carolina78 Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Jeg og samboer skal bli gudforeldrene tl en nydelig jentebaby. Hva bør vi gi i gave? penger? evt. hvor mye er for lite. Hva er det som er vanlig?
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Vi gav ein slagbenk frå www.malurten.no til nevøen vår då han vart døypt i fjor sommar. Den vart stor suksess!
Bobeline Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 Jeg pleier å gi sølv sparebøsser, eller sølvramme som kan brukes til å ramme inn bilder av dåpsbarnet.
tingeling Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Når vår lille gutt hadde navnefest ønsket vi oss (til han) bøker blant annet. Fikk en kjempe fin sangbok som han har hatt masse glede av (elsker at mamma synger uansett hvordan det låter). Dessuten fikk han en liten stol som var malt med et koselig barnemotiv og mad hans navn og fødselsdato på. Også kjempe fin! tingeling
Glede! Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Jeg ville ikke gitt penger. Datteren vår fikk smykkeskrin med et gullkjedet oppi av fadderne sine synes det var en veldig fin gave! og av de andre fadderne fikk hun barnebibel, det satte vi og stor pris på!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Jeg fikk penger til min dåp, av besteforeldrene mine. Da jeg ble gammel nok til å flytte for meg selv, var det nok på kontoen til å betale depositumet. Beste gaven jeg kunne fått
Flugelhorn Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Jeg kjøpte sangbok og eventyrbok til min gudsønn...... Ble kjempegodt motatt Håper selv den lille vår får det samme når han skal døpes... Har fortsatt den sangboka jeg selv fikk til dåpen, og synes det er kjempekjekt å ha
Scorpina Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 Da min halvbror skulle døpes oppretta jeg en bankkonto til han. Satte inn 500,- (dette var i -92) på konto'n da. Til hver bursdag og jul har jeg satt inn penger til han så nå står det, ved siste sjekk før sommeren rundt 15.000,-! Småååpent vil jeg si ja hehe... Jeg fortalte han om pengene til jul i fjor og han ble sååå glad for han skulle bruke pengene til sertifikatet noe jeg sa var en god ide.
Murmelmy Skrevet 27. juli 2006 #9 Skrevet 27. juli 2006 Jeg har kjøpt Aschougs Store Barnelleksikon til min venninnes lille jente som skal døpes snart. ca 350 kr.
Litt Lost Skrevet 27. juli 2006 #10 Skrevet 27. juli 2006 En ring eller smykke som er for bruk når jenten blir stor kanskje? Gi noe som kan brukes eller har en type verdi. Penger, smykker, maleri (?), bøker, klær (festdrakt for 17. mai f.eks.) o.l. Synes det er mange "tåpelige" og ubrukelige dåpsgaver. Vi kommer aldri til å fylle de to småeskene med hårlokk eller en første tann. Til nå har dette bare blitt liggende i en skuff.
Gjest razmatazz i.i. Skrevet 27. juli 2006 #11 Skrevet 27. juli 2006 Vi tok med oss den lille niesen til samboer til et sted som heter glazed & amused hvor man kan male keramikk selv. Der fikk hun maling på føttene som ble brukt til å lage fotavtrykk på en tallerken. Deretter malte jeg litt blomster rundt og navn og dåpsdato. Ble kjempefin! Tallerkenen har et lite hull så den kan henges på veggen
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #12 Skrevet 27. juli 2006 Min tantunge skal snart døpes. Jeg skal gi gavekort på 1 - års fotografering.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #13 Skrevet 27. juli 2006 Krakk eller lignende fra malurten er veldig flott da.. Det har våre barn fått - om enn til annen anledning.. (det er et tips å sjekke leveringstid imidlertid.. Jeg venta på en postkasse fra Malurten i 8 måneder... )
Nitha Skrevet 29. juli 2006 #14 Skrevet 29. juli 2006 Vi ba helt spesifikt om å få slippe å få dåpsrullholder og disse stupide nederst-i-skuffen-tingene, men vi fikk alt likevel Det vi ønsket oss var smykkeskrin med spillende ballerina. Det fikk vi, men det er veldig lite. På dopskjolen.no (det er flere adresser på den butikken) har de et par litt større som vi egentlig ville ha. Ønsket oss også gyngehest. Det har vi kjøpt selv nå. Husfliden og en del lekebutikker har gyngesau, som ser håndlagd ut og er veldig flott. Den koster 700 tror jeg. Vi fikk også gavekort på fotografering, og det er veldig fint å få. Bøker fikk vi også. Både Egners klassikere og andre med store bilder. En gavepakke med Egner er jo supert å få! Hvis det er jente, er det jo også fint med en sølje som hun kan ha til småpikeutgaver av festdraktene. Smaken er jo som baken, men vi satte i alle fall mest pris på alt vi fikk som ikke var i gull, sølv eller tinn, for å si det slik. Fru Nitha
foxie Skrevet 29. juli 2006 #15 Skrevet 29. juli 2006 jeg kjøpte en ramme med en slags leire hvor du tar avtrykk av barnets hånd og fot....denne leira herdes og blir veldig fin. dette var en ramme med to sider... ene siden til avstøp og den andre siden til bilde....
Grooo Skrevet 29. juli 2006 #16 Skrevet 29. juli 2006 På dopskjolen.no (det er flere adresser på den butikken) ← KOmmer ingen veimed den adressen jeg...
Gjest Kermit Skrevet 29. juli 2006 #17 Skrevet 29. juli 2006 Eventyrbøker er flott. Det kan barnet ha glede av senere og kanskje etterhvert gi videre til egne barn.
Linn3c Skrevet 30. juli 2006 #18 Skrevet 30. juli 2006 Me gav ein slik høgdemålar til fadderbarnet vårt i vår. Denne er ei litt uvanleg gåve, me er litt "typisk" dåpsgåve likevel, er i tinn/sølvplett øvst, der ein heng han opp. Veldig godt motteke av foreldra. Dei har hengt han opp og begynt å bruka han allereie.
Nitha Skrevet 30. juli 2006 #20 Skrevet 30. juli 2006 KOmmer ingen veimed den adressen jeg... ← Sorry, www.dku.no er en av adressene. Ligger nederst på siden under "gaver". Fru Nitha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå