Gjest Megeli Skrevet 26. juli 2006 #1 Del Skrevet 26. juli 2006 Hei! Noen som vet hva det koster å få en takstmann (ikke eiendomsmegler) til å sette verditakst på et hus? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #2 Del Skrevet 26. juli 2006 Mener vi betalte rundt 2000,- Denne takstmannen ble formidlet gjennom banken vi skulle selge gjennom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple- Skrevet 27. juli 2006 #3 Del Skrevet 27. juli 2006 Mener vi betalte rundt 2000,- Denne takstmannen ble formidlet gjennom banken vi skulle selge gjennom.. ← Tror vi betalte bortimot 4000, jeg! Lønner seg sikkert å sjekke litt, det er mange av dem. Hvis du skal ha takst for å refinansiere lånet ditt, får du trukket det av på selvangivelsen neste år. Bare sånn apropos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #4 Del Skrevet 27. juli 2006 Du trenger IKKE takst fra takstmann for refinansiering av bolig. Dette får du gratis av de fleste eiendomsmeglere - og de bankene jeg har vært borti sier det holder med meglertakst.. Vi hadde takst i forbindelse med salg av bolig og betalte 2500,- i Oslo for 4 år siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #5 Del Skrevet 27. juli 2006 Tusen takk for svar! Skal bruke taksten i forhold til å kjøpe min eks ut av huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Terje* Skrevet 27. juli 2006 #6 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Takstmenn ligger vel som regel på rundt 3000-3500 inkl mva. Om du kun trenger en sum til refinansiering er det bare å kontakte en eiendomsmegler, de fleste av oss gjør dette gratis og uforpliktende. Litt avhengig av hva din mann krever kan det være greit å bruke megler, i.o.m at det ikke koster dere noe. MEN - husk at takstmannen gjør en mye grundigere jobb, med tanke på å sjekke fukt, råte osv: (Noe som forøvrig kan slå ut begge veier). Endret 27. juli 2006 av *Terje* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #7 Del Skrevet 27. juli 2006 En takstmann blir det mest rettferdige for begge parter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 27. juli 2006 #8 Del Skrevet 27. juli 2006 Å få taks på huset koster alt fra ca 2-4000 kr.... Men det er nye regler nå og du kan få megler til å ta taksten GRATIS. DU får taksten på papiret fra megler..... så du sparer penger på det og det er like gyldig. Vi gjorde det på huset her for noen dager siden bare.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2006 #9 Del Skrevet 27. juli 2006 Vi betalte 1500,- for takst fra megler vi Jeg burde vel føle meg snytt. Men vi sjekket med to forskjellige meglerhus og begge sa det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 28. juli 2006 #10 Del Skrevet 28. juli 2006 Snakka med takstmann igår (ikkje megler), og han skal ha 2500 kr for ei verdivurdering av huset vårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #11 Del Skrevet 19. august 2006 Hei! Noen som vet hva det koster å få en takstmann (ikke eiendomsmegler) til å sette verditakst på et hus? På forhånd takk! ← Det er STØRRELSEN på huset som bestemmer hvor mye taksten skal koste! Jo større hus og eiendom jo større regning, men rundt 2500-6000 er helt vanlig.....vi har hatt både stort hus og lite hus så vi har betalt både lav sum og høy sum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå