Gjest Odense Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 En våpenhvile vil være som en seier for terrorgruppen Hizbollah. De har da tid til å samle troppene og bli større. Dette betyr at Iran og Syria igjen kan begynne å bygge opp Hizbollah ved å gi dem raketter og andre våpen.
punktom Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Jeg regner med at du lever på en av sidene av grensa siden du kan uttale deg så absolutt om dette. Ulikt deg, så antar jeg at de fleste der nede ikke ønsker at krigen skal fortsette helt til hele Libanon er utslettet. For det er det som må til skal Israel fortsette å bruke dagens strategi for å fjerne Hizbollah. Men jeg antar at også Israels regjering snart er fornøyd. Det er viktig å ha en skremt befolkning, og således er terror effektivt. Og Israels siste operasjoner vil ikke kunne føre med seg annet enn status quo eller en verre situasjon. Jeg begynner å lure på om det er en eskalering Israel ønsker, slik at de får "legitime" årsaker til å ta deler av Libanon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå