Gå til innhold

Privatliv i leid hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier et hus, og huseier bor i huset ved siden av. Det er bare en gårdsplass mellom husene, ikke noe gjerde. Huseier bruker hagen rundt huset som h*n vil. Huset ligger på bakkenivå, så gulvet inne er altså på samme nivå som bakken ute. Dette gjør at folk som går rundt huset kan se rett inn gjennom vinduene.

Jeg føler at det blir litt lite privatliv nå om sommeren når huseier driver med hagearbeide, eller viser frem hagen til gjester o.l. Jeg er usikker på om dette er noe jeg bare bør finne meg i, eller om jeg bør foreslå noen grenser. Hvilke grenser er isåfall rimelige? Kan jeg foreslå at huseier gir beskjed før h*n skal i hagen?

Huseier er grei og vil at jeg skal trives her, men jeg synes det er vanskelig å klage. Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du trenger jo ikke legge det frem som en klage, men du kan høre med huseier om kanskje du skal ta deg av hagearbeidet rett utenfor vinduene dine og at det akkurat der er litt som "din" hage liksom.

også kan du kjøpe deg innsynsskjermer, enten i form av flortynne gardiner eller noe som dekker 2/3 av vinduet nedenfra og opp.

finne en måte hvor du kan skjerme innsyn uten å stenge lys ute. det er mange som sliter med innsyn rundt om, så det finnes flere løsninger.

synes ikke du kan be huseier om å kun være i hagen da og da, eller måtte si ifra når han/hun skal i hagen med gjester eller arbeid, men synes fint du kan snakke med han/hun/dem om at du kan hjelpe til med hagearbeidet akkurat rundt vinduene hos deg.

si gjerne ifra at du synes det blir litt innsyn slik det er nå, uten å legge det frem som noen klage sånn sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...