Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var sykemeldt i hele svangerskapet + litt før, dvs 10 mnd. Har nå mammaperm, er gravid igjen, hvordan blir det da med sykemelding? Jeg vet at du bare kan være sykemeldt i 52 uker, men kan man gå på igjen etter endt mammaperm med nye 52 uker? Eller har jeg bare 8 uker sykemelding igjen etter endt mammaperm?

Tusen hjertlig takk for svar... :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Skal du fortsette å sykemelde deg i all evighet eller?

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom du har vært friskmeldt i 26 uker, så begynner du på nye 52 uker. Det å ikke være sykemeldt (altså så lenge du har hatt normal permisjon) er å være friskmeldt.

Lykke til med svangerskapet! Jeg kan signere at det er tungt med to tette, spesielt om man er syk.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis man er så syk at man må være sykemeldt så lenge hadde dwt kanskje ikke vært så lurt å få to så tett? Eller flere i det hele tatt.

Kanskje lurt å ta vare på helsa si?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Hvis man er så syk at man må være sykemeldt så lenge hadde dwt kanskje ikke vært så lurt å få to så tett? Eller flere i det hele tatt.

Kanskje lurt å ta vare på helsa si?

Kanskje LITT seint det nå, ikke sant?

Gjest Gjest
Skrevet
Kanskje LITT seint det nå, ikke sant?

Kunne kanskje tenkt seg om FØR da.

Går ann å bruke knotten litt fornuftig da.

Gjest Gjest
Skrevet

jammen ikke rart arbeidsgivere kvier seg for å ansette damer i befruktningsdyktig alder :sur:

Skrevet

Nå vet vel ikke dere alt sammen eller hva????

Dette var på ingen måte planlagt, og før dere sier noe; JA jeg brukte prevensjon.

Og for det andre, dere vet vel heller ikke hvorfor jeg var sykemeldt....

Ikke kjeft før dere vet alle fakta. Jeg hadde bare et spørsmål, ikke et ønske om å få noe d....slenging..

Til dere som holdt dere til saken tusen hjertlig takk for svar :)

Gjest Gjest
Skrevet

Slutt og klag da. Du har selv satt deg i denne situasjonen.

Istedet for å sykemelde deg i så lange perioder,så er det kanskje på tide å gjøre noe annet for å bedre situasjonen.

Makan til snylteri.

Gjest Gjest1
Skrevet
Slutt og klag da. Du har selv satt deg i denne situasjonen.

Istedet for å sykemelde deg i så lange perioder,så er det kanskje på tide å gjøre noe annet for å bedre situasjonen.

Makan til snylteri.

Håper ikke du kommer i en sånn situasjon noen gang da. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Håper ikke du kommer i en sånn situasjon noen gang da. :)

Ånei. Ville aldri finne på å sette meg i en sånn situasjon. Uff.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte når jeg leser tråden..

Jeg var selv sykemeldt noe før jeg fikk barnet mitt - et par mnd tror jeg det var. Legen min ville sykemelde meg tidliger, men jeg ville ikke være en av de "damene som ser på graviditet som en sykdom".

Etter fødselen ble jeg kjempesyk, og fikk etterhvert en diagnose, multippel sklerose sier de at jeg har. Etter permisjonen ble jeg selvføgleglig sykmeldt. Har prøvd meg på flere varianter av det å jobbe - det ser ut som om min arbeidskapasitet akkurat nå ligger på 50%. Føler jeg at jeg ikke strekker til? og at jeg snylter på samfunnet.. Selvfølgelig gjør jeg det. Men de samfunnsøkonomiske kostnadene ved å slite meg fullstendig ut før jeg fyller 35 er høyere enn kostnaden ved å gjøre sånn som nå. Jeg kan iallefall ta vare på meg selv foreløpig!

Til dere som fyrer opp under "snylting" og "ville aldri sette meg i en sånn situasjon".. vær så snill å tenk dere litt om!! Tro meg, hadde jeg kunnet velge, så hadde jeg jobba som før - 40t uka +++

Men jeg kan ikke det. Og dere har ingen rett til å gi meg dårlig samvittighet for at jeg ikke kan!!!!

Gjest Gjest_Cosmic Girl_*
Skrevet
Tro meg, hadde jeg kunnet velge, så hadde jeg jobba som før - 40t uka +++

Men jeg kan ikke det. Og dere har ingen rett til å gi meg dårlig samvittighet for at jeg ikke kan!!!!

Jeg har ikke forstått det slik at kritikken over går på å være sykemeldt, men på det å være sykemeldt under svangerskapet, under permisjonstiden, for så å bli gravid på nytt og regne med at man blir sykemeldt også nå.

Uforutsette ting kan skje, og jeg har ikke tenkt å kritisere TS. Men jeg stiller spørsmålstegn ved at man er for syk til å jobbe, men ikke til å ha få småbarn såpass tett som TS får. Jeg ville tro det å ha to små bleiebarn samtidig er mye mer krevende både fysisk og psykisk enn en hvilken som helst jobb?

TS: Jeg ønsker deg lykke til, og håper ting ordner seg for deg!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har ikke forstått det slik at kritikken over går på å være sykemeldt, men på det å være sykemeldt under svangerskapet, under permisjonstiden, for så å bli gravid på nytt og regne med at man blir sykemeldt også nå.

Uforutsette ting kan skje, og jeg har ikke tenkt å kritisere TS.  Men jeg stiller spørsmålstegn ved at man er for syk til å jobbe, men ikke til å ha få småbarn såpass tett som TS får.  Jeg ville tro det å ha to små bleiebarn samtidig er mye mer krevende både fysisk og psykisk enn en hvilken som helst jobb?

TS: Jeg ønsker deg lykke til, og håper ting ordner seg for deg!

Det var akurat det jeg ragerte på og. Synes det hele er litt rart.

Gjest BagLady
Skrevet
Ånei. Ville aldri finne på å sette meg i en sånn situasjon. Uff.

Hvilken situasjon? Sykdom? Uplanlagt graviditet?

Såvidt jeg vet er dette noe som kan skje med alle (og de beste), men du har kanskje garantier for hvordan livet blir, du da? Da burde du isåfall prise deg lykkelig for det, og la være å rakke ned på andre.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Det var meg 2 innlegg over; glemte å logge meg på i sted.

Enig med BagLady. Det er veldig lett å si at man aldri ville sette seg i en bestemt situasjon, men ikke alle graviditeter er planlagte. Og det skjer uforutsette ting, som setter livet på hodet. Når det skjer, får man heller prøve å takle tingene på best mulig måte!

Gjest Gjest
Skrevet
Hvilken situasjon? Sykdom? Uplanlagt graviditet?

Såvidt jeg vet er dette noe som kan skje med alle (og de beste), men du har kanskje garantier for hvordan livet blir, du da? Da burde du isåfall prise deg lykkelig for det, og la være å rakke ned på andre.

Har hodet på rett plass jeg skjønner du.

Gjest BagLady
Skrevet
Har hodet på rett plass jeg skjønner du.

Jaha.

Så det er det som er grunnen til at så mange mennesker får kreft eller hjertesykdom eller hvilken som helst annen sykdom? At de ikke har hodet på rett plass altså?

Og når de til og med har sex mens de er syke, hva tenker de på? Galskap, rett og slett :ironi:

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke gjør deg dummere enn du er nå da.

Selvfølgelig sjønner jeg jo at ingen kan noe for sykdom som rammer dem.

Men hva de gjør med ting rundt det. Man går ikke å blir gravid,når man har fått en alvorlig sykdom. Og ikke vet hva som vil skje. Stupid.

Gjest BagLady
Skrevet
Ikke gjør deg dummere enn du er nå da.

Ingen fare du.

Det jeg synes er skummelt med måten du uttaler deg på er at du ikke gir rom for at ting faktisk skjer, uten at man alltid kan forutse eller bestemme hvordan ting skal bli.

Så når trådstarter forteller at hun har brukt prevensjon og at dette ikke var planlagt, går jeg utifra at hun forteller sannheten. Kanskje hadde det vært "enklere" å ta abort, men hvem av oss kan egentlig si at hun må gjøre det. Når det først har skjedd må hun gjøre det beste ut av det. Det synes jeg ingen av oss har rett til å kritisere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...