Gå til innhold

Gresk øy uten båt..

Gjest Båtredd

Anbefalte innlegg

Gjest Båtredd

Har allerede begynt å tenke på sydentur til neste vår, i mai kanskje. Vi er et par rundt 30 uten barn, og vi har lyst til å besøke en gresk øy hvor det er flyplass, så vi slipper å reise med båt (Jeg er livredd på sjøen uansett forhold).

Lurer litt på Skiathos eller Rhodos. Vi ønsker oss et forholdsvis rolig sted uten for mye bråk eller for mye vind, vi er heller ikke av den typen som henger på stranden hele dagen. Men det må være NOE å se på da. Gjerne en koselig promenade med fin utsikt. Og helst noe mer enn kjedelige suvenirbutikker. Hvis noen har gode forslag, nevn gjerne også hoteller som er verdt å bo på. Vi betaler gjerne en god del, så penger betyr ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Søk på Lilleput reiser, der er proffe på Hellas. Jeg var på zakhyntos i fjor, det er ei frodig øy med egen flyplass. De har en italiensk stil der, så er det den greske stemningen dere er ute etter er nok ikke det stedet. Men, det er ei utrolig flott øy å kjøre rundt på. Det ligger flere skjønne landsbyer i fjellene som er verdt å se.

Ha en god tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chios og Agia Fotia, ville jeg ha sagt for en fin strandpromenade. Vi bodde på Theoxenia et år, og der sitter man på balkongen og hører bølgeskvulpet mot stranden og ser båten sige forbi på sin vei mot Athen. I selve Agia Fotia er ikke så my sjoppingmuligheter, der er noen minimarkeder, noen tavernaer og bar, men drar man inn til Chios by, kan man sjoppe alt hjertet begjærer! Moteklær, husholdingsartikler, møbler, bøker... Alt en "storby" kan by på. Theoxenia er det Hellaswings som byr på, http://www.hellaswings.no Du kan også komme til Chios med http://www.lilleput.no begge med direktefly fra Gardermoen.

Selv har vi fullstendig fastnet i Megas Limnionas. Her er både park, strand og flott havsutsikt i tillegg til gode tavernaer og ikke minst trivelige mennesker. Vinden kan jeg ikke styre, den blåser når den blåser, men bråk er det ikke mye av det tør jeg nesten garantere!

Endret av Mixelite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det er jo også mulig å legge ferien til fastlandet også. Mange flotte badebyer langs kysten, og muligheten til å trekke opp i fjellet når det blir for varmt. fly til Athen og eventuelt leie bil, så er det mange muligheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chios er en fantastisk øy, kan anbefales på det varmeste. Det er noen år siden jeg var der nå, men mener at det passer godt for par uten barn. Der finnes flere typer organiserte turer man kan ta om en vil slippe å sitte i den deilige solen hver dag. Det er også mulig å ta dagstur til Tyrkia (se skinnklær, gull og tepper). Der er god mat, og selv om det er varmt så husk at dette er en øy så det blåser litt mer enn inne på fastlandet, deilig. Strendene er stort sett rullestein, hvilket betyr at en slipper å dra med seg halve stranden inn på hotellrommet etterpå. Men det anbefales da å ta med slipperser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chios passer fint for oss med barn også :-) Våre barn har mer eller mindre vokst opp med Chios som feriemål. Den yngste har vært på Chios årlig siden han var under året og kan visst ikke tenke seg en sommer uten.

Strendene er rolige og trygge for barn. Når det gjelder sten, kan jeg bare istemme! Vi liker heller ikke sand alle veier ;) og steinene er slipte og gode å gå og ligge på. Badesko/slippers er et godt tips dog, og de selges over alt på Chios virker det som. Vil man ha sandstrand, finner man dem også. Blant annet i Karfas, Lithi og Volissos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Parga, som er på fastlandet, er et romantisk og koselig lite sted. Kjempefin strand som heter Valtos + bystranda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...