen, og ble i tvil da jeg skulle ta de avblomstrede rosene: Skal jeg fjerne bare de visne bladene, eller hele blomsten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg også lurt på. Klipper jeg da bort hele stilken - ned til neste blad, eller?

Gjest Gjest
Skrevet

Aldri skjønt dette helt. Man klipper føst av den visne rosen, så klipper man de ned på høsten og så enda mer på våren?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Dette har jeg også lurt på.  Klipper jeg da bort hele stilken - ned til neste blad, eller?

Om du tar rett under hodet eller helt nede ved neste blad spiller ingen rolle for planta, bare du får vekk frøemnet. Det er imidlertid penere hvis du tar helt nede ved neste blad, så slipper du å få en stilk som stikker opp.

Ang. beskjæring så er det forskjellig på forskjellige rosetyper. Konsulter en hagebok eller en gartner for råd om beskjæring av DIN rose.

Gjest Dingo
Skrevet

Bjørnsdatter :klem: du er god å ha!!!!!!!!!!!

Har fanget opp mange gode tips fra deg :dagens-rose:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Tusen takk :) Kjekt å kunne være til assistanse :)

Skrevet

Du skal klippe 3-4 cm nedenfor frøkapselen. Har du en rose med flere blomstringer pr sommer kommer blomstring to fortere.

Klatereroser skal som regel ikke beskjæres noe mer enn dette (heller ikke om hvøst eller vår).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...