Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LilSweetie
Skrevet

Og forsto mer enn meg?

Fascinerende film, men savnet scenen der Poirot samler alle sammen til slutt for å forklare intrigen ;)

Noen som skjønte noe mer? Vil forøvrig si at David Lynch' tips for hva man skulle se etter for å skjønne mer ikke hjalp nevneverdig mye...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tenk på alt som skjer før hun ene hovedpersonen våkner på sofaen (?) i den rekkehusliknende leiligheten som en lang drøm, dvs at personer, hendelser o.l blandes sammen og realistiske ting kan skje, samtidig som alt, i hvert fall det meste betyr noe for (eller er tolkninger av) hva som HAR skjedd. Du bør sikkert se filmen en gang til med dette i baktankene, jeg synes i hvert fall det er vanskelig å nøste opp etter å bare ha sett en sånn film èn gang.

Men helt klok tror jeg ikke man blir, da...

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror de hintene på coveret bare er fjoll for å lure oss mer!

Gjest LilSweetie
Skrevet
Jeg tror de hintene på coveret bare er fjoll for å lure oss mer!

:Nikke: Jeg fikk også den mistanken! Men skal prøve å se den en gang til!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror ikke det er noen bestemt "mening" i filmen- men den viser hvor tragisk Hollywood kan være. Folk kommer dit med drømmer og ingenting er som man tror osv i den duren. Fy så deppa jeg var da jeg hadde sett den på kino... :tristbla:

Etter å ha sett den ørten ganger, er min teori at første halvdel av filmen er "drømmeversjonen" for både hun lyse og hun mørke jenta. Etter at de får tak i den blå lille boksen, og hun mørke ser ned i den, snus alt på hodet: "Virkeligheten" slår til; vi får se hvordan det egentlig er. Hun lyse kom kanskje engang til LA for å bli skuespiller, men endte opp med å servere på en kafe osv....Men noe plott som man er vant til i andre filmer, skal det heller ikke være!

Skrevet

Hvis du søker på Mulholland Drive (google.com) så får du opp noen tolkninger.

Det er enkelte ting som går igjen (symboler) og litt sånt som er vanskelig å få med seg første gang an ser filmen.

Skrevet

Alt jeg har sett av Lynch har forvirret meg. :ler:

Burde kanskje ta et lite google-søk.

Skrevet

David Lynch er det nok ikke meningen at man skal bli klok på...

Han er en trollmann ! :klappe:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg måtte også se den en gang til for å forstå noe. Da jeg forstod tidsperspektivet, falt det hvertfall noen brikker på plass.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Jepp, har sett den.

Den var fullstendig ufullstendig synes jeg...............

Skal jeg bestemme meg? OK - Ufullstendig!

Mener bestemt jeg duppet av opptil flere ganger og jeg er ikke spes narkoleptisk.

Tar hintet? Ja, jeg synes den var elendig!

Skrevet

Etter det jeg vet ble den filmen laget utifra noe som skulle ha vært en pilot til en ny (endeløs) tv-serie som ikke ble noe av. Så jeg er ikke overrasket over at den inneholder endel løse tråder. Jeg synes filmen er overvurdert.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Hyl nå kom jeg på gamlingene :(

:ler: Ja, de var utrolig skumle!

Gjest Aloha
Skrevet

Filmen ble i særeste laget for meg - med andre ord: jeg var temmelig forvirret etterpå og irritert fordi jeg ikke skjønte noe! :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...