Gjest Jente20 Skrevet 31. desember 2002 #1 Del Skrevet 31. desember 2002 Hei, jeg er en jente på 20 år som trenger litt hjelp her. Jeg har vært sammen typen min i et halvt år og nå vurderer vi å ha sex for første gang. Jeg aldri har gjort dette før og trenger litt råd og hjelp til å komme igang. Jeg har tenkt å bruke p-piller som prevensjonsmiddel. Men vet veldig lite om det. Siden jeg ikke kjente så godt til konsekvensene for sex uten prevensjon før, tenkte jeg heller ikke på det. Nå er det drøyt en uke igjen til jeg skal møte han, og jeg gruer meg skikkelig! Kan noen fortelle meg hvor jeg får tak i p-piller? Hvordan jeg skal bruke dem? Når jeg skal begynne å bruke pillene? Skal jeg spise dem dagen før vi skal ha samleie? Og hvor lenge må jeg spise dem? Dessuten lurer jeg også på om jeg MÅ dra til legen får å få de pillene? Jeg har ikke mulighet til å dra til legen nå, kan jeg likevel få tak i P-piller noen steder?Er det mulig å få tak i reseptfrie P-piller? Jeg håper jeg får noen raske og fornuftige svar her. Ser fram til å høre fra mine medsøstere! Tusen takk på forhånd og ha en flott nyttårsaften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 31. desember 2002 #2 Del Skrevet 31. desember 2002 Wow, det var da masse på en gang For det 1: Om du skal treffe typen din om en uke så er det "for sent" angående p-pille bruken. Ingen p-pille er sikker dagen etter man har tatt den. De fleste pillene trenger en uke-14 dager på å kommme inn i systemet ditt. Dessuten anbefales det at man på noen piller begynner brettet første mensdag og hos noen første dag etter mens.' Hvordan du bruker dem kommer helt ann på hva slags p-pille merke du velger. Jeg har gått på Trionetta og Jasmin, og på disse typene har du 21 dager hvor du tar tabletter med hormoner, også 7 dager uten tabletter (sukkerpiller) Under den pillefrie perioden vil du få en mens lignende blødning. P-piller får du ikke uten resept nei. Du skriver ikke noe om dette er den første gangen for typen din eller ikke, men jeg vil uansett anefale deg og bruke kondom. Da er du beskyttet mot både graviditet og kjønnsykdommer. For dem finnes det også en del av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 1. januar 2003 #3 Del Skrevet 1. januar 2003 Dra til legen! P-piller er ikke noen lek og du bør også ha en grundig undersøkelse og legen må vite om noen i din familie har noen sykehistorie. Sånt er ikke så enkelt som du tror og du kan ikke bare begynne på noe sånt dagen før du skal ha sex. Da anbefales heller kondom!!! Helt enig med Thea. Tar du ikke hensyn til kjønnssykdommer ? Ta vare på deg selv!!! Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 1. januar 2003 #4 Del Skrevet 1. januar 2003 Ikke meningen å være ufin men du høres altfor umoden og uopplyst ut til å kunne ha ett forsvarlig og trygt sexliv. Du burde skaffe deg info om sex og kjønnssykdommer og ha en skikkelig prat med en lege før du har sex med kjæresten din. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå