lillesky Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Jeg har i mange år skrytt av og anbefalt Skandiabanken til alle jeg kjenner, mange har også blit kunder der. Men nå føler jeg meg "snytt". To ganger på to måneder har de dummet seg ut kraftig. Jeg har bare snakket med to av kundebehandlerne der, så jeg vil ikke si at alle er dårlige, men de to... Iallefall han ene, som påsto at alt var min feil, og ikke ville finne noen løsning. Noen flere som har opplevd at Skandiabanken ikke er så bra når det kommer til stykket? Jeg har forresten byttet bank nå...
Arwen Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Jeg har bare ringt kundeservice der en gang jeg, og det var en positiv opplevelse. Han forklarte meg hvordan det jeg lurte på fungerte i tillegg til å sende meg en mail med beskrivelsen. Nå var det ikke noen stor greie jeg lurte på da, så kan jo hende de bare er hyggelige når svaret er enkelt
lillesky Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2006 Ja, jeg tenker mest på de "store" tingene.
Gjest fluesmekker Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Har hatt Skandiabanken i to år og er veldig fornøyd med banken. Jeg mister, blir bestjålet og ødelegger bankkorta mine i ett sett, og de har alltid vært behjelpelig med det; annet kundeservice en det har jeg ikke hatt behov for.
Malama Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Jeg har hatt skandiabanken helt siden den var helt ny, men bar htt behov for kundeservice en gng, det var da jeg rota bort bankkortet mitt, og måtte få nytt (dessverre, mitt første var nemlig så gammelt at et hdde bilde på, men når jeg fikk nytt ble det uten ) Da var de meget hjelpsomme og grie i alle fall. Men jeg har ikke hatt "store" problemer, så det vet jeg ikke noe om heller.
brumma* Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Jeg er kjempefornøyd med Skandiabanken. De har alltid vært behjelpelige med stort og smått! Og Malama: så rart at du fikk nytt kort uten bilde. Jeg har fått nytt kort 2 ganger- med bilde.
Malama Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Ja, men mitt måtte sperres pga at jg trodde det var mistet (men det var bare gjemt seg i foret på lommeboka) og da måtte jeg bestille nytt, og da fikk jeg dessverrre uten bilde. Fordi det var et nytt kort, med nytt kortnummer (hele poenget med å sperre det gamle) Og dessverre, når det er sprret, så kan de ikke åpne det igjen
Gjest Virvel Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 Jeg har bare positive erfaringer med Skandiabanken (men har heller ikke hatt noen virkelig store problemer). I fjor sommer hadde jeg en del problemer med visakortet mitt (sannsynligvis en veske med magnetlås som var synderen ), og ble skikkelig imponert over hvor raskt de ordnet opp i saken. De har jo også døgnåpen telefon, det er et stort pluss. (I min forrige bank var det så godt som umulig å komme igjennom på telefonen, og mail tror jeg rett og slett ikke de leste...)
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #9 Skrevet 26. juli 2006 hva eksakt gikk problemet ut på da lillesky? KAN det være at det faktisk var din feil, slik kundebehandleren mente?
Bobeline Skrevet 26. juli 2006 #10 Skrevet 26. juli 2006 (endret) Jeg opplevde å bli svindlet for alle sparepengene mine som jeg hadde plassert hos Skanadiabanken. Transaksjonen kom fra USA, og i følge Skandiabanken hadde mitt visakort blitt brukt i USA. Jeg sendte inn kvitteringer fra bankkortet mitt som beviste at jeg hadde vært i Norge og Sverige den aktuelle dagen, men det hjalp ikke. Jeg reiste til nærmeste politistasjon, og meldte forholdet der. Politibetjenten ringte til Skandiabanken og spurte horfor banken ikke ville sperre bankkortet og konto når kunden deres ble lurt, og om hvorfor de lot beløpet bli trekt fra konto når jeg hadde slått alarm om dette og fremlagt bevise om hvor i verden jeg hadde vært den aktuelle dagen. Til dette fikk politibetjenten svar om at Skandiabanken skulle sende epost hvor de skulle garantere at hvis dette var svindel ville jeg få beløpet dekt av bankenes innsamlingsfond som dekker kunders tap etter svindel, og at de skulle sperre bankkort og konto. Dette er tre år siden og jeg har fremdeles ikke mottatt eposten, og jeg har etterlyst den en rekke ganger. Jeg klaget saken for bankklagenemda, som enstemmig dømte i min favør. Jeg skulle få tapet dekt siden forholdet var anmeldt og at bankkort og konto var sperret. Videre mente de at Skandiabanken måtte stille med rentefritt lån for å dekket tapet av sparepengene mine frem til beløpet kunne hentes ut av bankenes innsamligsfond. Når jeg så ringte Skandiabanken etter å ha sendt inn dokumenter fra bankklagenemda, fikk jeg beskjed om at denne dommen ville de ikke følge, og at de ikke så noen grunn til å snakke mer med meg om saken. Jeg har heller ikke fått avsluttet konto som det sperrede bankkortet tilhører, fordi Skandiabanken mener jeg må finne bankkort først, og deretter sende dette til banken. Under dette svindelforsøket fikk jeg mest hjelp fra DnB, og ikke fra Skandiabanken som på den tiden var min bankforbindelse. De hjalp meg med å kreve inn pengene tilbake fra firmaet i USA, som ble plassert i fond hos DnB. Jeg er kunde i Skandiabanken fortsatt, grunnet at jeg ikke får avsluttet konto. Endret 26. juli 2006 av Bobeline
lillesky Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 26. juli 2006 Bankkort har jeg også bestilt, mange ganger, uten problemer. Gjest: selvsagt kan jeg ta feil. Alle mennesker kan ta feil. Men det verste var at kundebehandleren ikke ville finne en løsning på problemet, kun kverulere. Det ene problemet var at jeg opprettet en avtale giro, som jeg slettet, for jeg ville heller ha e-faktura. Når jeg logget inn, og hos selskapet jeg skulle betale til, sto det at jeg hadde e-faktura avtale. Men jeg fikk hverken e-faktura eller avtale giro i banken, kun purreregning i posten (og medfølgende purregebyr). Banken sier at det begge deler er gyldig hos dem, derfor kommer det ingen regning hos meg, fordi det er kluss i systemet. Det har banken innrømmet selv. Men nå er det dukket opp en ny (og annen) sak, og den er jeg sikker på ikke er min skyld. Bobeline: bruker du Skandiabanken fortsatt? Eller står bare kontoen der?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #12 Skrevet 26. juli 2006 Jeg opplevde å bli svindlet for alle sparepengene mine som jeg hadde plassert hos Skanadiabanken. Transaksjonen kom fra USA, og i følge Skandiabanken hadde mitt visakort blitt brukt i USA. Jeg sendte inn kvitteringer fra bankkortet mitt som beviste at jeg hadde vært i Norge og Sverige den aktuelle dagen, men det hjalp ikke. Jeg reiste til nærmeste politistasjon, og meldte forholdet der. Politibetjenten ringte til Skandiabanken og spurte horfor banken ikke ville sperre bankkortet og konto når kunden deres ble lurt, og om hvorfor de lot beløpet bli trekt fra konto når jeg hadde slått alarm om dette og fremlagt bevise om hvor i verden jeg hadde vært den aktuelle dagen. Til dette fikk politibetjenten svar om at Skandiabanken skulle sende epost hvor de skulle garantere at hvis dette var svindel ville jeg få beløpet dekt av bankenes innsamlingsfond som dekker kunders tap etter svindel, og at de skulle sperre bankkort og konto. Dette er tre år siden og jeg har fremdeles ikke mottatt eposten, og jeg har etterlyst den en rekke ganger. Jeg klaget saken for bankklagenemda, som enstemmig dømte i min favør. Jeg skulle få tapet dekt siden forholdet var anmeldt og at bankkort og konto var sperret. Videre mente de at Skandiabanken måtte stille med rentefritt lån for å dekket tapet av sparepengene mine frem til beløpet kunne hentes ut av bankenes innsamligsfond. Når jeg så ringte Skandiabanken etter å ha sendt inn dokumenter fra bankklagenemda, fikk jeg beskjed om at denne dommen ville de ikke følge, og at de ikke så noen grunn til å snakke mer med meg om saken. Jeg har heller ikke fått avsluttet konto som det sperrede bankkortet tilhører, fordi Skandiabanken mener jeg må finne bankkort først, og deretter sende dette til banken. Under dette svindelforsøket fikk jeg mest hjelp fra DnB, og ikke fra Skandiabanken som på den tiden var min bankforbindelse. De hjalp meg med å kreve inn pengene tilbake fra firmaet i USA, som ble plassert i fond hos DnB. Jeg er kunde i Skandiabanken fortsatt, grunnet at jeg ikke får avsluttet konto. ← bobeline, hvis dette stemmer bør du kontakte media. da tenker jeg saken er raskt ute av verden...
Gjest gjesta Skrevet 26. juli 2006 #13 Skrevet 26. juli 2006 Jeg har vært i kontakt med kundeservice i Skandiabanken flere ganger. For både små og store ting. (Den ene gangen ble kortet stjålet, og pengene rant ut av konto. Fikk god hjelp, og alle pengene tilbake fra VISA vha Skandiabanken.) Jeg har altså kun gode erfaringer med Sakndiabanken og kundeservicen der.
Bobeline Skrevet 26. juli 2006 #14 Skrevet 26. juli 2006 Bankkort har jeg også bestilt, mange ganger, uten problemer. Gjest: selvsagt kan jeg ta feil. Alle mennesker kan ta feil. Men det verste var at kundebehandleren ikke ville finne en løsning på problemet, kun kverulere. Det ene problemet var at jeg opprettet en avtale giro, som jeg slettet, for jeg ville heller ha e-faktura. Når jeg logget inn, og hos selskapet jeg skulle betale til, sto det at jeg hadde e-faktura avtale. Men jeg fikk hverken e-faktura eller avtale giro i banken, kun purreregning i posten (og medfølgende purregebyr). Banken sier at det begge deler er gyldig hos dem, derfor kommer det ingen regning hos meg, fordi det er kluss i systemet. Det har banken innrømmet selv. Men nå er det dukket opp en ny (og annen) sak, og den er jeg sikker på ikke er min skyld. Bobeline: bruker du Skandiabanken fortsatt? Eller står bare kontoen der? ← Jeg har bare kontoen der. Bankkortet er sperret, og jeg har ikke bestilt nytt. Jeg tør ikke bruke bankkort fra Skandiabanken lenger. Det var ikke småpenger jeg mistet heller. Jeg hadde spart opp nesten en kvart million for å gå på skole, og det ble borte før DnB hjalp meg. Jeg går ut ifra at jeg fikk hjelp siden jeg opprettet kundeforhold der, men mesteparten måtte jeg ordne opp i selv. Det vil si å kontakte det amerikanske firmaet som da returnerte pengene mine. Jeg har både ringt og skrevet til Skandiabanken for å få konto slettet, og svaret jeg fikk er at de ikke sletter konti hvor bankkortet er meldt sperret. Først når bankkortet er kommet til rette vil jeg få avsluttet konto. Det er nærmere tre år siden dette skjedde, så nå har jeg bare latt det være. Kontoen står der, men blir ikke brukt. Om syv år vil kontoen bli slettet grunnet manglende bruk over ti år, og da får jeg det som jeg vil. Det jeg syntes var skummelt er at jeg har jobbet for en bank, og visste akkurat hva jeg skulle gjøre og hvilken dokumentasjon jeg måtte sende, og likevel klarte jeg ikke å ordne opp i problemet på egenhånd. Og mest av alt merker jeg det når venner av meg ringer Skandiabanken for samme grunn som meg (for eksempel at en butikk har trukket 1000 kroner for mye eller noe slikt) så får de hjelp over telefon. Jeg har virkelig talentet for å møte mindre hjelpsomme kundebehandlere i Skandiabanken.
Superlammet Skrevet 27. juli 2006 #15 Skrevet 27. juli 2006 Og Malama: så rart at du fikk nytt kort uten bilde. Jeg har fått nytt kort 2 ganger- med bilde. ← Hvordan i indre toten klarer du å få bestilt kort MED bilde?
Fakse Skrevet 27. juli 2006 #16 Skrevet 27. juli 2006 Hvordan i indre toten klarer du å få bestilt kort MED bilde? ← Om man ble kunde helt i begynnelsen kunne man velge mellom kort med bilde og kort uten bilde. De som har kort med bilde får dette automatisk fornyet når utløpsdatoen på det kortet de har går ut. Dette er egentlig en ordning som skandiabanken prøver å kvitte seg med, så ingen nye får kort med bilde.
Malama Skrevet 27. juli 2006 #17 Skrevet 27. juli 2006 Hvordan i indre toten klarer du å få bestilt kort MED bilde? ← Jeg bestilte da banken var helt ny, da fikk man det. De sendte med et skjema man måtte fylle ut med singaturprøve og sånn, og så måtte man sende med dokumentert kopi av leg og noe greier. De gikk bort fra dette ganske fort, da mange begynte å bli kunder og dette ble en for krevende jobb.
Superlammet Skrevet 27. juli 2006 #18 Skrevet 27. juli 2006 Med andre ord, man kan ikke få kort med bilde lenger. Villedende reklame er hva dere gir meg!
Malama Skrevet 27. juli 2006 #19 Skrevet 27. juli 2006 Man kan slett ikke få bilde med kort nei, og har evl ikke kunnet får det på mange, mange år. Jeg sa, og andre sa, at vi HADDE, men ikke at du kunne få. Jeg forklarte og også at jeg hadde hatt, men ikke har fordi jegmåtte få helt nytt, og da har uten nettopp fordi de ikke lenge gir det. Så villedende er det bare dersom du ikke leser alt
Litt Lost Skrevet 27. juli 2006 #20 Skrevet 27. juli 2006 Jeg har ikke hatt behov for å kontakte kundeservice selv. Men ble kontaktet av dem da jeg var på ferie i USA pga en telefon jeg tok i telefonkiosk med visakortet mitt. Jeg ringte for et stort beløp - og de ringte meg bare for å få bekreftet at kortet ikke hadde blitt misbrukt. Det kaller jeg service
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå