Gå til innhold

Pleier du å gi tips?

Fremhevede innlegg

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet

Men likefullt kan det være realiteten. Hvis du vet du får tips, godtar man kanskje lavere lønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg aldri tro, ikke i dette streike-året :ler:

men det er jo minstelønn, og de som er over 18 kan ikke tjene 70, og man må være 18 for å være servitør de fleste steder (mht. alkohol)

Skrevet
Kan jeg aldri tro, ikke i dette streike-året :ler:

men det er jo minstelønn, og de som er over 18 kan ikke tjene 70, og man må være 18 for å være servitør de fleste steder (mht. alkohol)

Nei, vi har ikke minstelønn i Norge. Ja, servitørene kan fint tjene 70 kroner timen (uten at jeg vet om dette faktisk er realiteten noe sted). Unntaket er dersom du er organisert og bedriften følger tariffavtaler, men det er jo en annen sak.

Skrevet
Nei, vi har ikke minstelønn i Norge. Ja, servitørene kan fint tjene 70 kroner timen (uten at jeg vet om dette faktisk er realiteten noe sted). Unntaket er dersom du er organisert og bedriften følger tariffavtaler, men det er jo en annen sak.

Jeg tror der fleste er det..

men tror ikke noen tjener så lite, mange skal jo leve av lønnen..

Skrevet

Man tipser fordi man får personlig service og som en anerkjennelse for service utenom det vanlige.

Jeg tror de som jobber på restauranter husker kjipinger som ikke gir tips. Og at de gir ekstra service til kunder som de vet tipser. Så da har jo de som tipser oppnådd det de vil.

I veldig mange butikker får de ansatte bonus dersom de gjør det bra. Og derfor er det viktig for dem også å yte god service, for å oppnå bonus.

Uansett, tips skal være frivillig. Man skal ikke presses til å tipse, dersom man ikke har råd eller ikke er fornøyd.

Skrevet
Jeg tror de som jobber på restauranter husker kjipinger som ikke gir tips. Og at de gir ekstra service til kunder som de vet tipser. Så da har jo de som tipser oppnådd det de vil.

Man husker heller de som tipset.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg gir sjelden eller aldri tips i Norge.

Skrevet

Ute på byen i bar gir jeg alltid tips hvertfall første gang. Det har nesten bestandig ført til at jeg får rask servering neste gang.

..men mest tips gir jeg når jeg er på en snurr. hmmmm....

I restauranter så avhenger det av service.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...