Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Dere som selger online, sender dere varer i postoppkrav eller tar dere forskuddsbetalt? Om jeg forsto Posten sine prislister rett, så er det jo rimelig dyrt å sende ting i postoppkrav. Ser for meg at enkelte kjøpere kanskje ombestemmer seg vedrørende handelen dersom de må betale en rådyr postoppkravsavgift i tillegg....
Gjest -eline- Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 Forskuddsbetalt, oppgir alltid vekt på gjenstanden i annonsen og at porto er etter postens satser.
brumma* Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Jeg selger ikke online, men kjøper kun ting som kan forskuddsbetales. Blir jo så himla dyrt med postoppkrav!
Bobeline Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Hvis jeg kjøper av private (og det er sjelden) så velger jeg postoppkrav. Det er fordi jeg vil være sikker på å få varen, og jeg har råd til å betale postoppkravet for å få den forsikringen. Når jeg bestiller fra amazon betaler jeg med visa, og fra andre selskaper som sender ut faktura med sendingen (varen) velger jeg faktura.
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Jeg betaler på forskudd kun til "store" og kjente butikker. Handler jeg fra private eller små og (for meg ennå) ukjente nettbutikker blir det postoppkrav.
liv Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Skriver i annonsen at det sendes etter postens taktster og at kjøper kan velge mellom forskuddsbetaling og oppkrav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå