Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg er en av de som er helt livredd torden!!

Spesielt i disse VARME dager er vi spesielt utsatt for torden, ihvertfall der jeg bor, og jeg liker det IKKE..... Er også mye alene om dagen.

Under torden passer jeg jo på at alle kontakter og slik er ute. for som regel er det torden om natta og da tør jeg ikke å stå opp for å dra ut kontakter. Jeg blir redd, pakker meg inn i dyna, svetter som en gris, pakker meg enda mer inn osv. Jeg blir nesten på grensen til kvalm og er så redd det skal slå ned der jeg bor. Ofte har det slått ned i trærne rundt oss..... Noen ganger hvis jeg ser det er mørke skyer og jeg hører torden, så vil jeg helst rømme huset og dra til andre. men litt dumt å gjøre dette hele tiden også, føler meg litt dum noen ganger.....

Andre her som er redd torden?!Tips til hvordan dere "overvinner" denne frykten?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo forsøke å sette deg litt mer inn i hva torden egentlig er for noe. Av og til blir redselen for ting borte når man vet mer om hvordan det fungerer. Ellers kan man jo venne seg til det gradvis. Men nå er det jo litt vanskelig å kontrollere torden...

Gjest Gjest
Skrevet

Det går jo an....

men likevel, blir veldig redd. Vet man ikke får gjort noe med tordenværet elelr annet slags vær, derfor må jeg gjøre noe med meg selv....

Gjest Gjest
Skrevet

torden er ikke farlig, det er bare litt bråk og rabalder oppi himmelen. ikke noe værre enn det. Men lyn derimot...

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Som Viviwoom skriver så må du bare innhente fakta opplysninger. Jeg så en reportasje senest i går der en forsker uttalte seg om hvor stor sannsynlighet det var for å bli truffet av lynet. Den er utrolig liten. Er det forresten selve torden brølet du er redd for, eller er det lynet? Torden i seg selv er jo helt ufarlig. Når det gjelder lynet er det noen forholdsregler du kan ta. Lynet går etter det høyeste punktet. Som trær osv. Søk derfor ikke tilflukt under et tre.. Det er heller ikke lurt å bade osv. Sitter du i bil så er du helt trygg:) Kjenner mange som er livredde for torden vær, selv om de vet alt dette.

Endret av Silla:)
Gjest Gjest
Skrevet

Litt barnslig kanskje, men vi (barna og jeg) bruker å lage historier om hvorfor "Tor med hammeren" er sinna mens vi teller sekunder så vi kan finne ut hvor "Tor" er....

Eks: Det var kraftig tordenvær en søndag. Da var "Tor" sinna fordi alle bakeriene var stengt, så han ikke fikk kjøpe yndlingsretten sin: boller.

3 sekunder unna, da er han i xxx og sikkert innom Baker Hansen. osv osv

Historien skriver vi ned, den ene historien mer fantasifull enn den andre.

Dette får tankene over på noe helt annet, og de glemmer å være redde for tordenværet.

Mitt råd er derfor: bli heftig engasjert i noe annet, så du glemmer tordenværet! Sett mp3-spilleren på full styrke så du ikke hører tordenet.

Skriv historier eller brev, rydd i kleskapet, sorter cd-ene i alfabetisk rekkefølge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...